Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Preview

Selected image

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

(ESW_406 (PDE1471)) -  Λαμπρόπουλος Χαρίλαος

Description du cours

Τύπος μαθήματος: θεωρητικού χαρακτήρα, με σχετικές προαιρετικές εργασίες

Έτος σπουδών: Δ΄

Εξάμηνο: 7ο, επιλογής

Στόχοι του μαθήματος:

  • Συστηματική παρουσίαση, κριτική ανάλυση και κατανόηση της σχέσης οικονομίας και εκπαίδευσης στην εποχή μας, όπου κυριαρχούν έντονοι κοινωνικοί και οικονομικοί προβληματισμοί.
  • Ευαισθητοποίηση των φοιτητών-μελλοντικών δασκάλων σε ζητήματα συσχέτισης οικονομίας και εκπαίδευσης για το άτομο και την κοινωνία.
  • Ανάλυση του θεωρητικού πλαισίου και μελέτη σχετικών ερευνών από την ελληνική και διεθνή πραγματικότητα.

Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • καλλιέργεια της ικανότητας/δεξιότητας εντοπισμού πιθανών συνδέσεων μεταξύ στοιχείων της εξειδικευμένης επιστημονικής γνώσης του πεδίου των Οικονομικών της Εκπαίδευσης και της εφαρμογής τους σε θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής.
  • καλλιέργεια της ικανότητας/δεξιότητας κατανόησης και ανάλυσης όρων και εννοιών που αξιοποιούνται στο πεδίο.

Προαπαιτούμενες γνώσεις: βασικές αρχές κοινωνικής, οικονομικής και πολιτικής ανάλυσης.

Περιεχόμενο του μαθήματος:

  • Αποσαφήνιση σχετικών με το επιστημονικό πεδίο όρων και εννοιών όπως αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα, κόστος και χρηματοδότηση της εκπαιδευ­τικής διαδικασίας, επένδυση στον άυλο (ανθρώπινο) παράγοντα της οικονομίας ή στο ανθρώπινο κεφάλαιο.
  • Παρουσίαση και ανάλυση των βασικών θεωρητικών αναζητήσεων για τη σχέση οικονομίας και εκπαίδευσης, όπως η θεωρία ανθρώπινου κεφαλαίου.
  • Παρουσίαση και ανάλυση των τρόπων με τους οποίους η συσχέτιση της εκπαίδευσης με την οικονομία μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην άμβλυνση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων, στην οικονομική ανάπτυξη καθώς και στην αποτελεσματικότερη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία

Καρατζιά-Σταυλιώτη, Ε. και Λαμπρόπουλος, Χ. (2006). Αξιολόγηση, αποτελεσματικό­τητα και ποιότητα στην εκπαίδευση, Gutenberg, Αθήνα.

Ψαχαρόπουλος, Γ. (1999). Οικονομική της Εκπαίδευσης, εκδ. Παπαζήση, Αθήνα.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

  • Διαλέξεις του διδάσκοντα.
  • Ενεργός συμμετοχή των φοιτητών και των φοιτητριών στο μάθημα (σε ομα­δικό ή ατομικό επίπεδο) με βάση την επεξεργασία κειμένων σχετικών με το πεδίο, τη διατύπωση ερωτημάτων και τη συζήτηση θεμάτων που προ­τείνονται και επιλέγονται κατά τη διάρκεια των διδακτικών συναντήσεων.

Μέθοδοι αξιολόγησης:

  • Διαμορφωτική αξιολόγηση της δημιουργικής συμμετοχής στο μάθημα.
  • Εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου.

Διδακτικές μονάδες (ECTS): το μάθημα πιστώνεται με πέντε (5) πιστωτικές μονάδες:

α.   δύο (2) διδακτικές μονάδες για παρακολούθηση μαθήματος,

β.   τρεις (3) μονάδες για τη βιβλιογραφική προετοιμασία.

 

Κωδικός Μαθήματος:

ESW_406 (νέο πρόγραμμα) / PED_258 (παλαιό πρόγραμμα)

Creation Date

vendredi 13 novembre 2015