Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

(PDE1315) -  Γεώργιος Σταμέλος &Παναγιώτα Βάθη-Σαράβα

Περιγραφή Μαθήματος

Η αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών αποτελεί βασικό θεματικό πεδίο της παιδαγωγικής επιστήμης. Το συγκεκριμένο μάθημα στοχεύει στη θεωρητική μελέτη του ζητήματος της επίδοσης των μαθητών καθώς και στην απόκτηση των εξειδικευμένων γνώσεων και δεξιοτήτων που απαιτούνται από κάθε εκπαιδευτικό για την εφαρμογή αποτελεσματικών μεθόδων αξιολόγησης στην τάξη ώστε να βελτιστοποιείται η διαδικασία διαθεματικής διδασκαλίας/μάθησης.

 

Στόχοι του μαθήματος

 

·        Η ευαισθητοποίηση των φοιτητών-μελλοντικών δασκάλων στο θέμα της προόδου των μαθητών και στα αποτελέσματα της εκπαίδευσής τους.

 

·        Η καλλιέργεια της δεξιότητας αξιοποίησης πλήθους στρατηγικών διδασκαλίας/μάθησης.

 

·        Η καλλιέργεια της δεξιότητας εκτίμησης και αξιολόγησης της παρουσίας κάθε μαθητή.

 

·        Η καλλιέργεια της δεξιότητας εκτίμησης και αξιολόγησης των βασικών δεξιοτήτων των μαθητών στο πλαίσιο του βιοπαιδαγωγισμού και της διαθεματικότητας.

 

·        Η ανάπτυξη της δεξιότητας αξιολόγησης των μαθησιακών αποτελεσμάτων και των επιτευγμάτων των μαθητών.

 

·        Η ανάπτυξη της δεξιότητας επίλυσης προβλημάτων σε θέματα συνεργασίας.

 

·        Η καλλιέργεια της ικανότητας προσαρμογής του προγράμματος σπουδών σ?ένα συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο και με βάση τον επιστημονικό παιδαγωγισμό.

 

Οι στόχοι αυτοί συνδέονται με τους γενικότερους στόχους του Τομέα και συγκεκριμένα με την παραγωγή, μετάδοση και αξιοποίηση των γνώσεων που αφορούν στη συσχέτιση κοινωνικών παραγόντων και μαθητικής επίδοσης, στον κοινωνικό ρόλο του εκπαιδευτικού συστήματος , στα κυρίαρχα πολιτισμικά πρότυπα στη βάση της ανάπτυξης του κοσμοειδώλου των μαθητών. Επιπλέον , επιδιώκεται η ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων των φοιτητών καθώς και η μύησή τους σε θέματα μεθοδολογίας και τεχνικών συστηματικής μελέτης και έρευνας σε σχέση με τις διάφορες επιστημονικές προσεγγίσεις και στο πλαίσιο αντίστοιχων κοσμοθεωρήσεων για την εκπαίδευση και την ιστορική εξέλιξή της.

 

 

Προτεινόμενη βιβλιογραφία

 

·         Αλαχιώτης, Ν.Σ. & E. Καρατζιά-Σταυλιώτη (1009). Διαθεματική και Βιοπαιδαγωγική θεώρηση της μάθησης και της αξιολόγησης, Εκδόσεις Λιβάνη, Αθήνα..

·         Γεωργούσης, Π. (2003), Η αξιολόγηση των μαθητών με βάση το φάκελο υλικού, Εκδόσεις Δελφοί, Αθήνα.

·         Ζαβλάνος, Μ. (2003). Διδακτική και Αξιολόγηση, Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα.

·        Κωνσταντίνου, Χ. (2004). Η αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή ως παιδαγωγική λογική και σχολική πρακτική, Gutenberg, Αθήνα.

·        Κασσωτάκης Μ. & Φλουρής Γ., (2006). Μάθηση και διδασκαλία: θεωρία, πράξη και αξιολόγηση της διδασκαλίας, Ιδιωτική έκδοση.

·        Ρέλλος, Ν. (2003). Έλεγχος Μάθησης και Αξιολόγηση της Μαθητικής Επίδοσης

 

Αξιολόγηση

 

·         Δημιουργική συμμετοχή στο μάθημα

·         Εκπόνηση γραπτής εργασίας

·         Γραπτές εξετάσεις.

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη, 2 Δεκεμβρίου 2