Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Preview

Selected image

Κοινωνιολογία του Εκπαιδευτικού Θεσμού-Εκπαιδευτικές Πρακτικές

(PDE) -  Ιωάννης Καμαριανός

Description du cours

 

Τύπος μαθήματος: Θεωρητικού χαρακτήρα, με υποχρεωτικό εργαστήριο και έρευνες πεδίου.

Έτος σπουδών: Γ΄.

Εξάμηνο: 5ο.

Οι φοιτητές στο τέλος του μαθήματος αναμένεται να είναι ικανοί να:

α. εξηγούν το ρόλο της θεωρίας στην οικοδόμηση της κοινωνιολογικής γνώσης στην εκπαίδευση,

β. συγκρίνουν βασικούς θεωρητικούς προσανατολισμούς σε σχέση με τα εκπαιδευτικά φαινόμενα.

γ. παρουσιάζουν και να αναλύουν κριτικά τον τρόπο με τον οποίο οι κοινωνικοί παράγοντες μεταβάλλουν την εκπαιδευτική λειτουργία. Πιο συγκεκριμένα πώς κοινωνικά φαινόμενα όπως η ανισότητα, η διαφορετικότητα ή η τεχνολογία επηρεάζουν την κοινωνική δομή και τις πρακτικές.

δ. αναπτύσσουν κατάλληλες δεξιότητες για την εφαρμογή των τεχνικών και των μεθόδων που υιοθετούνται και σχετίζονται με την ανάλυση των παιδαγωγικών πρακτικών

ε. αναπτύσσουν γνώσεις σχετικές με την εκπαίδευση ως κοινωνικό θεσμό.

Tο μάθημα συνεισφέρει στην συγκρότηση του άξονα Δρώντες του κοινωνικού κράτους (εκπαίδευση) επιδιώκοντας  δύο μαθησιακά αποτελέσματα:

στ. τη προώθηση και διάχυση των αξιών της δημοκρατίας σε micro και macro

η. την ατομική ή συλλογική προσπάθεια συγκρότησης επαγγελματικών ταυτοτήτων

 

Συνιστώμενη βιβλιογραφία:

  1. Μυλωνάς Θ.,(1998). Κοινωνιολογία της Ελληνικής Εκπαίδευσης – Συμβολές, εκδ. Gutenberg, Αθήνα.
  2. Θάνος Θ.,Καμαριανός Ι., Κυρίδης Α., Φωτόπουλος Ν., Παυλή-Κορρέ Μ., Τουρτούρας Χ., (2017). Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης. Εισαγωγή σε βασικές έννοιες και θεματικές, εκδ. Gutenberg , Αθήνα
  3. Ασημάκη Α., Καμαριανός Ι., Κουστουράκης Γ., (2011). Για μια ποιητική του εκπαιδευτικού τοπίου, Τόμος ΙΙ, εκδ. Αλεξάνδρεια, Αθήνα.
  4. Ασημάκη A., Βεργίδης Δ.,Κουστουράκης Α., (2019) Κοινωνιολογία της Εκπάιδευσης. Αθήνα: Παπαζήσης.
  5. Κουλαϊδής Β., Τσατσαρώνη Α.(επιμ.), (2010). Παιδαγωγικές πρακτικές:

έρευνα και εκπαιδευτική πολιτική Μεταίχμιο, Αθήνα

  1. Qieiroz J.M., (2000). Το Σχολείο και οι Κοινωνιολογίες του, εκδ. Gutenberg, Αθήνα.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

  •  Διαλέξεις του διδάσκοντα.
  • Συμμετοχή στα εργαστήρια
  • Ενεργός συμμετοχή των φοιτητών και των φοιτητριών στο μάθημα (σε ομαδικό ή ατομικό επίπεδο) με βάση την επεξεργασία κειμένων, τη διατύπωση ερωτημάτων και τη συζήτηση θεμάτων που προτείνουν οι διδάσκοντες κατά τη διάρκεια των διδακτικών συναντήσεων.
  • Ανάλυση και κριτική συγκεκριμένων εικονικών κειμένων.

Μέθοδοι αξιολόγησης:

  • Διαμορφωτική αξιολόγηση μέσω ασκήσεων εργαστηριακού χαρακτήρα με βάση την επεξεργασία κειμένων, ερωτημάτων, θεμάτων, που άπτονται των θεματικών ενοτήτων του μαθήματος.
  •  Αξιολόγηση εβδομαδιαίου φακέλου.
  •  Εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου.

Διδακτικές Μονάδες (ECTS): Το μάθημα πιστώνεται με 5 Δ.Μ.

Creation Date

jeudi 20 septembre 2012