Darstellung / Vorschau
Αναπτυξιακή Ψυχολογία ΙΙ: Συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη
(ESW_321) - Κλεοπάτρα Διακογιώργη
Beschreibung des Kurses
Αυτό το μάθημα εστιάζεται στην κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού από τη βρεφική ηλικία μέχρι την εφηβική.
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να:
- Επιδεικνύουν μια σημαντική κατανόηση των ζητημάτων που σχετίζονται με την κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη
- Ορίζουν το περιεχόμενο της κοινωνικο-συναισθηματικής ανάπτυξης
- Αντιδιαστέλλουν κλασσικές και πρόσφατες θεωρίες πάνω στη κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη
- Συζητήσουν τον ρόλο των συναισθημάτων για τη ζωή μας, το ποιοι είμαστε, πώς δρούμε και πώς αλληλεπιδρούμε με τους άλλους
- Κατανοούν τη σημασία των κοινωνικο-συναισθηματικών δεξιοτήτων για τη συνολική ανάπτυξη και μάθηση στα παιδιά
- Συζητήσουν τη σύνδεση των κοινωνικο-συναισθηματικών δεξιοτήτων και της ανάπτυξης της προσωπικότητας με την επίτευξη των ακαδημαϊκών στόχων
- Γνωρίζουν ποια είναι τα θεμέλια μιας υγιούς συναισθηματικής και κοινωνικής ανάπτυξης των παιδιών
- Ταυτοποιούν τους παράγοντες που εμπλέκονται στην μη τυπική κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη
- Έχουν συνειδητοποιήσει τη σημασία των πρώιμων εμπειριών του παιδιού στην ψυχική του υγεία, συμπεριφορά, γνωστική και κοινωνικο-συναισθηματική του ανάπτυξη
- Περιγράψουν το ρόλο της οικογένειας και του σχολείου στην ανάπτυξη των συναισθημάτων και της προσωπικότητας των παιδιών
- Έχουν εξοικειωθεί με τα διαφορετικά εργαλεία και τις διαφορετικές μεθοδολογίες που χρησιμοποιούνται στη μελέτη της κοινωνικο-συναισθηματικής ανάπτυξης
- Αναστοχάζονται πάνω στις ιδέες και εμπειρίες τους που συνδέονται με την κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη
- Σκέφτονται κριτικά σε σχέση με την έρευνα: να αναζητούν και να διαβάζουν άρθρα, να κάνουν επισκόπηση της βιβλιογραφίας και να μπορούν να κάνουν μια γραπτή σύνοψη
- Κατανοούν, να ερμηνεύουν και να παρουσιάζουν ερευνητικά δεδομένα
Αυτό το μάθημα ασχολείται με θέματα σχετικά με την κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη από τη βρεφική ηλικία μέχρι την ύστερη σχολική, με έμφαση στη συμβολή γενετικών παραγόντων και περιβαλλοντικών στην τυπική και μη τυπική κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη.
Στο μάθημα συμπεριλαμβάνονται τα παρακάτω αντικείμενα:
Συναισθηματική ανάπτυξη: Θεωρίες της συναισθηματικής ανάπτυξης. Ανάπτυξη του δεσμού. Η ανάπτυξη της έκφρασης των συναισθημάτων στο παιδί. Ρύθμιση των συναισθημάτων. H κατανόηση και η ανταπόκριση στα συναισθήματα των άλλων. Eνσυναίσθηση. Σχέσεις με φίλους και συνομηλίκους. Σχέσεις με την οικογένεια. Ο ρόλος του σχολείου. Η οικοδόμηση της έννοιας του εαυτού. Η ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης και της αυτοαποτελεσματικότητας. Συναισθηματικά προβλήματα. Συναισθηματικές διαταραχές.
Η ανάπτυξη της προσωπικότητας. Χαρακτηριστικά της προσωπικότητας. Τύποι προσωπικότητας. Μετρήσεις της προσωπικότητας. Σταθερότητα της προσωπικότητας. Γενετικές και περιβαλλοντικές επιδράσεις. Η προσωπικότητα ως παράγοντας πρόβλεψης της συμπεριφοράς τού παιδιού. Διαταραχές της προσωπικότητας.
Σύνδεση των κοινωνικο-συναισθηματικών δεξιοτήτων και χαρακτηριστικών τής προσωπικότητας με την επίτευξη των ακαδημαϊκών στόχων.
Η αξιολόγηση των φοιτητών βασίζεται στην τελική γραπτή εξέταση. Η μορφή της τελικής γραπτής εξέτασης είναι είτε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή ερωτήσεις σύντομης απάντησης ή ερωτήσεις ανάπτυξης.
Creation Date
Sonntag, 15. Januar 2023
-
There is no syllabus