Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Θεωρητικές και πρακτικές διαστάσεις της επαγγελματικής κατάρτισης και της μάθησης στο χώρο εργασίας

(9.18S) -  Μαρία Κατσιγιάννη

Περιγραφή Μαθήματος

Ο σκοπός του μαθήματος είναι να παρουσιαστούν οι βασικές αρχές και η εξέλιξη του πεδίου της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης καθώς και οι θεωρητικές και πρακτικές διαστάσεις αξιοποίησης της μάθησης στο εργασιακό περιβάλλον και διαχείρισης της οργανωσιακής γνώσης.

Οι  φοιτητές να αποκτήσουν την επάρκεια και την εξειδικευμένη γνώση που απαιτούνται προκειμένου να μπορούν να:

  • Κατανοούν τις έννοιες επαγγελματική εκπαίδευση και επαγγελματική κατάρτιση και να μπορούν να τις συνδέουν με τις ευρύτερες έννοιες της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και κατάρτισης και της δια βίου μάθησης.
  • Να αναγνωρίζουν τη σημασία της επαγγελματικής κατάρτισης στις σύγχρονες οικονομίες της γνώσης και στον τρόπο με τον οποίο η εξέλιξη στην εργασία επηρεάζει και την εξέλιξη στον τρόπο ανάπτυξης των επαγγελματικών δεξιοτήτων
  • Να αποκτήσουν τις βασικές δεξιότητες του εκπαιδευτή ενηλίκων
  • Να αναγνωρίζουν την ανάγκη εστίασης στην επιχειρηματική γνώση για την δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στο επιχειρηματικό περιβάλλον.
  • Να κατανοούν τις μεθοδολογικές και πρακτικές εφαρμογές διαχείρισης γνώσης
  • Να μπορούν να παρουσιάζουν σχέδια δράσης (action plans) διαχείρισης γνώσης
  • Να μπορούν να οργανώνουν στρατηγικές διαχείρισης γνώσης

Η ύλη του μαθήματος αναπτύσσεται από τις παρακάτω θεματικές ενότητες:

  1. Επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, βασικές έννοιες ? ιστορική εξέλιξη
  2. Δεξιότητες και επαγγελματική κατάρτιση
  3. Ο ρόλος του εκπαιδευτή ενηλίκων
  4. Στοχοθεσία και μεθόδευση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αξιολόγηση, πιστοποίηση- Παράδειγμα μικροδιδασκαλίας
  5. Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού και ο ρόλος του οργανισμού μάθησης
  6. Χαρακτηριστικά του εργασιακού περιβάλλοντος ως μαθησιακό περιβάλλον
  7. Θεωρία και ορισμοί για τη διαχείριση γνώσης
  8. Ρητή (Explicit knowledge) και Άρρητη γνώση (tacit knowledge).
  9. Συνθήκες δημιουργίας γνώσης
  10. Πρακτικές δημιουργίας και μεταφοράς γνώσης
  11. Μοντέλα στρατηγικού σχεδιασμού διαχείρισης γνώσης

Η Ύλη των εξετάσεων του μαθήματος περιλαμβάνει:

Ενότητα 1η : Διαφάνειες 10-23

Ενότητα 2η : Διαφάνειες 5-42

Ενότητα 3η: Διαφάνειες 14-19

Ενότητα 4η : Διαφάνειες 4-7, 16-19

Ενότητα 5η : Διαφάνειες 9-26

Ενότητα 6η : Διαφάνειες 19-34

Ημερομηνία δημιουργίας

Κυριακή, 6 Σεπτεμβρίου 2020