Συμμετοχική Εκπαίδευση Μαθητών με Ειδικές Ανάγκες: Θεωρία και Πράξη

Βενέτα Λαμπροπούλου

Περιγραφή

Α) Θεωρητικό μέρος

Από τη ξεχωριστή εκπαίδευση στην ένταξη, ενσωμάτωση και τη συμμετοχική εκπαίδευση. Θεωρητικά μοντέλα και πρακτικές. Νομοθεσία και παροχές. Η μελέτη της ελληνικής πραγματικότητας. Ατομικές διαφορές και χαρακτηριστικά μαθητών με ειδικές ανάγκες-αξιολόγηση και δημιουργία εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος εκπαίδευσης. Προετοιμασία συμμετοχικού σχολείου/τάξης και αντιρατσιστικού περιβάλλοντος. Σχολείο για όλους. Προσαρμογές του αναλυτικού προγράμματος και διαφοροποιήσεις. Μοντέλα συνεργατικής μάθησης και τρόποι διδασκαλίας. Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις και στρατηγικές.

Β) Πρακτικό μέρος

 Επισκέψεις σε σχολεία με τμήματα ένταξης, με παράλληλη στήριξη, ή στο ΚΕΔΔΥ και παρακολούθηση του προγράμματος ενσωμάτωσης/συμμετοχής των μαθητών με ειδικές ανάγκες στις κοινές τάξεις. Συνεντεύξεις με ειδικούς, επίσης με δασκάλους γενικής τάξης και όπου είναι δυνατόν με μαθητές. Δημιουργία ειδικών προγραμμάτων και μελέτες περιπτώσεων.

Ημερολόγιο