Παρουσίαση/Προβολή
Υπολογιστική Νοημοσύνη
(CEID1060) - Σπυρίδων Λυκοθανάσης, Δημήτριος Κουτσομητρόπουλος
Περιγραφή Μαθήματος
Εισαγωγή (Βασικά μοντέλα αναπαράστασης τεχνητού νευρώνα, είδη συναρτήσεων ενεργοποίησης, Βασικές αρχιτεκτονικές δομές των Νευρωνικών Δικτύων, Στοιχεία της αναπαράστασης της γνώσης και της τεχνητής νοημοσύνης, σε σχέση με τα Νευρωνικά Δίκτυα). Βασικοί αλγόριθμοι της διαδικασίας μάθησης (Βασικά παραδείγματα μάθησης και η στατιστική φύση της διαδικασίας μάθησης, Βασικά στοιχεία της Θεωρίας της Μάθησης). Αλγόριθμος του Perceptron (Θεμελίωση του αλγορίθμου, θεώρημα σύγκλισης και μέτρο απόδοσης του αλγορίθμου). Αλγόριθμος Ελάχιστου Μέσου Τετραγωνικού Λάθους (Εξισώσεις Wiener-Hopf, επίλυσή τους με τον αλγόριθμο απότομης καθόδου (steepest descent), μελέτη σύγκλισης, καμπύλη μάθησης και μεθοδολογία εκπαίδευσης στοιχείου ADALINE). Perceptrons πολλών επιπέδων. Περιορισμός ή επέκταση νευρωνικών δικτύων.Εισαγωγή στους Γενετικούς Αλγορίθμους (Εισαγωγή, Τι είναι Γενετικός Αλγόριθμος, (Εξελικτικοί Αλγόριθμοι - Εξελικτική Στρατηγική - Εξελικτικός Προγραμματισμός), Στόχοι της Βελτιστοποίησης, Ένας Απλός Γενετικός Αλγόριθμος, Γενετικοί Αλγόριθμοι και Παραδοσιακές Μέθοδοι Βελτιστοποίησης, Πλαίσια Ομοιότητας). Μαθηματική Θεμελίωση των Γενετικών Αλγορίθμων (Εισαγωγή, Ποίος θα Ζήσει και Ποιος θα Πεθάνει: το Βασικό Θεώρημα, Γιατί και Πώς Λειτουργούν οι Γενετικοί Αλγόριθμοι, Ακριβή Μαθηματικά Μοντέλα Απλών Γενετικών Αλγορίθμων, Υβριδικοί Γενετικοί Αλγόριθμοι). Υλοποίηση Γενετικού Αλγορίθμου σε Η/Υ (Εισαγωγή, Δομές δεδομένων, Αναπαραγωγή, Διασταύρωση και Μετάλλαξη, Το Κυρίως Πρόγραμμα, Κωδικοποίηση, Περιορισμοί). Αριθμητική Βελτιστοποίηση με Γενετικούς Αλγορίθμους (Εισαγωγή, Η Περίπτωση Δοκιμής, Οι Δύο Υλοποιήσεις, Δυαδική Υλοποίηση, Υλοποίηση Κινητής Υποδιαστολής, Πειράματα, Τυχαία Διασταύρωση και Μετάλλαξη, Μη-Ομοιόμορφη Μετάλλαξη, Άλλοι Τελεστές, Απόδοση Χρόνου). Μερικές εφαρμογές των Γενετικών Αλγορίθμων (Εισαγωγή, Το δίλημμα των Φυλακισμένων, Πρόβλεψη Χρονοσειρών, Το Πρόβλημα του Ταξιδεύοντα Πωλητή). Εξελικτικός Προγραμματισμός (Εισαγωγή, Το Γραμμικό Πρόβλημα Μεταφοράς, Κλασσικοί Γενετικοί Αλγόριθμοι, Ενσωματώνοντας Ειδική Γνώση για το Πρόβλημα, Ένας Πίνακας σαν Δομή Αναπαράστασης). Μηχανική μάθηση βασιζόμενη σε Γενετικούς Αλγορίθμους.
Συμπληρωματικά Στοιχεία:
Εξάμηνο: Βασικής Επιλογής Εαρινού Εξαμήνου Ώρες Διδασκαλείας: Τετάρτη 11:00 - 13:00 (Β3) - Φροντιστήριο:Τρίτη 11:00-13:00 (Β4) ή Τετάρτη 19:00-20:00 (Β3)
Ημερομηνία δημιουργίας
Παρασκευή, 28 Μαρτίου 2014
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα