ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (PHS_5063)
ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ
Το μάθημα έχει στόχο να εισάγει τους φοιτητές στο πεδίο της φιλοσοφίας της εκπαίδευσης και της εκπαιδευτικής θεωρίας. Μερικά απο τα ζητήματα που εξετάζονται σε αυτά τα πεδίa είναι η κανονιστική φύση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και οι επιδράσεις της στο εκπαιδευτικό πράττειν, η φύση και οι σκοποί της μάθησης, οι εκφράσεις της ηθικής ανάπτυξης, η έννοια της "μόρφωσης" (Bildung) και οι χειραφετητικές δυνατότητες της μάθησης. θα αναφερθούμε σε κλασικές θέσεις φιλοσόφων για τα ζητήματα αυτά απο όλες τις ιστορικές περιόδους όπως οι Πλάτων, Αριστοτέλης, Kant, Rousseau και Bollnow ενώ θα γίνουν εστιασμένες αναφορές στην Αναλυτική και Ερμηνευτική παράδοση. Έμφαση θα δοθεί στο πως αυτές οι αναφορές επιδρούν σε όλες τις διαστάσεις της εκπαιδευτικής πράξης, απο τις επιλογές των διδακτικών μεθόδων και το Αναλυτικό Πρόγραμμα μέχρι την διαχείριση της τάξης και τον ρόλο της πειθαρχίας. Τέλος, θα δούμε τον τρόπο με τον οποίο η συζήτηση αυτή εγγράφεται σε σύγχρονες εκπαιδευτικές θεωρίες για τη σχέση εξήγhσης και χειραφέτησης όπως του Jacques Ranciere και του Gert Biesta.
ΛιγότεραΤο μάθημα έχει στόχο να εισάγει τους φοιτητές στο πεδίο της φιλοσοφίας της εκπαίδευσης και της εκπαιδευτικής θεωρίας. Μερικά απο τα ζητήματα που εξετάζονται σε αυτά τα πεδίa είναι η κανονιστική φύση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και οι επιδράσεις της στο εκπαιδευτικό πράττειν, η φύση και οι σκοποί της μάθησης, οι εκφράσεις της ηθικής ανάπτυξης, η έννοια της "μόρφωσης" (Bildung) και οι χειραφετητικές δυνατότητες της μάθησης. θα αναφερθούμε σε κλασικές θέσεις φιλοσόφων για τα ζητήματα αυτά απο όλες τις ιστορικές περιόδους όπως οι Πλάτων, Αριστοτέλης, Kant, Rousseau και Bollnow ενώ θα γίνουν εστιασμένες αναφορές στην Αναλυτική και Ερμηνευτική παράδοση. Έμφαση θα δοθεί στο πως αυτές οι αναφορές επιδρούν σε όλες τις διαστάσεις της εκπαιδευτικής πράξης, απο τις επιλογές των διδακτικών μεθόδων και το Αναλυτικό Πρόγραμμα μέχρι την διαχείριση της τάξης και τον ρόλο της πειθαρχίας. Τέλος, θα δούμε τον τρόπο με τον οποίο η συζήτηση αυτή εγγράφεται σε σύγχρονες εκπαιδευτικές θεωρίες για τη σχέση ε
Το μάθημα έχει στόχο να εισάγει τους φοιτητές στο πεδίο της φιλοσοφίας της εκπαίδευσης και της εκπαιδευτικής θεωρίας. Μερικά απο τα ζητήματα που εξετάζονται σε αυτά τα πεδίa είναι η κανονιστική φύση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και οι επιδράσεις της στο εκπαιδευτικό πράττειν, η φύση και οι σκοποί της μάθησης, οι εκφράσεις της ηθικής ανάπτυξης, η έννοια της "μόρφωσης" (Bildung) και οι χειραφετητικές δυνατότητες της μάθησης. θα αναφερθούμε σε κλασικές θέσεις φιλοσόφων για τα ζητήματα αυτά απο όλες τις ιστορικές περιόδους όπως οι Πλάτων, Αριστοτέλης, Kant, Rousseau και Bollnow ενώ θα γίνουν εστιασμένες αναφορές στην Αναλυτική και Ερμηνευτική παράδοση. Έμφαση θα δοθεί στο πως αυτές οι αναφορές επιδρούν σε όλες τις διαστάσεις της εκπαιδευτικής πράξης, απο τις επιλογές των διδακτικών μεθόδων και το Αναλυτικό Πρόγραμμα μέχρι την διαχείριση της τάξης και τον ρόλο της πειθαρχίας. Τέλος, θα δούμε τον τρόπο με τον οποίο η συζήτηση αυτή εγγράφεται σε σύγχρονες εκπαιδευτικές θεωρίες για τη σχέση ε