ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗΣ Ι (ESC_155)
Αλεξάνδρα Μουρίκη
Στόχος: Εισαγωγή στην ιστορία των μορφών, των καλλιτεχνικών ειδών και τεχνοτροπιών και σύνδεσή τους με τα κοινωνικο-ιστορικά και πολιτισμικά πλαίσια εντός των οποίων αναδύονται.
Περιεχόμενο: Οι ευρείες θεματικές ενότητες που προσεγγίζονται στο μάθημα αυτό είναι οι εξής: Οι απαρχές της δυτικοευρωπαϊκής τέχνης. Οι εξελίξεις που οδήγησαν στην Αναγέννηση. Ιταλική Αναγέννηση. Η εκτός Ιταλίας Αναγέννηση. Μανιερισμός.17ος αιώνας - Μπαρόκ. Από τον 17ο στον 18ο αιώνα Ροκοκό - Νεοκλασικισμός. Οι ενότητες αυτές αναφέρονται σε θέματα τα οποία θα αποτελέσουν αντικείμενα πραγμάτευσης και στα μαθήματα Διδακτική των Εικαστικών Τεχνών Ι και ΙΙ.
Μέθοδος διδασκαλίας: (α) διαλέξεις της διδάσκουσας, οι οποίες βασίζονται σε παρουσιάσεις, αναλύσεις και εικονολογικές ερμηνείες έργων τέχνης (β) συζητήσεις αλλά και παρουσιάσεις εργασιών, οι οποίες έχουν ως στόχο οι φοιτήτριε/ές να εμβαθύνουν σε θέματα ιστορίας της τέχνης με στόχο την ανάδειξη, κυρίως, των αισθητικών, κοινωνικών και πολιτισμικών χαρακτηριστικών των εικαστικών τεχνών.
Αξιολόγηση: Η αξιολόγηση των φοιτητριών και των φοιτητών γίνεται μέσω της γραπτής τελικής εξέτασης. Συνεκτιμάται η ενεργός συμμετοχή.
ΛιγότεραΣτόχος: Εισαγωγή στην ιστορία των μορφών, των καλλιτεχνικών ειδών και τεχνοτροπιών και σύνδεσή τους με τα κοινωνικο-ιστορικά και πολιτισμικά πλαίσια εντός των οποίων αναδύονται.
Περιεχόμενο: Οι ευρείες θεματικές ενότητες που προσεγγίζονται στο μάθημα αυτό είναι οι εξής: Οι απαρχές της δυτικοευρωπαϊκής τέχνης. Οι εξελίξεις που οδήγησαν στην Αναγέννηση. Ιταλική Αναγέννηση. Η εκτός Ιταλίας Αναγέννηση. Μανιερισμός.17ος αιώνας - Μπαρόκ. Από τον 17ο στον 18ο αιώνα Ροκοκό - Νεοκλασικισμός. Οι ενότητες αυτές αναφέρονται σε θέματα τα οποία θα αποτελέσουν αντικείμενα πραγμάτευσης και στα μαθήματα Διδακτική των Εικαστικών Τεχνών Ι και ΙΙ.
Μέθοδος διδασκαλίας: (α) διαλέξεις της διδάσκουσας, οι οποίες βασίζονται σε παρουσιάσεις, αναλύσεις και εικονολογικές ερμηνείες έργων τέχνης (β) συζητήσεις αλλά και παρουσιάσεις εργασιών, οι οποίες έχουν ως στόχο οι φοιτήτριε/ές να εμβαθύνουν σε θέματα ιστορίας της τέχνης με στόχο την ανάδειξη, κυρίως, των αισθητικών, κοινωνικών και πολιτισμικών χαρακτηριστικών
Στόχος: Εισαγωγή στην ιστορία των μορφών, των καλλιτεχνικών ειδών και τεχνοτροπιών και σύνδεσή τους με τα κοινωνικο-ιστορικά και πολιτισμικά πλαίσια εντός των οποίων αναδύονται.
Περιεχόμενο: Οι ευρείες θεματικές ενότητες που προσεγγίζονται στο μάθημα αυτό είναι οι εξής: Οι απαρχές της δυτικοευρωπαϊκής τέχνης. Οι εξελίξεις που οδήγησαν στην Αναγέννηση. Ιταλική Αναγέννηση. Η εκτός Ιταλίας Αναγέννηση. Μανιερισμός.17ος αιώνας - Μπαρόκ. Από τον 17ο στον 18ο αιώνα Ροκοκό - Νεοκλασικισμός. Οι ενότητες αυτές αναφέρονται σε θέματα τα οποία θα αποτελέσουν αντικείμενα πραγμάτευσης και στα μαθήματα Διδακτική των Εικαστικών Τεχνών Ι και ΙΙ.
Μέθοδος διδασκαλίας: (α) διαλέξεις της διδάσκουσας, οι οποίες βασίζονται σε παρουσιάσεις, αναλύσεις και εικονολογικές ερμηνείες έργων τέχνης (β) συζητήσεις αλλά και παρουσιάσεις εργασιών, οι οποίες έχουν ως στόχο οι φοιτήτριε/ές να εμβαθύνουν σε θέματα ιστορίας της τέχνης με στόχο την ανάδειξη, κυρίως, των αισθητικών, κοινωνικών και πολιτισμικών χαρακτηριστικών