Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ

(ESW_404 (PDE1472)) -  Λαμπρόπουλος Χαρίλαος

Περιγραφή Μαθήματος

Τύπος μαθήματος: θεωρητικού χαρακτήρα

Έτος σπουδών: Δ΄

Εξάμηνο: 7ο, επιλογής

Στόχοι του μαθήματος:

  • Συστηματική παρουσίαση, κριτική ανάλυση και κατανόηση της σχέσης του χώρου της εργασίας και της εκπαίδευσης στην εποχή μας, όπου κυριαρχούν έντονοι κοινωνικοί και οικονομικοί προβληματισμοί. Ειδικότερα καλύπτονται οι ενότητες: Μορφολογικά στοιχεία των αγορών εργασίας. Πληθυσμιακές εξελίξεις και αγορά εργασίας. Μορφολογία και διαχρονικές εξελίξεις της απασχόλησης και της ανεργίας στην Ελλάδα. Συστήματα αρχικής και συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης στην Ελλάδα. Διαρθρωτικές παρεμβάσεις για τη σύνδεση εκπαίδευσης-κατάρτισης-απασχόλησης-παραγωγής. Διαδικασίες επιλογής επαγγέλματος. Εκπαίδευση και κοινωνική κινητικότητα. Εκπαίδευση και διανομή εισοδήματος από απασχόληση. Εκπαίδευση, φτώχεια και κοινωνικός αποκλεισμός. Μεθοδολογία προσδιορισμού αναγκών επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
  • Ευαισθητοποίηση των φοιτητών-μελλοντικών δασκάλων σε ζητήματα συσχέτισης εργασίας, επιχειρηματικότητας και εκπαίδευσης για το άτομο και την κοινωνία.
  • Ανάλυση του θεωρητικού πλαισίου και μελέτη σχετικών ερευνών από την ελληνική και διεθνή πραγματικότητα.

Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Καλλιέργεια της ικανότητας/δεξιότητας εντοπισμού πιθανών συνδέσεων μεταξύ στοιχείων της εξειδικευμένης επιστημονικής γνώσης του πεδίου των Οικονομικών της Εργασίας και της Εκπαίδευσης και της εφαρμογής τους σε θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής.
  • Καλλιέργεια της ικανότητας/δεξιότητας κατανόησης και ανάλυσης όρων και εννοιών που αξιοποιούνται στο πεδίο.

Προαπαιτούμενες γνώσεις: βασικές αρχές κοινωνικής, οικονομικής και πολιτικής ανάλυσης.

Περιεχόμενο του μαθήματος:

  • Αποσαφήνιση σχετικών με το επιστημονικό πεδίο όρων και εννοιών όπως αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα, κόστος και χρηματοδότηση της εκπαιδευ­τικής διαδικασίας, επένδυση στον άυλο (ανθρώπινο) παράγοντα της οικονομίας ή στο ανθρώπινο κεφάλαιο, αγορά εργασίας, επάγγελμα, απασχόληση, επιχειρηματικότητα.
  • Παρουσίαση και ανάλυση των βασικών θεωρητικών αναζητήσεων για τη σχέση της αγοράς εργασίας και οικονομίας και εκπαίδευσης, όπως η θεωρία ανθρώπινου κεφαλαίου.
  • Παρουσίαση και ανάλυση των τρόπων με τους οποίους η συσχέτιση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην άμβλυνση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων, στην οικονομική ανάπτυξη καθώς και στην αποτελεσματικότερη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία

Καρατζιά-Σταυλιώτη, Ε. και Λαμπρόπουλος, Χ. (2006). Αξιολόγηση, αποτελεσματικό­τητα και ποιότητα στην εκπαίδευση, Gutenberg, Αθήνα.

Ψαχαρόπουλος, Γ. (1999). Οικονομική της Εκπαίδευσης, εκδ. Παπαζήση, Αθήνα.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

  • Διαλέξεις του διδάσκοντα.
  • Ενεργός συμμετοχή των φοιτητών και των φοιτητριών στο μάθημα (σε ομα­δικό ή ατομικό επίπεδο) με βάση την επεξεργασία κειμένων σχετικών με το πεδίο, τη διατύπωση ερωτημάτων και τη συζήτηση θεμάτων που προ­τείνονται και επιλέγονται κατά τη διάρκεια των διδακτικών συναντήσεων.

Μέθοδοι αξιολόγησης:

  • Διαμορφωτική αξιολόγηση της δημιουργικής συμμετοχής στο μάθημα.
  • Εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου.

Διδακτικές μονάδες (ECTS): το μάθημα πιστώνεται με πέντε (5) πιστωτικές μονάδες:

α. μία (1) διδακτική μονάδα για παρακολούθηση μαθήματος,

β. δύο (2) μονάδες για τη βιβλιογραφική προετοιμασία.

 

Κωδικός Μαθήματος:

ESW_404 (νέο πρόγραμμα) / PED_259 (παλαιό πρόγραμμα)

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή, 13 Νοεμβρίου 2015