Παιδαγωγική Χειροτεχνία Τεχνολογία ΙΙ
Βασίλειος Σαμαράς
Περιγραφή: Στόχος : Ο παιδαγωγικός σκοπός του μαθήματος είναι ο πειραματικός σχεδιασμός προγραμματισμένων και ημι-προγραμματισμένων κατασκευαστικών δραστηριοτήτων από τους φοιτητές, για την μαθησιακή και την παιγνιώδη ενασχόληση των νηπίων στην τάξη· δραστηριοτήτων δια των οποίων θα μπορούν να οικοδομήσουν την γνώση τους περί του εαυτού τους και του κόσμου που τα περιβάλλει. Ο εργαστηριακός σκοπός του μαθήματος είναι η εκτέλεση υπό των φοιτητών σειράς κατασκευών (με ενσωματωμένο τον παιδαγωγικό στόχο, την μέθοδο υλοποιήσεως, τα απαραίτητα υλικά και τον τρόπο αποτιμήσεως του αποτελέσματος), η επινόηση, η εκτέλεση και η παρουσίαση μιας παιδαγωγικής κατασκευής, ως και η συγγραφή μίας συνοδευτικής τεχνικής εκθέσεως, προκειμένου να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις και να αναπτύξουν τις αντίστοιχες δεξιότητες, ώστε ως νηπιαγωγοί να προωθούν την ενεργητική μάθηση και την ψυχ-αγωγική ενασχόληση των νηπίων.
Στοιχεία Μαθήματος:
α. Θεωρητικό Περιεχόμενο:
1. Φύση και λειτουργίες της Παιδαγωγικής Τεχνολογίας.
2. Η σκοπιμότητα και η σπουδαιότητα της αγωγής και εκπαιδεύσεως των παιδιών στον έμπρακτο
λόγο. Ποίηση και αυτο-ποίηση. Συγκρότηση και ανα-συγκρότηση του Είναι μας.
3. Ένυλος λόγος και έλλογος ύλη. Έμπρακτος και άπρακτος λόγος.
4. Η διφυία του ανθρώπου - ο δυϊσμός των αντικειμένων.
5. Νόηση και επινόηση· δημιουργικότητα και επιδεξιότητα.
6. Τομή θεωρίας και πράξεως· συνάντηση υποκειμένου και αντικειμένου· υπέρβαση της ετερότητας
υποκειμένου και αντικειμένου
β. Εργαστηριακό Περιεχόμενο:
6. Παιδαγωγικές εφαρμογές στο εργαστήριο: α. Κατευθυνόμενες και υπό καθ? οδήγησιν κατασκευές.
β. Ημι-κατευθυνόμενες και κατ? επιλογήν κατασκευές. γ. Παρουσίαση μίας παιδαγωγικής
κατασκευής στην τάξη και συγγραφή της αντίστοιχης τεχνικής εκθέσεως.
Διδάσκων: Δρ. Βασίλης Σαμαράς
Διδακτικό εγχειρίδιο ή σημειώσεις: Θα δοθούν στους φοιτητές από τον διδάσκοντα ??Πανεπιστημιακές Παραδόσεις Παιδαγωγικής Χειροτεχνίας / Τεχνολογίας?? του Π. Πολυχρονόπουλου, σχετικά δημοσιευμένα άρθρα συνεδρίων και περιοδικών κ.ά.
Προτεινόμενη βιβλιογραφία: Θα δοθεί στους φοιτητές από τον διδάσκοντα.
Στοιχεία Εκπαιδευτικής Διαδικασίας: |
|
Περιγραφή: Στόχος : Ο παιδαγωγικός σκοπός του μαθήματος είναι ο πειραματικός σχεδιασμός προγραμματισμένων και ημι-προγραμματισμένων κατασκευαστικών δραστηριοτήτων από τους φοιτητές, για την μαθησιακή και την παιγνιώδη ενασχόληση των νηπίων στην τάξη· δραστηριοτήτων δια των οποίων θα μπορούν να οικοδομήσουν την γνώση τους περί του εαυτού τους και του κόσμου που τα περιβάλλει. Ο εργαστηριακός σκοπός του μαθήματος είναι η εκτέλεση υπό των φοιτητών σειράς κατασκευών (με ενσωματωμένο τον παιδαγωγικό στόχο, την μέθοδο υλοποιήσεως, τα απαραίτητα υλικά και τον τρόπο αποτιμήσεως του αποτελέσματος), η επινόηση, η εκτέλεση και η παρουσίαση μιας παιδαγωγικής κατασκευής, ως και η συγγραφή μίας συνοδευτικής τεχνικής εκθέσεως, προκειμένου να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις και να αναπτύξουν τις αντίστοιχες δεξιότητες, ώστε ως νηπιαγωγοί να προωθούν την ενεργητική μάθηση και την ψυχ-αγωγική ενασχόληση των νηπίων.
Στοιχεία Μαθήματος:
α. Θεωρητικό Περιεχόμενο:
1. Φύση και λειτουργίες της Παιδαγω
Περιγραφή: Στόχος : Ο παιδαγωγικός σκοπός του μαθήματος είναι ο πειραματικός σχεδιασμός προγραμματισμένων και ημι-προγραμματισμένων κατασκευαστικών δραστηριοτήτων από τους φοιτητές, για την μαθησιακή και την παιγνιώδη ενασχόληση των νηπίων στην τάξη· δραστηριοτήτων δια των οποίων θα μπορούν να οικοδομήσουν την γνώση τους περί του εαυτού τους και του κόσμου που τα περιβάλλει. Ο εργαστηριακός σκοπός του μαθήματος είναι η εκτέλεση υπό των φοιτητών σειράς κατασκευών (με ενσωματωμένο τον παιδαγωγικό στόχο, την μέθοδο υλοποιήσεως, τα απαραίτητα υλικά και τον τρόπο αποτιμήσεως του αποτελέσματος), η επινόηση, η εκτέλεση και η παρουσίαση μιας παιδαγωγικής κατασκευής, ως και η συγγραφή μίας συνοδευτικής τεχνικής εκθέσεως, προκειμένου να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις και να αναπτύξουν τις αντίστοιχες δεξιότητες, ώστε ως νηπιαγωγοί να προωθούν την ενεργητική μάθηση και την ψυχ-αγωγική ενασχόληση των νηπίων.
Στοιχεία Μαθήματος:
α. Θεωρητικό Περιεχόμενο:
1. Φύση και λειτουργίες της Παιδαγω
Ανακοινώσεις
- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -