Preview
ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ (DEAPT 9.6_C)
(DEAPT322) - Μαρία Κατσιγιάννη
Course Description
Θεωρίες χωροθέτησης των οικονομικών δραστηριοτήτων και εγκατάστασης των επιχειρήσεων
Χωρικός καταμερισμός της παραγωγής και Περιφερειακή εξειδίκευση
Επιχειρηματικότητα και Αγροτικός χώρος - Τοπικότητα και Παγκοσμιοποίηση
Σύγχρονες τάσεις & στρατηγικές ανάπτυξης των επιχειρήσεων αγροτικών προϊόντων στην Ελληνική περιφέρεια
Μοντέλα επιχειρηματικής οργάνωσης: επιχειρηματικές συστάδες/CLUSTER, δίκτυα επιχειρήσεων/NETWORKS, συμμαχίες
Μελέτες περίπτωσης
Creation Date
Tuesday, October 3, 2023
-
Προτεινόμενα συγγράμματα
Το διδακτικό υλικό του μαθήματος περιέχεται στο βιβλίο:
1. Λαμπριανίδης, Λ. (επιμ.) 2005. Η Επιχειρηματικότητα στην Ευρωπαϊκή Υπαιθρο. Η περιπτωση της Ελλαδας. Αθήνα: ΠΑΤΑΚΗΣ
ΚΑΙ στο βιβλίο
2. Πιπερόπουλος, Π. 2008. Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία και Business Clusters. Αθήνα: Σταμούλης
Περιεχόμενο μαθήματος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΥΛΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Η ΥΛΗ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ ΓΡΑΠΤΩΣ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ
(α) ΤΙΣ ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΝ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ και
(β) ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ "Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΥΠΑΙΘΡΟ" του Λ.ΛΑΜΠΡΙΑΝΙΔΗ (ΕΚΔ.ΠΑΤΑΚΗ) ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ:
ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΦ.2 - ΕΝΟΤΗΤΕΣ 2.2.2, 2.2.3, 2.3.2.2, 2.3.2.3 & 2.4
ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΦ.4 - ΕΝΟΤΗΤΕΣ 4.3 & 4.5
ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΦ.7 - ΕΝΟΤΗΤΕΣ 7.1, 7.2, 7.3, 7.4, 7.5, 7.6 & 7.7
και
(γ) ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ "ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΚΑΙ BUSINESS CLUSTERS" του Π.ΠΙΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ (ΕΚΔ.ΣΤΑΜΟΥΛΗ) ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ:
Ενότητα 2 του βιβλίου
ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ: Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Η ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ
Η ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΚΑΙ Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ
ΔΙΚΤΥΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΣΥΜΜΑΧΙΕΣ ΚΑΙ Η ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Ενότητα 3 του βιβλίου
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΣΤΑΔΕΣ, ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΑΔΩΝ ΚΑΙ Ο ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΣΥΣΤΑΔΩΝ
Μέθοδοι αξιολόγησης
ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ/ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ των Φοιτητών στο Μάθημα γίνεται με Γραπτή εξέταση στην εξεταστέα ύλη, στο τέλος του εξαμήνου.
Υπάρχει παράλληλα και η δυνατότητα εκπόνησης Εργασίας (είτε Ατομικής είτε Ομαδικής) κατά τη διάρκεια του διδακτικού εξαμήνου, σε θέματα που κατανέμει η διδάσκουσα.
Η προσμέτρηση της Εργασίας προϋποθέτει υποχρεωτική παρουσίασή της στην τάξη κατά την περίοδο διδασκαλίας του μαθήματος (και ΟΧΙ σε επαναληπτική εξεταστική περίοδο). Είναι προαιρετική και αντιστοιχεί στο 25% του συνολικού τελικού βαθμού του φοιτητή που θα την εκπονήσει, εφόσον ο φοιτητής έχει γράψει τουλάχιστον 5,00 (την βάση) στο γραπτό διαγώνισμα.
Οδηγίες για τις εργασίες
ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΩΝ
Κάθε ομάδα εργασίας θα αξιοποιήσει το υλικό που θα βρει στο αρχείο της δομής της εργασίας, ΑΛΛΑ θα αναζητήσει και επιπλέον υλικό, ώστε να συνθέσει μια πλήρη παρουσίαση του θέματος που έχει αναλάβει. Αναφέρονται ενδεικτικά η δομή της παρουσίασης και τα κύρια ζητήματα που πρέπει να περιλαμβάνει:- Πλαίσιο ίδρυσης του εξεταζόμενου Cluster . Πότε ιδρύθηκε, από ποιους, πού και με ποιο θεσμικό πλαίσιο χρηματοδότησης ?
- Ταυτότητα του Cluster Ποια η κλαδική δραστηριότητα και εξειδίκευσή του? πόσες και ποιες/τι είδους επιχειρήσεις το αποτελούν? ποιοι άλλοι φορείς (τοπικοί/ διαχειριστικοί/ερευνητικοί) συμμετέχουν?
- Λόγοι δημιουργίας του Cluster στον συγκεκριμένο κλάδο και στη συγκεκριμένη περιοχή è γιατί ιδρύθηκε και με ποιους στόχους? ποια στρατηγική εξυπηρετεί? πως συνδέεται με την τοπική/περιφερειακή οικονομική εξειδίκευση?
- Δράσεις που αναλαμβάνει να υλοποιήσει Διεθνοποίηση και εξωστρέφεια? branding προϊόντων? ενημέρωση μελών? ανάπτυξη τεχνογνωσίας? υποστήριξη επιχειρηματικής/κλαδικής καινοτομίας?
- Αδυναμίες που έχει αντιμετωπίσει και ανάγκες που έχει καλύψει η δράση του Cluster μέχρι σήμερα
- Οφέλη που έχει αποκομίσει μέχρι σήμερα το Cluster και οι επιχειρήσεις που το αποτελούν è βελτίωση ανταγωνιστικότητας, ποιότητας υπηρεσιών/παραγωγής, επιχειρηματικής δικτύωσης και εξωστρέφειας, προστιθέμενης αξίας και κερδοφορίας, καινοτομικότητας, αναγνωρισιμότητας/κατοχύρωσης, διακρίσεις κ.ά.
Οι παρουσιάσεις θα γίνουν σε power point και υποχρεωτικά κατά τη διάρκεια των διαλέξεων του εξαμήνου, προκειμένου να υπάρχει συνεισφορά στην παρουσίαση και τον προβληματισμό από όλες και όλους. Οι ομάδες που θα αποτελούνται από 1 έως 3 άτομα.
Επίσης, θα έχετε την ευκαιρία για τυχόν σχόλια και διορθώσεις που θα ενσωματώσετε στο τελικό παραδοτέο, ώστε να επιτύχετε καλύτερη ποιότητά του (ως την διορία ηλεκτρονικής υποβολής την ημέρα γραπτής εξέτασης του μαθήματος Ιανουάριο/Φεβρουάριο).
Η διδάσκουσα του μαθήματος