Preview
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
(ESW_406 (PDE1471)) - Λαμπρόπουλος Χαρίλαος
Description du cours
Τύπος μαθήματος: θεωρητικού χαρακτήρα, με σχετικές προαιρετικές εργασίες
Έτος σπουδών: Δ΄
Εξάμηνο: 7ο, επιλογής
Στόχοι του μαθήματος:
- Συστηματική παρουσίαση, κριτική ανάλυση και κατανόηση της σχέσης οικονομίας και εκπαίδευσης στην εποχή μας, όπου κυριαρχούν έντονοι κοινωνικοί και οικονομικοί προβληματισμοί.
- Ευαισθητοποίηση των φοιτητών-μελλοντικών δασκάλων σε ζητήματα συσχέτισης οικονομίας και εκπαίδευσης για το άτομο και την κοινωνία.
- Ανάλυση του θεωρητικού πλαισίου και μελέτη σχετικών ερευνών από την ελληνική και διεθνή πραγματικότητα.
Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
- καλλιέργεια της ικανότητας/δεξιότητας εντοπισμού πιθανών συνδέσεων μεταξύ στοιχείων της εξειδικευμένης επιστημονικής γνώσης του πεδίου των Οικονομικών της Εκπαίδευσης και της εφαρμογής τους σε θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής.
- καλλιέργεια της ικανότητας/δεξιότητας κατανόησης και ανάλυσης όρων και εννοιών που αξιοποιούνται στο πεδίο.
Προαπαιτούμενες γνώσεις: βασικές αρχές κοινωνικής, οικονομικής και πολιτικής ανάλυσης.
Περιεχόμενο του μαθήματος:
- Αποσαφήνιση σχετικών με το επιστημονικό πεδίο όρων και εννοιών όπως αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα, κόστος και χρηματοδότηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, επένδυση στον άυλο (ανθρώπινο) παράγοντα της οικονομίας ή στο ανθρώπινο κεφάλαιο.
- Παρουσίαση και ανάλυση των βασικών θεωρητικών αναζητήσεων για τη σχέση οικονομίας και εκπαίδευσης, όπως η θεωρία ανθρώπινου κεφαλαίου.
- Παρουσίαση και ανάλυση των τρόπων με τους οποίους η συσχέτιση της εκπαίδευσης με την οικονομία μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην άμβλυνση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων, στην οικονομική ανάπτυξη καθώς και στην αποτελεσματικότερη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος.
Συνιστώμενη βιβλιογραφία
Καρατζιά-Σταυλιώτη, Ε. και Λαμπρόπουλος, Χ. (2006). Αξιολόγηση, αποτελεσματικότητα και ποιότητα στην εκπαίδευση, Gutenberg, Αθήνα.
Ψαχαρόπουλος, Γ. (1999). Οικονομική της Εκπαίδευσης, εκδ. Παπαζήση, Αθήνα.
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:
- Διαλέξεις του διδάσκοντα.
- Ενεργός συμμετοχή των φοιτητών και των φοιτητριών στο μάθημα (σε ομαδικό ή ατομικό επίπεδο) με βάση την επεξεργασία κειμένων σχετικών με το πεδίο, τη διατύπωση ερωτημάτων και τη συζήτηση θεμάτων που προτείνονται και επιλέγονται κατά τη διάρκεια των διδακτικών συναντήσεων.
Μέθοδοι αξιολόγησης:
- Διαμορφωτική αξιολόγηση της δημιουργικής συμμετοχής στο μάθημα.
- Εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου.
Διδακτικές μονάδες (ECTS): το μάθημα πιστώνεται με πέντε (5) πιστωτικές μονάδες:
α. δύο (2) διδακτικές μονάδες για παρακολούθηση μαθήματος,
β. τρεις (3) μονάδες για τη βιβλιογραφική προετοιμασία.
Κωδικός Μαθήματος:
ESW_406 (νέο πρόγραμμα) / PED_258 (παλαιό πρόγραμμα)
Creation Date
vendredi 13 novembre 2015
-
There is no syllabus