Παρουσίαση/Προβολή
Κοινωνιολογική Ανάλυση των Νέων Τεχνολογιών στη Σχολική Τάξη/Κοινωνιολογία της Επικοινωνίας
() - Ιωάννης Καμαριανός
Περιγραφή Μαθήματος
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ
Τύπος μαθήματος: θεωρητικό με έρευνες πεδίου.
Έτος σπουδών: Δ΄.
Εξάμηνο: 8ο.
Στόχοι του μαθήματος:
α. εισαγωγή και αρχική εξοικείωση των φοιτητών/τριών με βασικές έννοιες της κοινωνιολογικής ανάλυσης της εισαγωγής και χρήσης των
Νέων Τεχνολογιών στη σχολική τάξη..
β. η παρουσίαση και ευαισθητοποίηση των φοιτητών/τριών στη συστηματική μελέτη της κοινωνικής συμπεριφοράς, σε ψηφιακά πλαίσια.
γ. επικέντρωση στην ανάλυση των ψηφιακών φαινομένων και διαδικασιών με τη χρήση κοινωνιολογικών θεωριών.
Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
α. ικανότητα για ανάκληση και επίδειξη βασικών εννοιολογικών γνώσεων για την κοινωνιολογική ανάλυση της χρήσης των Νέων τεχνολογιών στη σχολική τάξη.
β. αρχική ικανότητα για κριτική προσέγγιση τόσο των θεωρητικών γνώσεων όσο και των εφαρμογών τους των Τ.Π.Ε. στο κοινωνικό πεδίο. γ. Θεμελίωση της ικανότητας για ανάπτυξη γνώσεων στο πεδίο της κοινωνικής σημασίας των Τ.Π.Ε.
Δεξιότητες που προάγει:
Γενικές δεξιότητες: α. ανάλυση και σύνθεση
β. βασικές γνώσεις για την κοινωνιολογική ανάλυση των Τ.Π.Ε. και τη σχέση της με την εκπαίδευση. γ. καλλιέργεια κριτικής ικανότητας
Ειδικές δεξιότητες: α. ανάλυση των διαδικασιών εισαγωγής και χρήσης των Νέων Τεχνολογιών και των σχετικών θεωρητικών εννοιών με συστηματικό τρόπο.
β. αναγνώριση κοινωνικών διασυνδέσεων και κοινωνιολογικών θεωρητικών σχημάτων για την ανάλυση των Τ.Π.Ε.
γ. θεώρηση των νέων αναγκών για την κοινωνική και εκπαιδευτική χρήση των Τ.Π.Ε. και των δυναμικών κοινωνικών διαδικασιών
Προαπαιτούμενες γνώσεις: Γνώσεις Κοινωνιολογίας και Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης και του Σχολείου, γνώσεις χρήσης ΤΠΕ και Social
Media.
Περιεχόμενο του μαθήματος: Η ανάλυση της εισαγωγής και της χρήσης των Νέων Τεχνολογιών στη σύγχρονη σχολική τάξη αποτελεί το θέμα του συγκεκριμένου μαθήματος. Τα κεντρικά ερωτήματα που διατυπώνει η Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης και του Σχολείου αναδιατυπώνονται υπό το πρίσμα της κοινωνικής σημασίας των ψηφιακών συνθηκών.
Συνιστώμενη βιβλιογραφία:
Κυρίδης Α., Δρόσος Β., Τσακιρίδου Ε. (2003). Ποιος φοβάται τις νέες τεχνολογίες; εκδ. Τυπωθήτω, Αθήνα
Δημαράς Α., Βασιλού-Παπαγεωργίου Β. (2008). Από το κοντύλι στον υπολογιστή, εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα α) Καμαριανός Ι. (2002). Εξουσία Μ.Μ.Ε. και Εκπαίδευση, εκδ. Gutenberg, Αθήνα
β) Ειδικό τεύχος: Εκπαίδευση-Νέες Τεχνολογίες-Ανθρωπισμός, (2006). Βήμα Κοινωνικών Επιστημών, εκδ. Παπαζήσης, Αθήνα
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι: Διαλέξεις των διδασκόντων. Ενεργός συμμετοχή των φοιτητών και των φοιτητριών στο μάθημα, (σε ομαδικό ή ατομικό επίπεδο) με βάση την επεξεργασία κειμένων, τη διατύπωση ερωτημάτων και τη συζήτηση θεμάτων που προτείνουν οι διδάσκοντες κατά τη διάρκεια των διδακτικών συναντήσεων. Ανάλυση και κριτική συγκεκριμένων εικονικών κειμένων.
Μέθοδοι αξιολόγησης: Δημιουργική συμμετοχή σε σεμιναριακά πρότυπα, εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου.
Ημερομηνία δημιουργίας
Πέμπτη, 20 Σεπτεμβρίου 2012
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα