Darstellung / Vorschau
ESW_422 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ/ΑΦΗΓΗΣΗ - ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ & ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ (Creative Writing/Storytelling - Project)
(ESW_422) - Φρύνη Κωσταρά
Beschreibung des Kurses
ΠΡΟΣΟΧΗ: Το εαρινό εξάμηνο 2026 η κ. Λαμπροπούλου θα βρίσκεται σε εκπαιδευτική άδεια. Το μάθημα θα διδαχθεί από την κ. Κωσταρά.
Το μάθημα «Δημιουργική Γραφή/Αφήγηση - Σχέδια Εργασίας και Διαθεματικότητα» επιχειρεί να φέρει τους/τις φοιτητές/φοιτήτριες σε επαφή με εναλλακτικές παιδαγωγικές μεθοδολογίες και το αντικείμενο της Δημιουργικής Γραφής/Αφήγησης. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα έχουν αποκτήσει ικανότητες (γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις-συμπεριφορές) αναφορικά με την αξιοποίηση της Δημιουργικής Γραφής/Αφήγησης στην τάξη και διαδικτυακά (Educational Digital Storytelling, Digital Humanities) με μεθόδους ενεργητικής και βιωματικής απόκτησης της γνώσης όσο και σε μαθητοκεντρικές και ομαδοσυνεργατικές μορφές μάθησης (ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας, επίλυσης προβλήματος, διαχείρισης της πληροφορίας και αυτοβελτίωσής τους. Επίσης, θα είναι σε θέση να σχεδιάζουν και να αναπτύσσουν διαθεματικές εργασίες και σχέδια εργασίας (projects) υπό το πρίσμα της Δημιουργικής Γραφής και Αφήγησης σε μικρές δημιουργικές ομάδες, αξιοποιώντας και τα τρέχοντα Αναλυτικά Προγράμματα του Δημοτικού Σχολείου.

Αναμένεται ότι μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/φοιτήτριες θα είναι σε θέση να:
- Αντιλαμβάνονται τη διδακτική αξία των σχεδίων εργασίας και της Δημιουργικής Γραφής/Αφήγησης ως εναλλακτικών παιδαγωγικών μεθοδολογιών.
- Εξοικειωθούν με τις βασικές αρχές των σχεδίων εργασίας και της Δημιουργικής Γραφής/Αφήγησης.
- Κατανοούν την έννοια της διαθεματικότητας και να την αξιοποιούν στα σχέδια εργασίας δημιουργικής αφήγησης.
- Συνειδητοποιούν τις δυνατότητες του ρόλου του εκπαιδευτικού ως προς την αξιοποίηση των ενεργητικών και βιωματικών μεθόδων μάθησης, όπως η ομαδοσυνεργατική μάθηση σε μικρές και μεγαλύτερες ομάδες.
- Ορίζουν με σαφήνεια, κατά τον σχεδιασμό ενός σχεδίου εργασίας, τα στάδια, τις φάσεις, τους στόχους και τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα για τη δημιουργική γραφή και αφήγηση.
- Αναπτύσσουν και να αξιολογούν διαθεματικά σχέδια εργασίας δημιουργικής γραφής και αφήγησης ατομικά και σε ομάδες.
- Αξιοποιούν τη μέθοδο project και τα διαθεματικά σχέδια εργασίας σε διάφορες καινοτόμες εκπαιδευτικές δράσεις, σε Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων και στα "Εργαστήρια Δεξιοτήτων" με εφαρμογές της Δημιουργικής Γραφής και Αφήγησης.
- Αναπτύσσουν ήπιες δεξιότητες (6Cs), όπως η δημιουργική και κριτική σκέψη των μαθητών/μαθητριών, η επικοινωνία και η συνεργασία, αλλά και η αναλυτική σκέψη και οι μεταγνωστικές τους ικανότητες, η πολιτειότητα και ο πολιτισμός.
Τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος συνδέονται άμεσα με τον πυλώνα του Τομέα Θετικών και Θεωρητικών Επιστημών και Διδακτικής, ώστε οι εκπαιδευτικοί της Δημοτικής Εκπαίδευσης να γίνουν:
- Φορείς γνώσεων και μιας κοινής κουλτούρας
- Να γνωρίζουν τα μαθήματα του σχολείου και τις διδακτικές τους
- Να γνωρίζουν σε βάθος την ελληνική γλώσσα ως γλώσσα διδασκαλίας των μαθημάτων τους
- Να γνωρίζουν το ενιαίο εκπαιδευτικό διαθεματικό πρόγραμμα
- Συντελεστές της σχολικής επιτυχίας όλων των μαθητών/τριών
-
- Να γνωρίζουν τους/τις μαθητές/τριες και τις διαδικασίες μάθησης.
- Να λαμβάνουν υπόψη τους τη διαφορετικότητα των μαθητών/τριών.
- Να οδηγούν τους μαθητές στη διαδικασία μάθησης.
- Να λειτουργούν ως εκπαιδευτικοί με υπευθυνότητα και ηθικές αρχές.
- Να χειρίζονται καλά την ελληνική γλώσσα με στόχο την ποιοτική επικοινωνία.
- Ειδικοί της μάθησης
-
- Να συνθέτουν, να υλοποιούν και να υποστηρίζουν διδακτικές καταστάσεις και τη μάθηση λαμβάνοντας υπόψη την πολλαπλή διαφορετικότητα των μαθητών/τριών και τη συμπερίληψή τους.
- Να οργανώνουν και να διασφαλίζουν έναν τρόπο λειτουργίας της τάξης που να προωθεί τη μάθηση και την κοινωνική ένταξη των μαθητών/τριών.
- Να αξιολογούν την πρόοδο της μάθησης των μαθητών/τριών.
- Ενεργά μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.
-
- Να συνεργάζονται στο πλαίσιο μιας ομάδας.
- Να συνεισφέρουν στη δράση μιας εκπαιδευτικής κοινότητας.
- Να συνεργάζονται με τους γονείς των μαθητών/τριών.
- Να συνεργάζονται με άλλους συνεργάτες του σχολείου.
- Να συμμετέχουν σε μια ατομική ή συλλογική προσπάθεια επαγγελματικής ανάπτυξης.
- Να είναι ικανοί να εντοπίζουν εμπόδια και ζητήματα σχέσεων, προκειμένου να επιλύουν εντάσεις, να συμβιβάζουν διαφορετικές απόψεις και να διαχειρίζονται συγκρούσεις.
- Να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση μέσω δραστηριοτήτων βελτίωσης που προωθούν την ανάπτυξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας.
Creation Date
Sonntag, 7. Juli 2019
-
There is no syllabus