Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Σχεδιασμός και συγγραφή Επιστημονικής Εργασίας και Μεθοδολογία Έρευνας - ΕΚΠ112

(ΕΚΠ112) -  Ιωάννης Δημάκος

Περιγραφή Μαθήματος

Ο δικτυακός τόπος του υποχρεωτικού μαθήματος Σχεδιασμός και Συγγραφή Επιστημονικής Εργασίας & Μεθοδολογία Έρευνας (ΕΚΠ-112) του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης.

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή, 28 Οκτωβρίου 2022

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    Το περιεχόμενο του μαθήματος έχει ως ακολούθως:
    • Η επιστημονική εργασία, εννοιολογικοί και λειτουργικοί ορισμοί.
    • Τα διακριτά μέρη της επιστημονικής εργασίας, το περιεχόμενο και ο τρόπος συγγραφής καθενός τμήματος.
    • Τα ερευνητικά ερωτήματα, ο τρόπος επιλογής των και ο τρόπος διατύπωσης.
    • Αναζήτηση βιβλιογραφικής τεκμηρίωσης, επιλογή πηγών, κριτική θεώρηση της βιβλιογραφίας, έλεγχος της αξιοπιστίας και καθορισμός της ιεραρχίας και της προτεραιότητας των πηγών.
    • Διατύπωση των ερευνητικών ερωτημάτων ή των υποθέσεων της έρευνας.
    • Καθορισμός των διακριτών τμημάτων από τα οποία συνίσταται μία επιστημονική εργασία και ανάλυση του περιεχομένου και του τρόπου συγγραφής καθενός τμήματος.
    • Το σύστημα ΑΡΑ στη συγγραφή της εργασίας, στις παραπομπές και στις βιβλιογραφικές αναφορές.
    • Η λογοκλοπή και ο έλεγχος της εργασίας.
    • Η μεθοδολογία έρευνας, επιλογές και αιτιολόγηση.
    • Οι τεχνικές συλλογής δεδομένων, τα μέσα συλλογής δεδομένων και οι μέθοδοι δειγματοληψίας.
    • Ο χειρισμός των ποιοτικής μορφής δεδομένων για την εξαγωγή συμπερασμάτων.
    • Ο χειρισμός των ποσοτικής μορφής δεδομένων και ο τρόπος επιλογής των κατάλληλων στατιστικών κριτηρίων που θα εφαρμοστούν, για την εξαγωγή

    Μαθησιακοί στόχοι

    Το μάθημα αποσκοπεί στην εξοικείωση των φοιτητών με θέματα που αφορούν την προετοιμασία, την οργάνωση, το σχεδιασμό και τη συγγραφή μιας επιστημονικής εργασίας.

    Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:

    • Αναζητούν βιβλιογραφία από βάσεις δεδομένων για να τεκμηριώσουν την εργασία τους με τη βοήθεια των μηχανών αναζήτησης.
    • Ελέγχουν την αξιοπιστία και καθορίζουν την ιεραρχία και την προτεραιότητα των πηγών.
    • Διατυπώνουν τα ερευνητικά ερωτήματα ή τις υποθέσεις της έρευνάς τους.
    • Καθορίζουν τα διακριτά τμήματα από τα οποία αποτελείται μία επιστημονική εργασία και αναλύουν το περιεχόμενο καθενός τμήματος.
    • Εφαρμόζουν το σύστημα ΑΡΑ στη συγγραφή της εργασίας, στις παραπομπές και στις βιβλιογραφικές αναφορές.
    • Αναφέρονται σε θέματα λογοκλοπής και σε τρόπους εντοπισμού των.
    • Διακρίνουν και τεκμηριώνουν τη μεθοδολογία που θα ακολουθήσουν σε μια επιστημονική εργασία.
    • Αναφέρονται στα μέσα και στις τεχνικές συλλογής δεδομένων και σε μεθόδους δειγματοληψίας.
    • Περιγράφουν τον τρόπο χειρισμού των ποιοτικής μορφής δεδομένων για την εξαγωγή συμπερασμάτων.
    • Περιγράφουν τον τρόπο χειρισμού των ποσοτικής μορφής δεδομένων και τον τρόπο επιλογής των κατάλληλων στατιστικών κριτηρίων που θα εφαρμόσουν, για την εξαγωγή συμπερασμάτων.

    Ενδεικτική Βιβλιογραφία

    Παναγιωτακόπουλος, Χ., & Σαρρής, Μ. (2015). Η Εκπόνηση μιας Επιστημονικής Εργασίας με τη Χρήση των ΤΠΕ. Μία ολοκληρωμένη προσέγγιση. Αθήνα: Εκδόσεις ΙΩΝ.

    Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2008). Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας. Αθήνα: Μεταίχμιο.

    Robson, C. (2010). Η Έρευνα του Πραγματικού Κόσμου. Αθήνα: Gutenberg.

    Johnson, B., & Christensen, L. (2008). Educational research: Quantitative, qualitative, and mixed approaches. CA: Sage Publications.

    Ezzy, D. (2002). Qualitative Analysis: Practice and Innovation. London: Routledge.