ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΙΙ - LANGUAGE TEACHING II
Νεκτάριος Στελλάκης - Nektarios Stellakis
Το μάθημα αποτελεί επέκταση των μαθημάτων γλώσσας και στοχεύει στην ενδυνάμωση των γνώσεων των φοιτητών για τις πρακτικές ενίσχυσης των επικοινωνιακών ικανοτήτων των παιδιών και του φυσικού/πρώτου/αναδυόμενου γραμματισμού στο νηπιαγωγείο.
Ειδικότερα, η ύλη του μαθήματος αναφέρεται στους στόχους και στις παιδαγωγικές πρακτικές της γλωσσικής αγωγής και του γραμματισμού στο νηπιαγωγείο. Μελετάται κριτικά το αναλυτικό πρόγραμμα κι εξηγούνται πρακτικές εμπλοκής των παιδιών σε αναγνωστικά και συγγραφικά γεγονότα.
Τέλος, στόχος του μαθήματος αποτελεί αφενός η βαθιά και κατανόηση των πρακτικών γραμματισμού στο νηπιαγωγείο και αφετέρου η ανάπτυξη της ικανότητας των φοιτητών να σχεδιάζουν, να εφαρμόζουν και να αξιολογούν δραστηριότητες γραμματισμού στο νηπιαγωγείο.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
Να αναφέρει τους σκοπούς και τους επιμέρους στόχους των πρακτικών που πηγάζουν από τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα για τον πρώτο γραμματισμό
Να διακρίνει και να αιτιολογεί τις διαφορές στις πρακτικές γραμματισμού σε διάφορα νηπιαγωγεία με βάση ποικίλα κριτηρίων
Να αναφέρει και να εξηγεί τους στόχους και τις προτεινόμενες πρακτικές του αναλυτικού προγράμματος
Να είναι σε θέση να σχεδιάζει και να εφαρμόζει δομημένες δραστηριότητες γραμματισμού (π.χ. ανάγνωση αφηγηματικών κειμένων, ανάγνωση βιβλίων πληροφοριών, ενίσχυση λεξιλογίου, κύκλοι συζήτησης, παραγωγή «γραπτών» κειμένων ή πολυτροπικών κειμένων σε ομάδες κ.ά.)
Να είναι σε θέση να εντάσσει στα σχέδια εργασίας την επεξεργασία ποικίλων κειμένων
Να είναι σε θέση να αξιολογεί ομαδικά και ατομικά και να μπορεί να σχεδιάσει δράσης παρέμβασης
Να αξιοποιεί τις σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την επικοινωνία, τη γλώσσα και το γραμματισμό
Να μπορεί να καταγράφει και να αξιολογεί δραστηριότητες που οργανώνει ο ίδιος ή άλλοι
Να αντιλαμβάνεται την «αποστολή» του για την ενίσχυση της πορείας γραμματισμού των παιδιών
ΛιγότεραΤο μάθημα αποτελεί επέκταση των μαθημάτων γλώσσας και στοχεύει στην ενδυνάμωση των γνώσεων των φοιτητών για τις πρακτικές ενίσχυσης των επικοινωνιακών ικανοτήτων των παιδιών και του φυσικού/πρώτου/αναδυόμενου γραμματισμού στο νηπιαγωγείο.
Ειδικότερα, η ύλη του μαθήματος αναφέρεται στους στόχους και στις παιδαγωγικές πρακτικές της γλωσσικής αγωγής και του γραμματισμού στο νηπιαγωγείο. Μελετάται κριτικά το αναλυτικό πρόγραμμα κι εξηγούνται πρακτικές εμπλοκής των παιδιών σε αναγνωστικά και συγγραφικά γεγονότα.
Τέλος, στόχος του μαθήματος αποτελεί αφενός η βαθιά και κατανόηση των πρακτικών γραμματισμού στο νηπιαγωγείο και αφετέρου η ανάπτυξη της ικανότητας των φοιτητών να σχεδιάζουν, να εφαρμόζουν και να αξιολογούν δραστηριότητες γραμματισμού στο νηπιαγωγείο.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
Να αναφέρει τους σκοπούς και τους επιμέρους στόχους των πρακτικών που πηγάζουν από τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα για τον πρώτο γραμματισμό
Να διακρί
Το μάθημα αποτελεί επέκταση των μαθημάτων γλώσσας και στοχεύει στην ενδυνάμωση των γνώσεων των φοιτητών για τις πρακτικές ενίσχυσης των επικοινωνιακών ικανοτήτων των παιδιών και του φυσικού/πρώτου/αναδυόμενου γραμματισμού στο νηπιαγωγείο.
Ειδικότερα, η ύλη του μαθήματος αναφέρεται στους στόχους και στις παιδαγωγικές πρακτικές της γλωσσικής αγωγής και του γραμματισμού στο νηπιαγωγείο. Μελετάται κριτικά το αναλυτικό πρόγραμμα κι εξηγούνται πρακτικές εμπλοκής των παιδιών σε αναγνωστικά και συγγραφικά γεγονότα.
Τέλος, στόχος του μαθήματος αποτελεί αφενός η βαθιά και κατανόηση των πρακτικών γραμματισμού στο νηπιαγωγείο και αφετέρου η ανάπτυξη της ικανότητας των φοιτητών να σχεδιάζουν, να εφαρμόζουν και να αξιολογούν δραστηριότητες γραμματισμού στο νηπιαγωγείο.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
Να αναφέρει τους σκοπούς και τους επιμέρους στόχους των πρακτικών που πηγάζουν από τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα για τον πρώτο γραμματισμό
Να διακρί