Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Darstellung / Vorschau

Selected image

Αναπτυξιακή Ψυχολογία ΙΙ: Συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη

(ESW_321) -  Κλεοπάτρα Διακογιώργη

Beschreibung des Kurses

Αυτό το μάθημα εστιάζεται στην κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού από τη βρεφική ηλικία μέχρι την εφηβική.

 

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να:

 

 

  • Επιδεικνύουν μια σημαντική κατανόηση των ζητημάτων που σχετίζονται με την κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη
  • Ορίζουν το περιεχόμενο της κοινωνικο-συναισθηματικής ανάπτυξης
  • Αντιδιαστέλλουν κλασσικές και πρόσφατες θεωρίες πάνω στη κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη
  • Συζητήσουν τον ρόλο των συναισθημάτων για τη ζωή μας, το ποιοι είμαστε, πώς δρούμε και πώς αλληλεπιδρούμε με τους άλλους
  • Κατανοούν τη σημασία των κοινωνικο-συναισθηματικών δεξιοτήτων για τη συνολική ανάπτυξη και μάθηση στα παιδιά
  • Συζητήσουν τη σύνδεση των κοινωνικο-συναισθηματικών δεξιοτήτων και της ανάπτυξης της προσωπικότητας με την επίτευξη των ακαδημαϊκών στόχων
  • Γνωρίζουν ποια είναι τα θεμέλια μιας υγιούς συναισθηματικής και κοινωνικής ανάπτυξης των παιδιών
  • Ταυτοποιούν τους παράγοντες που εμπλέκονται στην μη τυπική κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη
  • Έχουν συνειδητοποιήσει τη σημασία των πρώιμων εμπειριών του παιδιού στην ψυχική του υγεία, συμπεριφορά, γνωστική και κοινωνικο-συναισθηματική του ανάπτυξη
  • Περιγράψουν το ρόλο της οικογένειας και του σχολείου στην ανάπτυξη των συναισθημάτων και της προσωπικότητας των παιδιών
  • Έχουν εξοικειωθεί με τα διαφορετικά εργαλεία και τις διαφορετικές μεθοδολογίες που χρησιμοποιούνται στη μελέτη της κοινωνικο-συναισθηματικής ανάπτυξης
  • Αναστοχάζονται πάνω στις ιδέες και εμπειρίες τους που συνδέονται με την κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη
  • Σκέφτονται κριτικά σε σχέση με την έρευνα: να αναζητούν και να διαβάζουν άρθρα, να κάνουν επισκόπηση της βιβλιογραφίας και να μπορούν να κάνουν μια γραπτή σύνοψη
  • Κατανοούν, να ερμηνεύουν και να παρουσιάζουν ερευνητικά δεδομένα  

Αυτό το μάθημα ασχολείται με θέματα σχετικά με την κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη από τη βρεφική ηλικία μέχρι την ύστερη σχολική, με έμφαση στη συμβολή γενετικών παραγόντων και περιβαλλοντικών στην τυπική και μη τυπική κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη.

 

Στο μάθημα συμπεριλαμβάνονται τα παρακάτω αντικείμενα:

 

Συναισθηματική ανάπτυξη: Θεωρίες της συναισθηματικής ανάπτυξης. Ανάπτυξη του δεσμού. Η ανάπτυξη της έκφρασης των συναισθημάτων στο παιδί. Ρύθμιση των συναισθημάτων. H κατανόηση και η ανταπόκριση στα συναισθήματα των άλλων. Eνσυναίσθηση. Σχέσεις με φίλους και συνομηλίκους. Σχέσεις με την οικογένεια. Ο ρόλος του σχολείου.  Η οικοδόμηση της έννοιας του εαυτού. Η ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης και της αυτοαποτελεσματικότητας. Συναισθηματικά προβλήματα. Συναισθηματικές διαταραχές.

 

 

Η ανάπτυξη της προσωπικότητας. Χαρακτηριστικά της προσωπικότητας. Τύποι προσωπικότητας. Μετρήσεις της προσωπικότητας. Σταθερότητα της προσωπικότητας. Γενετικές και περιβαλλοντικές επιδράσεις. Η προσωπικότητα ως παράγοντας πρόβλεψης της συμπεριφοράς τού παιδιού.  Διαταραχές της προσωπικότητας.

 

Σύνδεση των κοινωνικο-συναισθηματικών δεξιοτήτων και χαρακτηριστικών τής προσωπικότητας με την επίτευξη των ακαδημαϊκών στόχων.

Η αξιολόγηση των φοιτητών βασίζεται στην τελική γραπτή εξέταση. Η μορφή της τελικής γραπτής εξέτασης είναι είτε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή ερωτήσεις σύντομης απάντησης ή ερωτήσεις ανάπτυξης.

 

 

Creation Date

Sonntag, 15. Januar 2023