Παρουσίαση/Προβολή
(PN1441) - Βασίλης Κόμης
Περιγραφή Μαθήματος
Διδάσκων: Κόμης Βασίλης
Περιεχόμενο
Προσέγγιση του διεπιστημονικού πεδίου (θεωρίες μάθησης, διδακτική των επιστημών, πληροφορική) που άπτεται της ένταξης και ενσωμάτωσης των ΤΠΕ στη διδακτική και στη μαθησιακή διαδικασία. Ανάλυση βασικών εννοιών και εμβάθυνση σε θεωρητικά και σε μεθοδολογικά ζητήματα που προκύπτουν από τη χρήση των ΤΠΕ σε όλο το εύρος της εκπαιδευτικής πράξης. Υπολογιστική υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας, κατηγορίες εκπαιδευτικών υπολογιστικών περιβαλλόντων, σχεδιασμός, τεκμηρίωση και αξιολόγηση υπολογιστικών περιβαλλόντων μάθησης.
Ενότητες μαθήματος
1. Παρουσίαση Μαθήματος
2. Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας & των Επικοινωνιών ως εργαλεία με γνωστικό δυναμικό
3. Οι προσφερόμενες δυνατότητες (affordances) των υπολογιστικών εργαλείων
4. Λειτουργικός ορισμός, κατηγορίες, παιδαγωγικές αρχές, διδακτικές προσεγγίσεις
5. Η Τεχνολογική Παιδαγωγική (Διδακτική) Γνώση Περιεχομένου (TP(D)CK)
6. Συμπεριφοριστικές, εποικοδομιστικές, κοινωνιογνωστικές και κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ, Bασικές έννοιες
7. Βασικές έννοιες Διδακτικής & ΤΠΕ
8. Δημιουργία και εφαρμογή εκπαιδευτικού σεναρίου με ΤΠΕ
9. Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ Συμπεριφορισμός
10. Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ Εποικοδομισμός
11. Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Γνωστική Ψυχολογία:Εκπαιδευτικές εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης
12. Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών & Κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες
13. Θεωρία της Δραστηριότητας
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη, 2 Δεκεμβρίου 2
-
Μαθησιακοί στόχοι
Η ευαισθητοποίηση των μεταπτυχιακών φοιτητών στο διεπιστημονικό πεδίο που άπτεται α) της ένταξης και ενσωμάτωσης των ΤΠΕ στη διδακτική και στη μαθησιακή διαδικασία, της γνωριμίας με τις βασικές έννοιες και της εμβάθυνσης στα θεωρητικά και στα μεθοδολογικά ζητήματα που προκύπτουν από τη χρήση των ΤΠΕ σε όλο το εύρος της εκπαιδευτικής πράξης και β) της υπολογιστικής υποστήριξης της μαθησιακής διαδικασίας, της εισαγωγής στις βασικές έννοιες και της ανάλυσης των θεμάτων που αφορούν στη διαδικασία σχεδιασμού, τεκμηρίωσης και αξιολόγησης υπολογιστικών περιβαλλόντων για την ανθρώπινη μάθηση.