Preview
Ρυθμός και Χορός II Σύγχρονος Χορός - Χορογραφία & Πρωτόγονη Έκφραση - Χοροθεραπεία
(ESW_122) - Μαρία (Μάρω) Γαλάνη
Description du cours

Το εαρινό εξάμηνο 2024 - 2025 οι ώρες γραφείου, της διδάσκουσας, για συνεργασία με φοιτητές/τριες είναι κάθε:
Παρασκευή 10.00 – 11.00 & 14:00- 15:00 στην Αίθουσα Τ14.
Τετάρτη 11:00 – 13:00 συνεργασία για επίβλεψη πτυχιακών εργασιών στο γραφείο.
Περιγραφή μαθήματος
Πρόκειται για μάθημα θεωρητικό με βιωματική προσέγγιση, το οποίο αφορά στο Σύγχρονο χορό- ιστορία, εκπαίδευση, σύνθεση και χορογραφία και την Πρωτόγονη Έκφραση - Χοροθεραπεία.
Στο πλαίσιο που εξετάζουμε τον Σύγχρονο χορό το περιεχόμενό του δεν αφορά σε ασκήσεις τεχνικών επιδόσεων αλλά σε δραστηριότητες και παιχνίδια εξοικείωσης με τον σύγχρονο χορό, ευκαιρίες και επιλογές για σπουδή δομικά στην κίνηση (creative dance/ R. V. Laban technique).
Η Πρωτόγονη έκφραση αποτελεί κυρίως θεραπευτική αλλά και εμψυχωτική δραστηριότητα που βοηθά στη σωματική και ψυχική υγεία και ευεξία. Το σώμα ξαναβρίσκει την ενέργειά του μέσα από το ρυθμό, τη φωνή, την κίνηση και τον χορό και στηρίζει το πρόσωπο να εκφραστεί, να δημιουργήσει, να αποφορτίσει εντάσεις και άγχη μέσα σ' ένα πλαίσιο ασφάλειας και υποστήριξης. Πρόκειται για μέθοδο που ήδη εφαρμόζεται διεθνώς ως έγκυρη προσέγγιση θεραπείας, προσωπικής ανάπτυξης και εμψύχωσης.
Στο θεωρητικό πλαίσιο επιχειρείται η κατανόηση της σπουδαιότητας του χορού τόσο για τη φυσική-σωματική και ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του ανθρώπου όσο και την καλλιέργεια της αισθητικής ευαισθησίας και την εκπαίδευση στη συλλογικότητα μέσα από τις βασικές κατευθύνσεις του χορού στο πλαίσιο της κοινωνικής εργασίας.
Στη βιωματική προσέγγισή του το μάθημα διαχειρίζεται την ανάπτυξη κινητικών εκφραστικών δεξιοτήτων των φοιτητών/τριών, όχι μέσω τεχνικών, χορευτικών επιδόσεων, αλλά μέσω δραστηριοτήτων, παιχνιδιών, κινήτρων που αφορούν στη δομή της κίνησης για ανάπτυξη στο γνωστικό, πραγματολογικό, συγκινησιακό, δημιουργικό επίπεδο του προσώπου. Εξασφαλίζεται η δημιουργία συνθηκών για αξιοποίηση ιδεών, ανακάλυψη λύσεων και εμβάθυνση σε τρόπους δημιουργίας για σύνθεση και χορογραφία. Μέσω της Πρωτόγονης Εκφρασης επιδιώκεται η γνωριμία με την Αισθητική του Πριμιτιβισμού η οποία είναι δυναμική και στηρίζει τη σπουδή και ανάπτυξη του ρυθμού, της κίνησης και της φωνής.
Σύγγραμμα
Ο χορός στην εκπαίδευση, Γαλάνη Μάρω, Εκδότης: Έλλην 2012
ΥΛΗ
το βιβλιο και οι ενότητες /όλα τα έγγραφα του Eclass./
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ -Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Billmann Schott, F. Χοροθεραπεία με την πρωτόγονη έκφραση. Τρόπος ζωής, Αθήνα
Billmann Schott, F (1998). Όταν ο χορός θεραπεύει, Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα
Γαλάνη Μ. (2010) Ο Χορός στην Εκπαίδευση, εκδ. Έλλην, Αθήνα.
Γκαρωντύ Ρ., Ο χορός στη ζωή, εκδόσεις Ηριδανός, Αθήνα.
Googh M., Γνωριμία με το χορό: οδηγός δημιουργικής διδασκαλίας για τον έντεχνο χορό, εκδ. Dian.
Κουρούπη Ε., Χορός, Σώμα Κίνηση Πτυχές της Χορευτικής Τέχνης, εκδόσεις Νεφέλη, Αθήνα.
Ρηγοπούλου Π., Το Σώμα: ικεσία και απειλή, εκδόσεις Πλέθρον, Αθήνα.
Creation Date
samedi 18 juillet 2015
-
There is no syllabus