Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Διδακτικές Προσεγγίσεις στα Μαθηματικά: Πρακτικές Ασκήσεις

(PDE1393) -  Χρήστος Μαρκόπουλος

Περιγραφή Μαθήματος

Διδακτικές Προσεγγίσεις στα Μαθηματικά: Πρακτικές Ασκήσεις

Όνομα διδάσκοντος: Χρήστος Μαρκόπουλος
Έτος σπουδών: 3ο
Εξάμηνο: 6ο
Τύπος μαθήματος: Επιλογής του Τομέα Γενικών Επιστημών

Αντικειμενικοί στόχοι του μαθήματος (επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα):
Βασικός στόχος του μαθήματος είναι η αξιοποίηση των σύγχρονων θεωριών μάθησης των μαθηματικών στην διαμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων και των διδακτικών εγχειριδίων για την διδασκαλία και μάθηση του μαθήματος των μαθηματικών στο Δημοτικό σχολείο. Η σύνδεση θεωρίας και πράξης στη διαμόρφωση μαθησιακών περιβαλλόντων για τα μαθηματικά θα δώσει τη δυνατότητα στους φοιτητές να συνειδητοποιήσουν τον αναγκαίο ρόλος τους ως μελλοντικοί δάσκαλοι στην αξιολόγηση των προτεινόμενων διδακτικών πρακτικών και στην επιλογή και ανάπτυξη των κατάλληλων διδακτικών προσεγγίσεων.

Προαπαιτούμενες γνώσεις: Μαθηματικά:
Αριθμητική και Άλγεβρα, Μαθηματικά: Γεωμετρία
Περιεχόμενο μαθήματος (Syllabus)
Το περιεχόμενο του μαθήματος συνδέεται άμεσα με το υποχρεωτικό μάθημα»Διδακτική Ι: Θεωρία και πράξη στη διδασκαλία των Μαθηματικών» και συνοδεύεται με υποχρεωτική Πρακτική άσκηση (στα σχολεία) στα μαθηματικά όπου οι φοιτητές ? φοιτήτριες θα σχεδιάζουν και θα πραγματοποιούν μια σειρά εναλλακτικών διδασκαλιών.
Το μάθημα συγκροτείται από τις ακόλουθες ενότητες:
? Θεωρίες αναλυτικών προγραμμάτων
? Αναλυτικό ? πρόγραμμα μαθηματικών, Σύγκριση αναλυτικών προγραμμάτων (σε διεθνές επίπεδο)
? Σχολικά εγχειρίδια: Ανάλυση και αξιολόγηση
? Κριτική και ανάπτυξη μαθηματικών δραστηριοτήτων
? Τα είδη και ο ρόλος των διδακτικών εργαλείων στη διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών (Παρουσίαση και αξιοποίηση των σημαντικότερων διδακτικών εργαλείων π.χ. Dienes , Τάνγκραμ, Pattern Blocks, Ράβδοι του Cuisenaire, λογισμικά ? εφαρμογές στον υπολογιστή, κ.α.)
? Ανάπτυξη καινοτόμων διδακτικών προσεγγίσεων.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι
Συνδυασμός διαλέξεων, συζητήσεων, διερευνήσεων και προσωπικών αναστοχασμών. Οι φοιτητές με κατάλληλες ερωτήσεις θα παρακινούνται να συμμετέχουν στη συζήτηση στην τάξη αλλά και θα αντιμετωπίζουν θέματα σχεδιασμού δραστηριοτήτων και διδασκαλιών σε ομάδες εργασίας.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη
? Διδακτικές Σημειώσεις
? John Van de Walle. (2005). Μαθηματικά για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Μια εξελικτική διαδικασία. Τυπωθύτω ? Γιώργος Δαρδανός.
? Ε. Κολέζα (2000).Γνωσιολογική και διδακτική προσέγγιση των στοιχειωδών μαθηματικών εννοιών. Εκδόσεις Leader Books.
? L. Streefland (επιμ.). (2000).Ρεαλιστικά Μαθηματικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Εκδόσεις Leader Books.

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης
Η αξιολόγηση θα γίνεται από τις τελικές εξετάσεις του μαθήματος (60%) και από το Portfolio που θα συγκροτείται εβδομαδιαίες εργασίες, τα σχέδια διδασκαλίας και την αξιολόγηση των διδασκαλιών που θα πραγματοποιηθούν στην πρακτική ? εργαστηριακή άσκηση (40%)

Γλώσσα διδασκαλίας:
Ελληνική

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2011