Παρουσίαση/Προβολή
Κοινωνικοποίηση\ Ταυτότητες/Απόκλιση
() - Ιωάννης Καμαριανός
Περιγραφή Μαθήματος
Τύπος μαθήματος: Θεωρητικό με έρευνες πεδίου.
Έτος σπουδών: Α΄.
Εξάμηνο: 2ο.
Στόχοι του μαθήματος:
α. εισαγωγή και αρχική εξοικείωση των φοιτητών/τριών με βασικές έννοιες της κοινωνικοποίησης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
β. η παρουσίαση και ευαισθητοποίηση των φοιτητών/τριών στη συστηματική μελέτη της κοινωνικής συμπεριφοράς, τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο, των διαδικασιών συγκρότησης και μεταβολής της ταυτότητας, της υιοθέτησης και διαφοροποίησης των πολιτισμικών πρακτικών.
γ. στην επικέντρωση πάνω στην ανάλυση των κοινωνικών φαινομένων και διαδικασιών με τη χρήση θεωριών κοινωνικοποίησης.
Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
α. ικανότητα για ανάκληση και επίδειξη βασικών εννοιολογικών γνώσεων για την κοινωνικοποιητική διαδικασία.
β. αρχική ικανότητα για κριτική προσέγγιση τόσο των θεωρητικών γνώσεων όσο και των εφαρμογών τους στο πεδίο της κοινωνικοποίησης. γ. Θεμελίωση της ικανότητας για ανάπτυξη γνώσεων στο πεδίο της κοινωνικοποίησης και παγίωσης κοινωνικών ταυτοτήτων.
Δεξιότητες που προάγει:
Γενικές δεξιότητες: α. ανάλυση και σύνθεση
β. βασικές γνώσεις για την κοινωνία και τη σχέση της με την εκπαίδευση. γ. καλλιέργεια κριτικής ικανότητας
Ειδικές δεξιότητες: α. ανάλυση κοινωνικοποιητικών διαδικασιών και σχετικών θεωρητικών εννοιών με συστηματικό τρόπο. β. αναγνώριση διασυνδέσεων θεωρητικών σχημάτων και ανάλυσης της κοινωνικοποιητικής διαδικασίας..
γ. θεώρηση των νέων αναγκών για την κοινωνικοποίηση και των δυναμικών διαδικασιών σχηματισμού ταυτοτήτων.
Προαπαιτούμενες γνώσεις: --
Περιεχόμενο του μαθήματος:
Οι ευρείες θεματικές ενότητες που προσεγγίζονται στο μάθημα είναι:
Εισαγωγή στο επιστημονικό πεδίο της Κοινωνικοποίησης, της κατασκευής ταυτοτήτων και της ετερότητας.
Παρουσίαση και ανάλυση των σημαντικότερων θεωρητικών «συζητήσεων» της Κοινωνικοποίησης. Παρουσίαση και ανάλυση ειδικών θεμάτων της Κοινωνικοποίησης.
Συνιστώμενη βιβλιογραφία:
Μπάλιας Σ. (2008). Ενεργός Πολίτης και Εκπαίδευση, εκδ. Παπαζήση, Αθήνα
Τερλεξής Π. (1999). Πολιτική Κοινωνικοποίηση, εκδ. Gutenberg, Αθήνα
Νικολάου Σ. Μ. (2009). Κοινωνικοποίηση στο σχολείο, εκδ. Gutenberg, Αθήνα
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι: Διαλέξεις των διδασκόντων. Ενεργή συμμετοχή των φοιτητών και των φοιτητριών στο μάθημα, (σε ομαδικό ή ατομικό επίπεδο) με βάση την επεξεργασία κειμένων, τη διατύπωση ερωτημάτων και τη συζήτηση θεμάτων που προτείνουν οι διδάσκοντες κατά τη διάρκεια των διδακτικών συναντήσεων. Ανάλυση και κριτική συγκεκριμένων εικονικών κειμένων.
Μέθοδοι αξιολόγησης: Δημιουργική συμμετοχή σε σεμιναριακά πρότυπα, εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου.
Ημερομηνία δημιουργίας
Πέμπτη, 20 Σεπτεμβρίου 2012
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα