Darstellung / Vorschau
Δίκτυα Εκπαιδευτικής Πολιτικής (PED 304)
(PED_304) - Άγγελος Καβασακάλης
Beschreibung des Kurses
Δίκτυα Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Εαρινό εξάμηνο - Μάθημα Επιλογής
Από τη δεκαετία του 1980 και μετά, φαίνεται ότι τα εκπαιδευτικά συστήματα, τουλάχιστον των κρατών μελών της ΕΕ, αρχίζουν και γίνονται διαπερατά. Συν τω χρόνω δημιουργούνται και δραστηριοποιούνται δίκτυα εκπαιδευτικής πολιτικής σε όλα τα επίπεδα (υπερεθνικό ?ευρωπαϊκό-, εθνικό και ενδοεθνικό).
Το μάθημα θα δώσει έμφαση στην ανάλυση της δράσης, της αλληλεπίδρασης και της συνεργασίας των δικτύων μέσω της οποίας χαράσσονται κοινές στρατηγικές, αναπτύσσονται εκπαιδευτικές πολιτικές, εμφανίζονται εργαλεία υλοποίησης, παρακολούθησης και αξιολόγησης των προγραμμάτων εκπαιδευτικής πολιτικής με στόχο τη σύγκριση των εκπαιδευτικών συστημάτων και τη μεταβολή τους σε έναν υπό διαμόρφωση ευρωπαϊκό χώρο εκπαίδευσης.
Επομένως η εκπαιδευτική πολιτική, στο συγκεκριμένο μάθημα, θεωρείται ως μία δυναμική διαδικασία και όχι ως στατικά νομοθετικά κείμενα.
Ουσιαστικά ο στόχος μας είναι να γίνει κατανοητό ότι ιδιαίτερα στην εποχή της δια βίου μάθησης και εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικές πολιτικές παράγονται και υλοποιούνται μέσω της δράσης εκπαιδευτικών δικτύων πολιτικής τα οποία αλληλοεπιδρούν δρώντας σε τρία αλληλοεπηρεαζόμενα επίπεδα (υπερεθνικό, εθνικό και ενδοεθνικό).
Αρχικά θα γνωρίσουμε τη θεωρητική οπτική των (εκπαιδευτικών) δικτύων πολιτικής και θα διακρίνουμε τα βασικά υπερεθνικά και εθνικά δίκτυα εκπαιδευτικής πολιτικής.
Στη συνέχεια θα κατανοήσουμε πώς οι δρώντες σε υπερεθνικό, εθνικό και ενδοεθνικό επίπεδο προσπαθούν με τη δράση τους να επηρεάσουν την παραγωγή και την εφαρμογή των εκπαιδευτικών πολιτικών.
Τέλος μέσω ενός παραδείγματος θα δούμε τη δράση δικτύων κατά τη διάρκεια παραγωγής και υλοποίησης ενός προγράμματος πολιτικής καθώς αυτό περνά από το ευρωπαϊκό επίπεδο, στο εθνικό και στο ενδοεθνικό (στο επίπεδο του εκπαιδευτικού θεσμού).
Τελικός στόχος είναι να μπορέσουμε να κατανοήσουμε πώς οι δρώντες, σε όλα τα επίπεδα, δημιουργούν δίκτυα επιρροής με στόχο την προώθηση και προάσπιση πεποιθήσεων, αξιών και συμφερόντων.
Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούμε να εξηγούμε πώς μία πολιτική η οποία δημιουργείται μέσω μίας δυναμικής διαδικασίας όταν φτάνει στο πεδίο εφαρμογής, ακριβώς επειδή νοείται ως αντικείμενο διαπραγμάτευσης, άλλοτε εφαρμόζεται, άλλοτε περιθωριοποιείται και άλλοτε παραμορφώνεται.
Ως εκ τούτου τα εκάστοτε δίκτυα εκπαιδευτικής πολιτικής προσπαθούν να την προωθήσουν, να τη φιλτράρουν, να την ερμηνεύσουν ή/και να την παραμορφώσουν, ανάλογα με τις κεντρικές τους πεποιθήσεις, τις αξίες και τα συμφέροντά τους.
Το περιεχόμενο του μαθήματος «Δίκτυα Εκπαιδευτικής Πολιτικής» διαρθρώνεται σε τέσσερις ενότητες. Συγκεκριμένα:
Ενότητα 1
Εκπαιδευτική πολιτική: μία δυναμική διαδικασία ως προς τη συγκρότηση και την εφαρμογή της. Ανάλυση μίας εκπαιδευτικής πολιτικής μέσω των δικτύων πολιτικής.
Ενότητα 2
Η παραγωγή και εφαρμογή εκπαιδευτικών πολιτικών στο υπερεθνικό (ευρωπαϊκό) επίπεδο στην εποχή της δια βίου μάθησης ? Τα διεθνή δίκτυα εκπαιδευτικής πολιτικής.
Ενότητα 3
Η παραγωγή και εφαρμογή εκπαιδευτικών πολιτικών στο εθνικό και ενδοεθνικό επίπεδο. Ανάλυση μέσω της δράσης των δρώντων (ατομικών ή συλλογικών) που δημιουργούν δίκτυα εκπαιδευτικής πολιτικής.
Ενότητα 4
Σύνδεση των τριών επιπέδων παραγωγής και εφαρμογής εκπαιδευτικών πολιτικών (υπερεθνικό, εθνικό και υποεθνικό) με την ενεργοποίηση των δικτύων πολιτικής μέσω της ανάλυσης ενός προγράμματος πολιτικής για τα πανεπιστήμια.
Creation Date
Samstag, 24. Februar 2018
-
There is no syllabus