Darstellung / Vorschau
Μαθηματικά: Γεωμετρία
(PDE1345) - Χρήστος Μαρκόπουλος
Beschreibung des Kurses
Το μάθημα στοχεύει στην κατανόηση βασικών μαθηματικών εννοιών από το χώρο της Γεωμετρίας. Οι έννοιες αυτές προσεγγίζονται μέσα από την ιστορική τους εξέλιξη και τις εφαρμογές τους. Έμφαση δίνεται στην επίλυση προβλημάτων της καθημερινής ζωής και στην ανάπτυξη της απόδειξης και της αιτιολόγησης ισχυρισμών.
Προαπαιτούμενες γνώσεις: Γνώση βασικών μαθηματικών εννοιών
Περιεχόμενο μαθήματος (Syllabus)
Οι βασικές ενότητες του μαθήματος είναι:
? Γεωμετρικές κατασκευές-Γεωμετρικοί τόποι
? Ιστορικά γεωμετρικά προβλήματα-Ευκλείδεια προσέγγιση
? Επίπεδα γεωμετρικά σχήματα
? Εμβαδά κανονικών και μη κανονικών σχημάτων (πχ Νόμος του Pick)
? Μέγιστα και ελάχιστα στη Γεωμετρία
? Γεωμετρικά στερεά
? Γεωμετρικοί μετασχηματισμοί
? Αναλυτική γεωμετρία
? Μετρήσεις-Ιστορία γεωμετρικών οργάνων
Το μάθημα συνοδεύεται από υποχρεωτικές εργαστηριακές ασκήσεις όπου οι
φοιτητές ? φοιτήτριες αντιμετωπίζουν ομαδικά οι ίδιοι μαθηματικές
καταστάσεις που δίνουν έμφαση στην ανάπτυξη της διαισθητικής σκέψης.
(π.χ χρήση υλικών, κατασκευές, σχεδιασμός μακέτας). Οι καταστάσεις αυτές
επικεντρώνονται στην περιοχή της Γεωμετρίας και επεκτείνουν τα θέματα
που αντιμετωπίζονται στη διάλεξη του μαθήματος.
Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη
? Διδακτικές Σημειώσεις
? Τριανταφυλλίδης Τ. & Σδρόλιας Κ., (2005). Βασικές μαθηματικές
έννοιες για τον εκπαιδευτικό της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τυπωθήτω ?
Γιώργος Δαρδανός.
? Bunt, L. N. H., Jones, P. S., Bedient, J. D., (1981). Οι ιστορικές
ρίζες των στοιχειωδών μαθηματικών. Εκδόσεις Γ. Α. Πνευματικός.
? Boyer, C. B. & Merzbach, U.C., (1997). Η ιστορία των Μαθηματικών. Εκδόσεις Γ . Α. Πνευματικός.
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:
Συνδυασμός διαλέξεων, συζητήσεων και προσωπικών
αναστοχασμών. Οι φοιτητές με κατάλληλες ερωτήσεις θα παρακινούνται να
συμμετέχουν στη συζήτηση στην τάξη αλλά και θα αντιμετωπίζουν θέματα
σχεδιασμού δραστηριοτήτων και διδασκαλιών σε ομάδες εργασίας..
Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης
Η αξιολόγηση θα γίνεται από τις τελικές εξετάσεις του μαθήματος (80%)
και από το Portfolio που θα συγκροτείται από τις εργαστηριακές ασκήσεις
(20%)
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική
Creation Date
Samstag, 10. Oktober 2009
-
There is no syllabus