Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Vista previa

Selected image

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΏΝ

(ESW_323 (PDE1378)) -  Λαμπρόπουλος Χαρίλαος

Descripción del Curso

Βασικές αρχές του σχεδιασμού είναι τόσο η βέλτιστη κατανομή των σπανίων διαθέσιμων πόρων, όσο και η επιλογή της βέλτιστης λύσης από τις διάφορες εναλλακτικές, με βάση συγκεκριμένα κριτήρια (κοινωνικής δικαιοσύνης, ισότητας ευκαιριών, αποτελεσματικότητας, αποδοτικότητας κ.ά).

 

 

Στόχοι του μαθήματος

 

·    Η παρουσίαση και κριτική ανάλυση των κυριότερων θεμάτων που απασχολούν το 'Σχεδιασμό Ανάπτυξης Ανθρωπίνων Πόρων' στη σύγχρονη βιβλιογραφία, όπως είναι η υιοθέτηση της οικονομικής ανάπτυξης, η προετοιμασία για την απασχόληση, η μείωση της φτώχειας και της ανεργίας, η περιφερειακή ανάπτυξη, η δυσλειτουργία της αγοράς εργασίας, η ανεργία των πτυχιούχων, η τεχνολογική πρόοδος και οι επιπτώσεις της στην απασχόληση και τα τυπικά προσόντα, η μετανάστευση και οι επιπτώσεις από την ανάπτυξη του 'άτυπου' τομέα της οι­κονομίας κ.ά.

 

·     Η εξοικείωση των φοιτητών με τις στρατηγικές που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση των παραπάνω προβλημάτων, όπως είναι η βελτίωση της σχετικότητας της βασικής-υποχρεωτικής εκπαίδευσης, η εκπαίδευση και κατάρτιση για τον 'άτυπο' τομέα της οικονομίας (ιδίως για τις υπό ανάπτυξη χώρες), η ανάπτυξη νέων μοντέλων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και η χρηματοδότηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

 

·      Η καλλιέργεια δεξιοτήτων στην εφαρμογή τεχνικών και μεθόδων που υιοθετούνται σχετίζονται με την κοινωνική ζήτηση για εκπαίδευση, την ανάλυση της διάρθρωσης της απασχόλησης, την οικονομική αποδοτικότητα της εκπαίδευσης, την πρόβλεψη αναγκών σε ανθρώπινο δυναμικό, τις διεθνείς συγκρίσεις, καθώς και με τους μηχανισμούς επιλογής, προσανατολισμού και 'σχεδιασμού' των ροών του μαθητικού δυναμικού.

 

·       Η ανάλυση του θεωρητικού πλαισίου που θα υποστηριχθεί και με ερευνητικά δεδομένα από την ελληνική και διεθνή πραγματικότητα.

 

Προτεινόμενη βιβλιογραφία

 

·      Καρατζιά-Σταυλιώτη Ε. & Λαμπρόπουλος Χ., (2006). Αξιολόγηση, Αποτελεσματικότητα και Ποιότητα στην Εκπαίδευση, Gutenberg, Αθήνα.

·      Ψαχαρόπουλος Γ., (1999). Οικονομική της Εκπαίδευσης, εκδ. Παπαζήση,  Αθήνα.

 

Αξιολόγηση

 

·         Δημιουργική συμμετοχή στο μάθημα

·         Εκπόνηση γραπτής εργασίας

·         Γραπτές εξετάσεις.

 

Μέθοδοι αξιολόγησης:

  • Διαμορφωτική αξιολόγηση της δημιουργικής συμμετοχής στο μάθημα.
  • Εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου.

Διδακτικές μονάδες (ECTS): το μάθημα πιστώνεται με πέντε (5) πιστωτικές μονάδες:

α.   δύο (2) διδακτικές μονάδες για παρακολούθηση μαθήματος,

β.   τρεις (3) μονάδες για τη βιβλιογραφική προετοιμασία.

 

Κωδικός Μαθήματος

 

ESW_323 (νέο πρόγραμμα) / PED_123 (παλαιό πρόγραμμα)

Creation Date

martes, 21 de diciembre de 2010

  • ΜΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 10-3-2015

    Το μάθημα Εκπαιδευτικος Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Ανθρώπινων Πόρων της Τρίτης 10-3-2015 δεν θα πραγματοποιηθει και θα γίνει αναπλήρωσή του κατά τα προβλεπόμενα.