Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Darstellung / Vorschau

Selected image

Αναπτυξιακή Ψυχολογία Ι: Γνωστική και γλωσσική ανάπτυξη

(ESW_119) -  Κλεοπάτρα Διακογιώργη

Beschreibung des Kurses

 

Το μάθημα αποτελεί βασικό εισαγωγικό μάθημα στην Ψυχολογία της ανάπτυξης του παιδιού.

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να:

 

  • Καταλαβαίνουν τα παιδιά με διαφορετικούς τρόπους και να έχουν τη βασική γνώση ώστε να μελετήσουν την ανάπτυξή τους επιστημονικά
  • Γνωρίζουν τα αναπτυξιακά ορόσημα στο πλαίσιο της δια βίου ανθρώπινης ανάπτυξης
  • Διακρίνουν τις βασικές θεωρίες και μεθόδους μελέτης τής δια βίου ανθρώπινης ανάπτυξης
  • Αξιολογούν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των διαφορετικών τεχνικών μελέτης της ανθρώπινης ανάπτυξης
  • Εξηγούν τη συμβολή γενετικών και περιβαλλοντικών παραγόντων στην ανθρώπινη ανάπτυξη όπως επίσης και των αλληλεπιδράσεών τους
  • Κατανοούν και να εφαρμόζουν τις βασικές έννοιες της Αναπτυξιακής Ψυχολογίας στα πεδία της βιο-σωματικής, γνωστικής, γλωσσικής και κοινωνικο-συναισθηματικής ανάπτυξης
  • Σκέφτονται πάνω στη σχέση γλώσσας, σκέψης και εγκεφάλου
  • Γνωρίζουν βασικά ζητήματα της ανάπτυξης της γλώσσας όπως: ανθρώπινη επικοινωνία vs. επικοινωνία ανάμεσα στα ζώα, βιολογικές βάσεις vs. περιβαλλοντικοί παράγοντες, ομοιότητες των διαφορετικών γλωσσών
  • Κατανοούν τη σχέση ανάπτυξης του παιδιού και εκπαίδευσης
  • Σκέφτονται κριτικά σε σχέση με την έρευνα: να αναζητούν και να διαβάζουν άρθρα, να κάνουν επισκόπηση της βιβλιογραφίας και να μπορούν να κάνουν μια γραπτή σύνοψη

 

 

 

Στο μάθημα συμπεριλαμβάνονται τα παρακάτω αντικείμενα: Θεωρίες της ανάπτυξης του παιδιού με έμφαση στην θεωρία του Piaget για τη νοητική ανάπτυξη, στην κοινωνικο-πολιτισμική θεωρία του Vygotsky, στις νεο-πιαζετικές θεωρίες της γνωστικής ανάπτυξης και στις θεωρίες επεξεργασίας των πληροφοριών. Ερευνητικές στρατηγικές: κοινές μέθοδοι της μελέτης του παιδιού. Καθοριστικοί παράγοντες της ανάπτυξης. Βιολογικές βάσεις και περιβάλλον. Η ακολουθία της ανθρώπινης ανάπτυξης και οι μηχανισμοί που υπόκεινται αυτής. Η αλληλεξάρτηση όλων των τομέων της ανάπτυξης-βιοσωματική, γνωστική, γλωσσική, κοινωνικο-συναισθηματική. Θεωρητικές προσεγγίσεις της γλωσσικής ανάπτυξης.  Η πορεία της γλωσσικής ανάπτυξης συμπεριλαμβανομένων της φωνολογικής, μορφολογικής, συντακτικής, σημασιολογικής και πραγματολογικής ανάπτυξης.

Το μάθημα προσφέρει μια εισαγωγή στο πεδίο της Αναπτυξιακής Ψυχολογίας. Το μάθημα ασχολείται με τη δια βίου ανθρώπινη ανάπτυξη, από τη σύλληψη μέχρι το θάνατο. Εξετάζονται η σωματική, γνωστική, γλωσσική και κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη του ατόμου, με έμφαση στη γνωστική και τη γλωσσική ανάπτυξη. Παρουσιάζονται οι βασικές θεωρίες και τα αναπτυξιακά ορόσημα της δια βίου ανάπτυξης. Το μάθημα καλύπτει διαφορετικές ερευνητικές προσεγγίσεις και μεθόδους μελέτης στο πεδίο της αναπτυξιακής ψυχολογίας και ιδιαίτερα της γνωστικής και γλωσσικής ανάπτυξης.

 

Στο μάθημα συμπεριλαμβάνονται τα παρακάτω αντικείμενα: Θεωρίες της ανάπτυξης του παιδιού με έμφαση στην θεωρία του Piaget για τη νοητική ανάπτυξη, στην κοινωνικο-πολιτισμική θεωρία του Vygotsky, στις νεο-πιαζετικές θεωρίες της γνωστικής ανάπτυξης και στις θεωρίες επεξεργασίας των πληροφοριών. Ερευνητικές στρατηγικές: κοινές μέθοδοι της μελέτης του παιδιού. Καθοριστικοί παράγοντες της ανάπτυξης. Βιολογικές βάσεις και περιβάλλον. Η ακολουθία της ανθρώπινης ανάπτυξης και οι μηχανισμοί που υπόκεινται αυτής. Η αλληλεξάρτηση όλων των τομέων της ανάπτυξης-βιοσωματική, γνωστική, γλωσσική, κοινωνικο-συναισθηματική. Θεωρητικές προσεγγίσεις της γλωσσικής ανάπτυξης.  Η πορεία της γλωσσικής ανάπτυξης συμπεριλαμβανομένων της φωνολογικής, μορφολογικής, συντακτικής, σημασιολογικής και πραγματολογικής ανάπτυξης.

Η αξιολόγηση των φοιτητών βασίζεται στην τελική γραπτή εξέταση. Η μορφή της τελικής γραπτής εξέτασης είναι είτε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή ερωτήσεις σύντομης απάντησης ή ερωτήσεις ανάπτυξης.

 

Creation Date

Sonntag, 15. Januar 2023