Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Anteprima

Selected image

Ψυχογλωσσολογία ΙΙ: Ειδικά θέματα γλωσσικής επεξεργασίας και αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές

(ESW_325_επιλογής) -  Κλεοπάτρα Διακογιώργη

Descrizione del Corso

 

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να:

·       Γνωρίζουν τα θεωρητικά μοντέλα (ψυχογλωσσολογικά, νευροψυχολογικά) για τη διγλωσσία

·       Είναι ενήμεροι για τις σύγχρονες εξελίξεις στη μελέτη της διγλωσσίας, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στις ψυχογλωσσολογικές όψεις τής χρήσης δύο ή περισσοτέρων γλωσσών

·       Αναλύουν, με κριτικό τρόπο, δεδομένα σχετικά με τη δίγλωσση ανάπτυξη και επεξεργασία που έχουν συλλέξει οι ίδιοι σε περιβάλλοντα φυσικής επικοινωνίας ή σε εκπαιδευτικές δομές με σκοπό τον έλεγχο σχετικών υποθέσεων

·       Συνδέουν τυπική και μη τυπική γλωσσική ανάπτυξη και επεξεργασία

·       Συγκρίνουν συστηματικά και να περιγράφουν τον τρόπο με τον οποίο οι διαφορετικοί τύποι αναπτυξιακών γλωσσικών διαταραχών διαφέρουν μεταξύ τους ως προς το επίπεδο της γλωσσικής ανάλυσης που εμπλέκεται (προβλήματα στη φωνολογία, γραμματική, σημασιολογία, πραγματολογία).

·       Διακρίνουν ανάμεσα στις πολλαπλές αιτίες των αναπτυξιακών γλωσσικών διαταραχών

·       Διακρίνουν ανάμεσα στις διαφορετικές αναπτυξιακές διαταραχές αυτές για τις οποίες η ανάγκη για παρέμβαση είναι σημαντική

·       Τεκμηριώνουν την επιλογή συγκεκριμένων μεθόδων μελέτης των αναπτυξιακών γλωσσικών διαταραχών σε παιδιά και εφήβους

·       Σκέφτονται κριτικά σε σχέση με την έρευνα: να αναζητούν και να διαβάζουν άρθρα, να κάνουν επισκόπηση της βιβλιογραφίας και να μπορούν να κάνουν μια γραπτή σύνοψη

·       Κατανοούν, να ερμηνεύουν και να παρουσιάζουν ερευνητικά δεδομένα  

Το περιεχόμενο του μαθήματος είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το μάθημα “Ψυχογλωσσολογία Ι: Η ανάπτυξη των βασικών δεξιοτήτων γλωσσικής επεξεργασίας”.

Στο μάθημα συμπεριλαμβάνονται τα παρακάτω αντικείμενα:  Διγλωσσία: Τα σημαντικότερα θεωρητικά μοντέλα και σύγχρονες εξελίξεις στην έρευνα για τη διγλωσσία. Δίγλωσση κατάκτηση και επεξεργασία. Μη τυπική γλωσσική ανάπτυξη και επεξεργασία σε παιδιά και εφήβους (παιδιά με αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές στην πρόσληψη της γλώσσας, παιδιά στο φάσμα του αυτισμού, παιδιά με ΔΕΠ-Υ, με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή και άλλες). Μέθοδοι μελέτης των αναπτυξιακών γλωσσικών διαταραχών. Αιτιολογία των αναπτυξιακών γλωσσικών διαταραχών συμπεριλαμβανομένων των νευρολογικών, ψυχολογικών, αναπτυξιακών και γλωσσικών βάσεων. Χαρακτηριστικά των αναπτυξιακών γλωσσικών διαταραχών. Αντιπαραβολή τυπικής και μη τυπικής γλωσσικής ανάπτυξης και επεξεργασίας.

Η αξιολόγηση των φοιτητών βασίζεται στην τελική γραπτή εξέταση. Η μορφή της τελικής γραπτής εξέτασης είναι είτε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή ερωτήσεις σύντομης απάντησης ή ερωτήσεις ανάπτυξης.

 

 

 

 

Creation Date

domenica 15 gennaio 2023