Παρουσίαση/Προβολή
(HIA_A610) - Αλέξανδρος Τενεκετζής
Περιγραφή Μαθήματος
Αντικείμενο του μαθήματος είναι η πορεία των διαφόρων μορφών εικαστικής έκφρασης στην Ελλάδα
μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Πρόκειται για μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από την ολοένα και
πιο γρήγορη σύγκλιση των εγχώριων τάσεων με τα διεθνή δρώμενα. Το αίτημα της «ελληνικότητας»,
χωρίς να έχει υποχωρήσει απολύτως, εκφράζεται όλο και πιο υποτονικά στον λόγο περί εικαστικών
τεχνών και κυρίαρχο πλέον ζητούμενο, ειδικά από τη δεκαετία του 1960 και μετά, είναι ο
«συγχρονισμός» της εικαστικής παραγωγής της χώρας με αυτή των διεθνών κέντρων.
Ξεκινώντας από τη σταδιακή κυριαρχία της Αφαίρεσης από τα μέσα της δεκαετίας του 1950 και τη
διεθνή αναγνώριση εκπροσώπων της κατά την δεκαετία του 1960, εξετάζονται εικαστικές μορφές που
εξελίσσονται πλέον σ’ ένα «διευρυμένο πεδίο» (δημόσια τέχνη, χάπενινγκ, περφόρμανς κ.α.) και
μπορούν να ενταχθούν στη σύγχρονη τέχνη όπου ζητούμενα πλέον είναι το ξεπέρασμα των στεγανών
διακρίσεων ανάμεσα στα είδη, καθώς και η κριτική στους θεσμούς. Θα εξεταστεί επίσης ο ρόλος των
μουσείων τέχνης και των εκθέσεων, και ο τεχνοκριτικός λόγος. Ειδικότερα, θα εξεταστεί το διεθνές
πλαίσιο του Ψυχρού Πολέμου και ο ρόλος της δικτατορίας στον έλεγχο της εικαστικής παραγωγής της
χώρας και το αν τελικά κατάφερε να καθυστερήσει εξελίξεις.
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα, 17 Φεβρουαρίου 2025
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα