Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Έρευνα και Διδασκαλία στις Θετικές Επιστήμες

(PDE1404) -  Ευγενία Κολέζα / Κρυσταλλία Χαλκιά / Βασιλική Σπηλιωτοπούλου / Κωνσταντίνος Σκορδούλης / Χρήστος Μαρκόπουλος

Περιγραφή Μαθήματος

Αντικειμενικοί στόχοι του μαθήματος (επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα):
Προαπαιτούμενες γνώσεις: Βασικές γνώσεις στα Μαθηματικά και στις Φυσικές Επιστήμες

Περιεχόμενο του μαθήματος (Syllabus):
Οι βασικές ενότητες του μαθήματος είναι:
? Στοιχεία από τη Φιλοσοφία των Επιστημών και των Μαθηματικών
? «Επαναστάσεις» στις Επιστήμες και τα Μαθηματικά
? Ο Imre Lakatos και οι διάφορες μορφές Κονστρουκτιβισμού
? Η Κοινωνική στροφή στις Επιστήμες και τα Μαθηματικά
? Στοιχεία Κοινωνιολογίας των Επιστημών και Μαθηματικών
? Στοιχεία Μαθηματικής Ψυχολογίας-Γνωστική θεμελίωση των Μαθηματικών: Θεωρία σχήματος, Θεωρία Πραγμοποίησης, Ο ρόλος των εννοιολογικών Μεταφορών
? Μέθοδοι έρευνας στις Επιστήμες και τα Μαθηματικά
? Έρευνα και Διδασκαλία στη Φυσική
? Έρευνα και Διδασκαλία στη Βιολογία
? Έρευνα και Διδασκαλία στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:
- Bishop, A. J. (1988). Mathematical Enculturation. A Cultural Perspective on Mathematics Education. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
- Boyer, C.A. & Merzbach, U.C. (1997). Η Ιστορία των Μαθηματικών. Εκδόσεις: Γ.Α. Πνευματικού
- Gillies, D. (Ed.) (1992). Revolutions in mathematics. Oxford: Oxford University Press.
- Hersh, R. (1999). What is mathematics, really? Oxford University Press.
- Κολέζα, E. (2006). Μαθηματικά και Σχολικά Μαθηματικά. Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:
? Διαλέξεις του διδάσκοντα
? Ενεργή συμμετοχή των μεταπτυχιακών φοιτητών σε ατομικό, αλλά και σε ομαδικό επίπεδο σε: μελέτη ερευνών, αναπτυξιακές δραστηριότητες διδακτικού υλικού, διενέργεια ερευνητικών δράσεων

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:
? 3 εργασίες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου στις περιοχές: Φιλοσοφία/Κοινωνιολογία Επιστημών και Μαθηματικών, Θεωρίες Μάθησης των Επιστημών και Μαθηματικών, Έρευνα και Διδασκαλία στις Επιστήμες και τα Μαθηματικά (60%)
? Τελική γραπτή εξέταση(40%)

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή, 28 Οκτωβρίου 2011