Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Preview

Selected image

Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης

(PDE1467) -  Άννα Ασημάκη

Course Description

ΜΑΘΗΜΑ: Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης

(Μάθημα υποχρεωτικό)

 

Όνομα διδάσκουσας: Ασημάκη Άννα 

Τίτλος μαθήματος: Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης

Τύπος μαθήματος (πρακτικού ή θεωρητικού προσανατολισμού):

Θεωρητικού χαρακτήρα με πρακτικές ασκήσεις

Έτος σπουδών: 2ο Έτος

Εξάμηνο: 3ο  Εξάμηνο

Αντικειμενικοί στόχοι του μαθήματος (επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα):

  • Συστηματική παρουσίαση, και κατανόηση των σημαντικότερων αρχών, θέσεων, προτάσεων, εννοιών,      ορισμών, αλλά και επιχειρημάτων των θεωρητικών προσεγγίσεων που έχουν αναπτυχθεί στο επιστημονικό πεδίο της Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης.
  • Συστηματική ανάλυση, εμβάθυνση, σύγκριση, αλλά και κριτική των θεωρητικών προσεγγίσεων που έχουν αναπτυχθεί στο εν λόγω επιστημονικό πεδίο.
  • Επίσης η συμβολή της κατανόησης της σχέσης,  εκπαίδευσης και  κοινωνίας, αποτελεί σημαντικό στόχο του μαθήματος για σκοπούς επιστημονικούς, ερευνητικούς, αλλά και διδακτικούς.

 

 

 Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Ικανότητα διαχείρισης των βασικών κοινωνιολογικών προσεγγίσεων, καθώς και των βασικών αρχών, θέσεων, εννοιών και ορισμών τους.
  • Σύγκριση και κριτική προσέγγιση των βασικών αρχών και θέσεων των θεωρητικών κοινωνιολογικών προσεγγίσεων.
  • Ανάπτυξη ικανότητας σύνδεσης και εφαρμογής θεωρητικών γνώσεων στο επιστημονικό, ερευνητικό και διδακτικό πεδίο.

 

Προαπαιτούμενες γνώσεις:

Γνώση των βασικών Κοινωνιολογικών εννοιών.

Περιεχόμενο του μαθήματος(Syllabus):

Οι ευρείες θεματικές ενότητες που προσεγγίζονται στο μάθημα είναι:

  • Ιστορική προσέγγιση και ανάλυση του επιστημονικού      πεδίου της Κοινωνιολογίας και της Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης.
  • Μέθοδος, θεωρία και έρευνα στην Κοινωνιολογία και      στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης.
  • Διασαφήσεις θεμελιωδών εννοιών στην Κοινωνιολογία      και στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης.
  • Ο θεσμός της Εκπαίδευσης και οι λειτουργίες του      στο πλαίσιο των μακροκοινωνιολογικών, ερμηνευτικών, αλλά και των      συνδυαστικών θεωρητικών προσεγγίσεων της Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης.

 

 

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

  • Blackedge, D., & Hunt, B. (2004). Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα.
  • Gewirtz, S., & Cribb, C. (2010). Κατανοώντας την Εκπαίδευση, εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα.
  • Λάμνιας Κ., (2001). Κοινωνιολογική Θεωρία και Εκπαίδευση, εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα.
  • Μυλωνάς Θ., (1998). Κοινωνιολογία της Ελληνικής Εκπαίδευση ? Συμβολές, εκδ. Gutenberg, Αθήνα.
  • Νόβα Χ., (2010).  Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, εκδ. Gutenberg, Αθήνα.

 

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

  • Διαλέξεις της διδάσκουσας
  • Ενεργός συμμετοχή των φοιτητών και των φοιτητριών στο μάθημα, (σε ομαδικό ή ατομικό επίπεδο) με βάση την επεξεργασία κειμένων, τη διατύπωση ερωτημάτων και τη συζήτηση θεμάτων που προτείνει η διδάσκουσα κατά τη διάρκεια των διδακτικών συναντήσεων.
  • Ανάλυση και κριτική συγκεκριμένων εικονικών κειμένων.

      Μέθοδοι αξιολόγησης:

  • Διαμορφωτική αξιολόγηση μέσω ασκήσεων εργαστηριακού χαρακτήρα με βάση την επεξεργασία κειμένων, ερωτημάτων, θεμάτων, που άπτονται των θεματικών ενοτήτων του μαθήματος.
  • Αξιολόγηση εβδομαδιαίου φακέλου.
  • Εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου.

Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική.

 

 

Creation Date

Monday, September 28, 2015