Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Anteprima

Selected image

Κοινωνιολογία-Κοινωνιολογική Θεωρία (Εισαγωγή στην κοινωνιολογία )

(ESW102/ PDE1430) -  Επαμεινώνδας Παναγόπουλος

Descrizione del Corso

Τύπος μαθήματος: θεωρητικό με έρευνες πεδίου.

Έτος σπουδών: Α΄.

Εξάμηνο: 1ο.

Στόχοι του μαθήματος: α. εισαγωγή και αρχική εξοικείωση των φοιτητών/τριών  με βασικές έννοιες της κοινωνιολογικής ανάλυσης και της κοινωνιολογικής θεωρίας.

β. η παρουσίαση και ευαισθητοποίηση των φοιτητών/τριών στη συστηματική μελέτη της κοινωνικής συμπεριφοράς, τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο, των διαδικασιών συγκρότησης και μεταβολής της κοινωνικής δομής, της υιοθέτησης και διαφοροποίησης των πολιτισμικών πρακτικών.

γ. στην επικέντρωση  πάνω  στην  ανάλυση των  κοινωνικών  φαινομένων και  διαδικασιών με  τη χρήση  κοινωνιολογικών  θεωριών και ανάλογων μεθοδολογιών.

Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

α.  ικανότητα για ανάκληση και  επίδειξη βασικών  εννοιολογικών  γνώσεων των κοινωνικών  επιστημών  και  των επιστημών της εκπαίδευσης.

β. αρχική ικανότητα για κριτική προσέγγιση τόσο των θεωρητικών γνώσεων όσο και των εφαρμογών τους στο κοινωνικό πεδίο.

γ. Θεμελίωση της ικανότητας για ανάπτυξη γνώσεων στο πεδίο της κοινωνιολογίας και της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης.

Δεξιότητες που προάγει:

Γενικές δεξιότητες:    α. ανάλυση και σύνθεση

β. βασικές γνώσεις για την κοινωνία και τη σχέση της με την                          εκπαίδευση.

 

 

 

 

γ. καλλιέργεια κριτικής ικανότητας

Ειδικές δεξιότητες:     α. ανάλυση κοινωνικών φαινομένων και θεωρητικών  εννοιών με συστηματικό τρόπο.

β. αναγνώριση διασυνδέσεων θεωρητικών σχημάτων και ανάλυσης της κοινωνικής πραγματικότητας. γ. θεώρηση των νέων κοινωνικών αναγκών.

Προαπαιτούμενες γνώσεις: --

Περιεχόμενο του μαθήματος: Οι ευρείες θεματικές ενότητες που προσεγγίζονται στο μάθημα είναι:

  •  Εισαγωγή στο επιστημονικό πεδίο της Κοινωνιολογίας Παρουσίαση και ανάλυση των σημαντικότερων θεωρητικών «παραδειγμάτων»

της Κοινωνιολογίας.

  • Παρουσίαση και ανάλυση ειδικών θεμάτων της Κοινωνιολογίας και συσχέτισή τους με τη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα στο ελληνικό σχολείο.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία:

Hughes M., Kroehlerc. (2007). Κοινωνιολογία. Οι βασικές έννοιες, εκδ. Κριτική, Αθήνα.

Giddens An. (2009). Κοινωνιολογία, εκδ. Gutenberg, Αθήνα.

Allan Johnson, The Blackwell dictionary of Sociology: a users guide, Malden, Blackwell Publishers, 1999.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι: Διαλέξεις των διδασκόντων. Ενεργός συμμετοχή των φοιτητών και των φοιτητριών στο μάθημα, (σε ομαδικό ή ατομικό επίπεδο) με βάση την επεξεργασία κειμένων, τη διατύπωση ερωτημάτων και τη συζήτηση θεμάτων που προτείνουν οι διδάσκοντες κατά τη διάρκεια των διδακτικών συναντήσεων. Ανάλυση και κριτική συγκεκριμένων εικονικών κειμένων.

Μέθοδοι αξιολόγησης: Δημιουργική συμμετοχή σε σεμιναριακά πρότυπα, εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου.

Διδακτικές μονάδες (ECTS): το μάθημα πιστώνεται με τρεις (3) πιστωτικές μονάδες α. μία διδακτική μονάδα για παρακολούθηση μαθήματος

β. δύο μονάδες για την βιβλιογραφική προετοιμασία

Creation Date

giovedì 20 settembre 2012