Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Vista previa

Selected image

Οι Παραστατικές Τέχνες ως μέσο Αγωγής και Κοινωνικο-πολιτισμικής Εμψύχωσης

(ESW_107 ) -  Μαρία (Μάρω) Γαλάνη

Descripción del Curso

 

Παραστατικές Τέχνες ως μέσο Αγωγής και Κοινωνικο-πολιτισμικής Εμψύχωσης

 

Περιγραφή μαθήματος

Το μάθημα αναπτύσσεται σε ενότητες

  • Εννοιολογικοί προσδιορισμοί. Θεωρία επικοινωνίας, αρχές, τεχνικές, ομάδα, σχέσεις, τύποι επικοινωνίας.
  • Η έννοια της εμψύχωσης, είδη, πεδίο δράσης, στόχευση. Ορισμός της κοινωνικο-πολιτισμικής εμψύχωσης, στόχοι, μέσα, μέθοδοι και τεχνικές εμψύχωσης. Ρόλος, δεξιότητες και χαρακτηριστικά γνωρίσματα του κοινωνικο- πολιτισμικού εμψυχωτή
  • Αισθητική αγωγή και εμψύχωση. Η τέχνη ως «εργαλείο» διευκόλυνσης αναγνώρισης,  έκφρασης συναισθημάτων, αυτογνωσίας και προσωπικής ανάπτυξης.
  • Εισαγωγή σε μεθόδους δημιουργικής έκφρασης με εργαστήρια εκφραστικότητας κι επικοινωνίας βασισμένα στις τεχνικές και πρακτικές όπως:
  1. Ρυθμικό παιχνίδι (Σύστημα Emil Jaques Dalcroze και σύστημα Carl Orff)
  2. Δημιουργικός χορός (Rudolf von Laban)- Χοροθέατρο
  3. Πρωτόγονη έκφραση - χοροθεραπεία
  4. Μέθοδο Role playing/ παιχνίδι ρόλων και Θέατρο εικόνων /image theatre
  5. Τεχνική ανάπτυξης θεατρικού παιχνιδιού (Miguel Demuynck
  6. Τελετουργία, επιτέλεση/live performance
  7. Δημιουργική γραφή και performance writing
  8. Αφήγηση
  • Σχεδιασμός μεθόδου project για την υλοποίηση και ανάπτυξης προγράμματος με αξιοποίηση των  παραστατικών τεχνών και δράσεις οι οποίες στοχεύουν:
  1. στην προσέγγιση μέρους της ύλης του ετήσιου σχολικού προγράμματος ή την αναγνώριση των κοινωνικών καταστάσεων και των κοινωνικών  ρόλων καθώς και την  κατανόηση της πολυπλοκότητας των κοινωνικών φαινομένων και της κοινωνικής ζωής ως ένας εναλλακτικός, βιωματικός και γοητευτικός τρόπος
  2. στην ενεργή συμμετοχή για ανάπτυξη ανθεκτικότητας των μαθητών/τριών ή μελών που ανήκουν σε ευάλωτη κοινωνική ομάδα στο πλαίσιο σχολικού,  εξωσχολικού προγράμματος,  σε περιβάλλον ιδρυματικής φροντίδας για παιδιά, νέους ΕΚΟ ή ηλικιωμένους, σε δομές φιλοξενίας μεταναστών και προσφύγων, δημιουργώντας ένα καλλιτεχνικό εργαστήρι 


Προτεινόμενα συγγράμματα

  1. Βιβλίο [16714]: 205 βιωματικές ασκήσεις για εμψύχωση ομάδων, Ζάννα Αρχοντάκη, Δάφνη Φιλίππου, εκδόσεις Καστανιώτη, ISBN: 978-960-03-3582-8
  2. Βιβλίο [27916]: Δημιουργική Μέθοδος Θεατρικού Παιχνιδιού, Γαλάνη Μ. Ίων Εκδ ΕΛΛΗΝ Γ.Παρίκος & ΣΙΑ ΕΕ, ISBN 978-960-697-052-8

Συνιστώμενη βιβλιογραφία

  1. Besnard, Ρ. (1985). Προβληματική της κοινωνικοπολιτιστικής εμψύχωσης. Στο M. Debesse & G. Mialaret, Οι παιδαγωγικές επιστήμες, Διαρκής εκπαίδευση και κοινωνικοπολιτιστική εμψύχωση,, τομ. 8, μτφρ. από τα γαλλικά (σ. 359-402). Εκδόσεις Δίπτυχο Αθήνα.
  2. Κοκκίδου Μ. (2014) Η εμψύχωση στη διδασκαλία  μάθηση το σχολείο της χαράς και της καρδίας. Εκδόσεις Fagotto Αθήνα.
  3. Μπακιρτζής, Κ. Ν. (2004). Επικοινωνία και αγωγή. Εκδόσεις Gutenberg Αθήνα.
  4. Thiesen P. 420 Παιδικά Παιχνίδια για την απόκτηση σωματικών, πνευματικών κοινωνικών και δημιουργικών δεξιοτήτων. μτφ Ψαλλίδα Π., Εκδ. Ιων Αθήνα.

Τρόπος παράδοσης

Δια ζώσης διαλέξεις και συζήτηση,  καλλιτεχνικό εργαστήριο, βιωματικές ασκήσεις. Power-points,  υλικό από εξειδικευμένες σελίδες, προβολή video. Άσκηση πεδίου.

Αξιολόγηση

Οι φοιτητές /τριες καλούνται:

1. Να έχουν ενεργό συμμετοχή στο μάθημα.
2. Να είναι συνεπείς στις εβδομαδιαίες υποχρεώσεις τους τήρηση φακέλου εργασιών και ημερολόγιο μαθήματος.
3. Να συμμετέχουν δημιουργικά σε Άσκηση Πεδίου με την προετοιμασία και παρουσίαση performance: παρέμβαση στην κοινότητα με καλλιτεχνική δράση σε ανοιχτό χώρο ή καλλιτεχνικό εργαστήρι ημέρας σε δομή διαβίωσης ή φιλοξενίας ατόμων που ανήκουν σε ΕΚΟ
4. Να συμμετέχουν στις εξετάσεις του μαθήματος στο τέλος του εξαμήνου με γραπτή εξέταση η οποία  περιλαμβάνει ερωτήσεις σύντομης απάντησης. Τα θέματα είναι κοινά για όλους/ες

 

 για τις εξετάσεις του μαθήματος

Το μάθημα λόγω της φύσης απαιτεί τη φυσική παρουσία των φοιτητών /τριών.

Μέρος της αξιολόγησης του μαθήματος αφορά σε πρακτική εργασία εξαμήνου η οποία εκπονείται κατά το εξάμηνο μέσα από το βιωματικό μέρος των δια ζώσης μαθημάτων και είναι κατά έναν τρόπο προσθετική στην τελική βαθμολογία.

Η τελική αξιολόγηση συντίθεται μέσα από την ενεργό συμμετοχή στις συναντήσεις των μαθημάτων, της πρακτικής εργασίας και της γραπτής εξέτασης στη θεωρία κατά την εξεταστική.

όσοι, όσες δεν παρακολουθήσουν το πρακτικό μέρος αυτοί/ες θα εξεταστούν  θεωρητικά κατά την εξεταστική του Φεβρουαρίου. Υπάρχει στη θεωρητική αυτή εξέταση μια ερώτηση η οποία άπτεται του πρακτικού (η πλήρης απάντηση αξιολογείται με 2 μονάδες).

Η ύλη για την εξέταση του μαθήματος είναι:  

Όλο το βιβλίο «Δημιουργική Μέθοδος Θεατρικού Παιχνιδιού» Μάρω Γαλάνη εκδόσεις ΕΛΛΗΝ, 2011 και από το Eclass όλες οι ενότητες/ όλα τα έγγραφα του όπως  αναδιαμορφώνονται κάθε ακαδημαϊκή χρονιά.

Creation Date

viernes, 10 de enero de 2020