Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Ιστορία της Ευρωπαϊκής Τέχνης της Δύσης ΙΙ (Χειμ. εξ. 2020)

(Π504 - ΠΠΣ ΔΠΠΝΤ) -  Ιλιάνα Ζάρρα

Περιγραφή Μαθήματος

  • Μοντερνισμός
  • Χαρακτηριστικά του Μοντερνισμού στις εικαστικές τέχνες
  • 1η τομή: Ιμπρεσιονισμός
  • Μετά-Ιμπρεσιονισμός
  • Εξπρεσιονισμός:
    -Γέφυρα
  • Φωβισμός
  • Γαλάζιος Καβαλάρης
  • Κυβισμός:
  • George Braque (1882-1963), Pablo Picasso (1881-1973)
  • Αφαίρεση:
  • -Wassily Kandinsky (1866-1944)
  • Piet Mondrian (1872-1944) : Νεοπλαστικισμός
  • Kazimir Malevich (1878-1936): Σουπρεματισμός

 

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Arnason H. H., Ιστορία της σύγχρονης τέχνης. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική, Φωτογραφία, Μ. Παπανικολάου (επιμ.), Φ. Κοκαβέσης (μτφρ.), Θεσσαλονίκη: Παρατηρητής 1995

Ζάρρα Ι., «Πρωτοπορία και παράδοση: Παρατηρήσεις σε ορισμένες συνθέσεις των ρώσων καλλιτεχνών Kazimir Malevich και Ivan Kudriashev», Πρακτικά Β΄ Συνεδρίου Ιστορίας της Τέχνης, Προσεγγίσεις της καλλιτεχνικής δημιουργίας από την Αναγέννηση έως τις μέρες μας, Αθήνα-Νεφέλη 2008, σ. 539-556.

Fer B.? Batchelor D.? Wood P., Realism, Rationalism, Surrealism. Art between the Wars, Λονδίνο:Yale University Press, New Haven 1993

Foster H.? Krauss R.? Bois Y.-A. ?Buchloh B. H.D., Η τέχνη από το 1900, Μοντερνισμός Αντιμοντερνισμός Μεταμοντερνισμός, Παπανικολάου Μ. (πρόλ.-επιμ.), Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο 2007

Bell C., ?The Aisthetic Hypothesis?, στο F. Frascina - C. Harrison (eds.), Modern Art and Modernism, A Critical Anthology, London: The Open University 1982

Canto d? Amore. Classsicism in Modern Art and Music 1914-1935, G. Boehm ? U. Mosch ? K. Schmidt (eds.), Basel: Kunstmuseum-Paul Sacher Foundation ? London: Merrell Holberton 1996

Bowlt J. E. ?Misler N., Twentieth- century Russian and East European painting, Zwemmer: The Thyssen-Bornemisza Collection, ά.χ.

Buchloh B. H. D., ?Figures of Authority, Ciphers of Regression: Notes on the Return of  Representation in European Painting?, October, v. 16, Art World Follies, Spring 1981

Chipp H. B., Theories of Modern Art. A Source Book by Artists and Critics, Los Angeles&London: University of California Press-Berkley 1971

Clark Τ. J., Farewell to an Idea. Episodes from a History of Modernism, New Haven&London: Yale University Press, 1999

Cottington D., Cubism in the Shadow of War. The Avant-Garde and Poltics in Paris 1905-1914, New Haven&London: Yale  University Press 1998

Crone R. ?Moos D., Cazimir Malevich. The Climax of Disclosure, London: Reaktion Books Ltd 1991

Lucie-Smith E., Visual Arts in the Twentieth Century, London: Laurence King Publishing 1996

Α. Χαραλαμπίδης, Η τέχνη του εικοστού αιώνα, University Studio nPress: 22018 (αναθεωρημένη και βελτιωμένη έκδοση)

Zarra I., Kazimir Malevich. Some aspects on the adventures of Suprematism, Verlag/Publisher: Scholars Press, Staarbr?cken-Deutscland 2015

Zarra I., «Kazimir Malevich (1878-1935) under crisis: the return from the ?non-objective world? to the figure during the period between World Wars», Proceedings of the "Philosophy and Crisis: Responding to Challenges to Ways of Life in the Contemporary World" International Conference, (July 28-30, 2013) University of Ioannina ? Department of Philosophy & The Council for Research in Values and Philosophy (RVP) ? Catholic University of America, Washington, D.C. 2016, volume I, 302-309

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή, 2 Οκτωβρίου 2020