Γνωστική Ανάπτυξη
Ειρήνη Σκοπελίτη
Στόχος του μαθήματος είναι να εξετάσει τις βασικότερες θεωρητικές απόψεις που έχουν διατυπωθεί σχετικά με τον τρόπο που σκέφτονται και μαθαίνουν τα παιδιά. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται ότι οι φοιτητές θα έχουν εξοικειωθεί με αυτές τις θεωρητικές απόψεις της ψυχολογίας και θα έχουν κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσεται η σκέψη των παιδιών.
Περιεχόμενο: Το μάθημα θα κινηθεί σε δύο κύριους άξονες. Αρχικά θα παρουσιαστούν οι επικρατέστερες θεωρητικές απόψεις για τη γνωστική ανάπτυξη, όπως η θεωρία του Piaget, του Vygotsky καθώς και οι διαφορετικές θεωρίες επεξεργασίας των πληροφοριών. Στη συνέχεια θα εξεταστούν εξειδικευμένες πλευρές της σκέψης των παιδιών: η αντίληψη, η μνήμη, η κατανόηση εννοιών, και η επίλυση προβλημάτων.
ΛιγότεραΣτόχος του μαθήματος είναι να εξετάσει τις βασικότερες θεωρητικές απόψεις που έχουν διατυπωθεί σχετικά με τον τρόπο που σκέφτονται και μαθαίνουν τα παιδιά. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται ότι οι φοιτητές θα έχουν εξοικειωθεί με αυτές τις θεωρητικές απόψεις της ψυχολογίας και θα έχουν κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσεται η σκέψη των παιδιών.
Περιεχόμενο: Το μάθημα θα κινηθεί σε δύο κύριους άξονες. Αρχικά θα παρουσιαστούν οι επικρατέστερες θεωρητικές απόψεις για τη γνωστική ανάπτυξη, όπως η θεωρία του Piaget, του Vygotsky καθώς και οι διαφορετικές θεωρίες επεξεργασίας των πληροφοριών. Στη συνέχεια θα εξεταστούν εξειδικευμένες πλευρές της σκέψης των παιδιών: η αντίληψη, η μνήμη, η κατανόηση εννοιών, και η επίλυση προβλημάτων.
Στόχος του μαθήματος είναι να εξετάσει τις βασικότερες θεωρητικές απόψεις που έχουν διατυπωθεί σχετικά με τον τρόπο που σκέφτονται και μαθαίνουν τα παιδιά. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται ότι οι φοιτητές θα έχουν εξοικειωθεί με αυτές τις θεωρητικές απόψεις της ψυχολογίας και θα έχουν κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσεται η σκέψη των παιδιών.
Περιεχόμενο: Το μάθημα θα κινηθεί σε δύο κύριους άξονες. Αρχικά θα παρουσιαστούν οι επικρατέστερες θεωρητικές απόψεις για τη γνωστική ανάπτυξη, όπως η θεωρία του Piaget, του Vygotsky καθώς και οι διαφορετικές θεωρίες επεξεργασίας των πληροφοριών. Στη συνέχεια θα εξεταστούν εξειδικευμένες πλευρές της σκέψης των παιδιών: η αντίληψη, η μνήμη, η κατανόηση εννοιών, και η επίλυση προβλημάτων.
Περίγραμμα
Προτεινόμενο διδακτικό σύγγραμμα
Siegler, R. (2002). Πώς σκέφτονται τα παιδιά, (Επιμ. Σ. Βοσνιάδου), Εκδόσεις Gutenberg.
Siegler, R. (2002). Πώς σκέφτονται τα παιδιά, (Επιμ. Σ. Βοσνιάδου), Εκδόσεις Gutenberg.
- της θεωρίας του Jean Piaget για τη γνωστική ανάπτυξη
- των σημαντικότερων σημείων στα οποία ασκήθηκε κριτική
- σύντομης αξιολόγηση της θεωρίας του
- Διαφοροποίηση από το έργο του Piaget.
- Μηχανισμοί ανάπτυξης της σκέψης των παιδιών όπως περιγράφονται στην κοινωνικοπολιτισμική θεωρία του.
- Αναφορά στα κυριότερα σημεία των θεωριών.
- Περιγραφή των μηχανισμών γνωστικής ανάπτυξης όπως παρουσιάζονται από την κάθε θεωρία ξεχωριστά.
- Τι είναι η μνήμη και ποιοι βασικοί διαχωρισμοί γίνονται αναφορικά με τη λειτουργία της μνήμης;
- Πώς αναπτύσσεται η λειτουργία της μνήμης;
- Έννοιες σημαντικές στην κατανόησή μας για τον κόσμο.
- Έννοιες που αναπτύσσονται διαφορετικά από τις άλλες έννοιες.
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα
Αρ. Επισκέψεων : 9659
Αρ. Προβολών : 46482