Preview
Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
(PDE1467) - Άννα Ασημάκη
Course Description
ΜΑΘΗΜΑ: Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
(Μάθημα υποχρεωτικό)
Όνομα διδάσκουσας: Ασημάκη Άννα
Τίτλος μαθήματος: Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
Τύπος μαθήματος (πρακτικού ή θεωρητικού προσανατολισμού):
Θεωρητικού χαρακτήρα με πρακτικές ασκήσεις
Έτος σπουδών: 2ο Έτος
Εξάμηνο: 3ο Εξάμηνο
Αντικειμενικοί στόχοι του μαθήματος (επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα):
- Συστηματική παρουσίαση, και κατανόηση των σημαντικότερων αρχών, θέσεων, προτάσεων, εννοιών, ορισμών, αλλά και επιχειρημάτων των θεωρητικών προσεγγίσεων που έχουν αναπτυχθεί στο επιστημονικό πεδίο της Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης.
- Συστηματική ανάλυση, εμβάθυνση, σύγκριση, αλλά και κριτική των θεωρητικών προσεγγίσεων που έχουν αναπτυχθεί στο εν λόγω επιστημονικό πεδίο.
- Επίσης η συμβολή της κατανόησης της σχέσης, εκπαίδευσης και κοινωνίας, αποτελεί σημαντικό στόχο του μαθήματος για σκοπούς επιστημονικούς, ερευνητικούς, αλλά και διδακτικούς.
Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
- Ικανότητα διαχείρισης των βασικών κοινωνιολογικών προσεγγίσεων, καθώς και των βασικών αρχών, θέσεων, εννοιών και ορισμών τους.
- Σύγκριση και κριτική προσέγγιση των βασικών αρχών και θέσεων των θεωρητικών κοινωνιολογικών προσεγγίσεων.
- Ανάπτυξη ικανότητας σύνδεσης και εφαρμογής θεωρητικών γνώσεων στο επιστημονικό, ερευνητικό και διδακτικό πεδίο.
Προαπαιτούμενες γνώσεις:
Γνώση των βασικών Κοινωνιολογικών εννοιών.
Περιεχόμενο του μαθήματος(Syllabus):
Οι ευρείες θεματικές ενότητες που προσεγγίζονται στο μάθημα είναι:
- Ιστορική προσέγγιση και ανάλυση του επιστημονικού πεδίου της Κοινωνιολογίας και της Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης.
- Μέθοδος, θεωρία και έρευνα στην Κοινωνιολογία και στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης.
- Διασαφήσεις θεμελιωδών εννοιών στην Κοινωνιολογία και στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης.
- Ο θεσμός της Εκπαίδευσης και οι λειτουργίες του στο πλαίσιο των μακροκοινωνιολογικών, ερμηνευτικών, αλλά και των συνδυαστικών θεωρητικών προσεγγίσεων της Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης.
Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:
- Blackedge, D., & Hunt, B. (2004). Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα.
- Gewirtz, S., & Cribb, C. (2010). Κατανοώντας την Εκπαίδευση, εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα.
- Λάμνιας Κ., (2001). Κοινωνιολογική Θεωρία και Εκπαίδευση, εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα.
- Μυλωνάς Θ., (1998). Κοινωνιολογία της Ελληνικής Εκπαίδευση ? Συμβολές, εκδ. Gutenberg, Αθήνα.
- Νόβα Χ., (2010). Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, εκδ. Gutenberg, Αθήνα.
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:
- Διαλέξεις της διδάσκουσας
- Ενεργός συμμετοχή των φοιτητών και των φοιτητριών στο μάθημα, (σε ομαδικό ή ατομικό επίπεδο) με βάση την επεξεργασία κειμένων, τη διατύπωση ερωτημάτων και τη συζήτηση θεμάτων που προτείνει η διδάσκουσα κατά τη διάρκεια των διδακτικών συναντήσεων.
- Ανάλυση και κριτική συγκεκριμένων εικονικών κειμένων.
Μέθοδοι αξιολόγησης:
- Διαμορφωτική αξιολόγηση μέσω ασκήσεων εργαστηριακού χαρακτήρα με βάση την επεξεργασία κειμένων, ερωτημάτων, θεμάτων, που άπτονται των θεματικών ενοτήτων του μαθήματος.
- Αξιολόγηση εβδομαδιαίου φακέλου.
- Εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου.
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική.
Creation Date
Monday, September 28, 2015
-
There is no syllabus