Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Θεωρίες Εκπαίδευσης

(ΕΚΠ-111) -  Κλήμης Άντζακας - Νικόλαος Μάνεσης

Περιγραφή Μαθήματος

Ο εκπαιδευτικός αποτελεί τον βασικό παράγοντα λειτουργίας και αποτελεσματικότητας της εκπαιδευτικής πράξης. Κατέχει μεγάλο μερίδιο ευθύνης στο ρόλο που διαδραματίζει η εκπαίδευση εντός κάθε πολιτισμικού περιβάλλοντος καθώς αποτελεί τον πιο άμεσο και ισχυρό εφαρμοστικό κρίκο μεταξύ στοχοθεσίας της και του αποτελέσματος που επιφέρει στο σύνολο των μαθητών οι οποίοι μετέχουν γνωστικά, συναισθηματικά και συμπεριφορικά στο κοινωνικό σύνολο. Η διάπλαση των νέων ατόμων σε κάθε πολιτισμό, δηλαδή των μαθητών, αποτελεί το στόχο της εκπαίδευσης. Το νόημα και το περιεχόμενο του όρου έχει διαφοροποιηθεί και συνεχίζει να διαφοροποιείται ανάλογα με τις απαιτήσεις και τις παραμέτρους κάθε ιστορικής εποχής και κάθε πολιτισμικού περιβάλλοντος. Οι θεωρίες για την εκπαίδευση που έχουν διατυπωθεί από επιστήμονες και ερευνητές σε διαφορετικές χρονικές στιγμές του ιστορικού γίγνεσθαι και σε διαφορετικές χώρες έχουν δώσει έμφαση σε διαφορετικούς μαθησιακούς στόχους, προσφέροντας η καθεμία νέες οπτικές και νέα εργαλεία στον εκπαιδευτικό για τον προγραμματισμό, την εφαρμογή και αξιολόγηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Οι θεωρίες της εκπαίδευσης διαμορφώνουν ένα κλίμα προβληματισμού στον εκπαιδευτικό σχετικά με την επιλογή των γνωστικών στοιχείων που είναι απαραίτητο να μεταφερθούν με τη διδασκαλία και σχετικά με τον τρόπο που αυτά θα μεταφερθούν και θα γίνουν αντικείμενο επεξεργασίας από τους μαθητές. Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι αποτελούν οι ίδιοι ακούσιοι φορείς και αναμεταδότες της γνώσης του πολιτισμού τους μελετούν τη σχέση αποτελεσματικότητας της κάθε θεωρίας με διαφορετικά αντικείμενα της εκπαίδευσης, με διαφορετικούς μαθησιακούς στόχους σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες εκπαιδευομένων.

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα, 21 Οκτωβρίου 2019