Darstellung / Vorschau
Αξιοποίηση διδακτικού υλικού στη διδασκαλία και μάθηση
(PDE1394) - Χρήστος Μαρκόπουλος
Beschreibung des Kurses
Όνομα διδάσκοντος: Χρήστος Μαρκόπουλος
Έτος σπουδών: 4ο
Εξάμηνο: 8ο
Τύπος μαθήματος: Επιλογής του Τομέα Γενικών Επιστημών
Αντικειμενικοί στόχοι του μαθήματος (επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα):
Το μάθημα στοχεύει στην απόκτηση από τη μεριά των φοιτητών των απαραίτητων ικανοτήτων ? δεξιοτήτων προκειμένου να είναι σε θέση να αναπτύξουν μαθησιακά περιβάλλοντα για τη διδασκαλία των μαθηματικών όπου οι μαθηματικές έννοιες αποκτούν «νόημα» για τους μαθητές. Ο σχεδιασμός των μαθησιακών περιβαλλόντων θα δίνει έμφαση στην βαθμιαία μαθηματικοποίηση από τη μεριά των μαθητών δραστηριοτήτων παιγνιώδους μορφής που θα κεντρίζουν το ενδιαφέρον, αλλά και θα προωθούν την μαθηματική διερεύνηση και την κατασκευή μαθηματικών νοημάτων. Στόχος είναι η εμπλοκή των μαθητών σε δραστηριότητες μέσα από τις οποίες θα προβληματίζονται, θα κάνουν υποθέσεις και θα αξιοποιούν μαθηματικές ιδέες και έννοιες προκειμένου να ελέγξουν τις υποθέσεις και να επιλύσουν «πραγματικά» προβλήματα που τους κεντρίζουν το ενδιαφέρον.
Προαπαιτούμενες γνώσεις:
Διδακτική Μαθηματικών Ι, Διδακτική Μαθηματικών ΙΙ
Περιεχόμενο μαθήματος (Syllabus)
Οι βασικές ενότητες του μαθήματος είναι:
? Αξιολόγηση μαθησιακών περιβαλλόντων που περιλαμβάνουν την χρήση
εκπαιδευτικών προγραμμάτων (Cabri Geometry, The Geometer?s Sketchpad,
Logo αλλά και το ψηφιακό υλικό που προτείνει το Παιδ. Ινστιτούτο)
? Αξιολόγηση διδακτικών προσεγγίσεων με τη χρήση χειραπτικών υλικών (Τάνγκραμ, Pattern Blocks, Ράβδοι του Cuisenaire, κ.α.)
? Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση:
- Διδακτικής ενότητας με χρήση νέων τεχνολογιών (αριθμητική και γεωμετρία)
- Διδακτικής ενότητας με χρήση χειραπτικών υλικών (αριθμητική και γεωμετρία)
- project
- Διδακτικής ενότητας με έμφαση στη διαφοροποίηση της διδασκαλίας
- Διδακτικής ενότητας με έμφαση στην διαθεματικότητα και διαπολιτισμικότητα
- portfolio των μαθητών
Αρχικά θα δοθεί έμφαση στην αξιολόγηση διαφόρων περιβαλλόντων μάθησης που περιλαμβάνουν τη χρήση υπολογιστικών περιβαλλόντων αλλά και χειραπτικών διδακτικών υλικών. Στην συνέχεια οι φοιτητές θα σχεδιάσουν και θα αναπτύξουν μια σειρά από μαθησιακά περιβάλλοντα τα οποία θα αξιολογήσουν μέσα από την πειραματική εφαρμογή τους στη σχολική τάξη.
Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη
? Διδακτικές Σημειώσεις
? Τζεκάκη, Μ. (2007). Μικρά παιδιά μεγάλα μαθηματικά νοήματα. Εκδόσεις Gutenberg.
? Λεμονίδης Χ. (2008). Μια νέα πρόταση διδασκαλίας των μαθηματικών στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου. Εκδόσεις Πατάκη.
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:
Συνδυασμός διαλέξεων, συζητήσεων και προσωπικών
αναστοχασμών. Οι φοιτητές θα μελετούν και θα παρουσιάζουν ερευνητικά
άρθρα από την ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία σχετικά με το σχεδιασμό
και την ανάπτυξη μαθηματικών δραστηριοτήτων.
Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης
Η αξιολόγηση θα γίνεται από τις τελικές γραπτές
εξετάσεις του μαθήματος (50%), και από το portfolio (50%) που θα
συγκροτείται από τα διδακτικά περιβάλλοντα που θα σχεδιάσουν και τις
παρουσιάσεις των άρθρων που θα μελετούνται κατά τη διάρκεια του
μαθήματος.
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική
Creation Date
Donnerstag, 31. März 2011
-
There is no syllabus