ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΠΛΗΘΥΣΜΩΝ [Παλαιό Τίτλο: Ειδικά θέματα στην εκπαίδευση μεταναστών/αλλοδαπών] (PDE_272 [Παλαιό: PDE)

Ιουλία-Αθηνά Σπινθουράκη

Περιγραφή

Πιθανά θέματα που θα πραγματεύεται το μάθημα είναι:

 

- ένταξη των αλλοδαπών μαθητών στο δημοτικό σχολείο,

- εκπαίδευση των αλλοδαπών μαθητών στο δημοτικό σχολείο,

- σχέσεις σχολείου-οικογένειας των μεταναστών/ αλλοδαπών,

- γλωσσική και πολιτισμική πολυμορφία στο σχολείο,

- στάσεις εκπαιδευτικών απέναντι σε μαθητές από διαφοροποιημένες γλωσσικές και πολιτισμικές ομάδες,

- εκπαιδευτικές πολιτικές και εκπαίδευση μεταναστών/ αλλοδαπών

-μεταναστευτική πολιτική και οι συνέπειες τις στην εκπαίδευση

-δικαιώματα των αλλοδαπών/ μεταναστών

 

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

 

Ημερολόγιο - Portfolio, Θεματική Εργασία, παρουσίαση εργασίας, ή/και εξετάσεις (γραπτές ή προφορικές)

Συμπληρωματικά Στοιχεία:
Συνιστώμενη βιβλιογραφία: Ασκούνη, Ν.(2001). Εθνοκεντρισμός και πολυπολιτισμικότητα: η αναζήτηση ενός νέου προσανατολισμού της εκπαίδευσης. στο Θ. Δραγώνα (επιμ.) Εκπαίδευση: Πολιτισμικές Διαφορές και Κοινωνικές Ανισότητες (τ.Β?,σ.67-112). Πάτρα: ΑΕΠ. Βρύζας, Κ. (1997). Παγκόσμια επικοινωνία και πολιτιστικές ταυτότητες. Αθήνα: Gutenberg. Carrim, N. (1995) Working With and Through Difference in Antiracist Pedagogies. International Studies in Sociology of Education, vol. 5, no1 Coulby, D. (1997). European Curriculum, Xenophobia and Warfare. Comparative Education, Vol. 33, 1, 29-42. Cummins, J.(2002). Ταυτότητες υπό διαπραγμάτευση. Εκπαίδευση με σκοπό την ενδυνάμωση σε μια κοινωνία της ετερότητας. Αθήνα: Gutenberg. Derman-Sparks, L., & C.B. Phillips. (1997). Teaching/Learning Anti-Racism: A Developmental Approach. New York: NY: Teachers College Press. Ευαγγέλου, Ο. & Κάντζου, Ν. (2005). Πολυπολιτισμικότητα και εκπαιδευτικός ρατσισμός: Σχέδια Εργασίας. Δίπτυχο Ζαϊμάκης, Γ. & Καλλινικάκη, Θ. (2004). Τοπικός χώρος και πολυπολιτισμικότητα. Σάπες, Θράκη: Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Kymlicka, W. (1995). Multicultural Citizenship. Oxford, UK: The Clarendon Press. Lestinen, L., Petrucijov?, J. & JA Spinthourakis (2004). Identity in Multicultural and Multilingual Contexts (26 pages). London: CiCe, London Metropolitan University. ISBN: CiCe Guidelines. http://www.londonmet.ac.uk/ipse/cice Modgil, S. et al. (eds) (1997). Πολυπολιτισμική εκπαίδευση. Προβλήματα και προοπτικές (επιμ. της ελληνικής έκδοσης: Αθ. Ζώνιου-Σιδέρη & Π. Χαραμής), Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Νικολάου, Γ. (2000). Ένταξη και εκπαίδευση των αλλοδαπών μαθητών στο δημοτικό σχολείο. Από την ομοιογένεια στην πολυπολιτισμικότητα. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Σκουμπουρδή, Χ. & Σταθοπούλου, Χ. (χ.χ.) Ο ρόλος της μαθηματικής εκπαίδευσης στη σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία. Ρόδος: Πανεπιστήμιο του Αιγάιου. Τaylor C. (1997). Πολυπολιτισμικότητα : Εξετάζοντας την πολιτική της αναγνώρισης / Τσάρλς Ταίηλορ, σχόλια των K., Anthony Appiah, Steven C. Rockefeller, Michael Walzer, Susan Wolf, εισαγωγή και επιμέλεια Amy Gutmann (μετάφραση Φιλήμων Παιονίδης), Αθήνα: Πόλις. Taylor, C. (1998). Sources of the Self: The Making of th eModern Identity. Cambridge, MA: Harvard University Press, 1998. Τρέσου-Μυλωνά, Ε. (1992). Εκπαιδευτική πολιτική για πολιτισμικές μειονότητες: Η περίπτωση των Ρομ Δενδροποτάμου, Θεσσαλονίκη: Α.Π.Θ. Vermeulen, H., Slijper, B. (2002). Multiculturalism and culturalism. A social scientific critique of the Political Philosophy of multiculturalism. in A. Devic (ed.) Nationalism, Regional Multiculturalism and Democracy, Center for European Integration Studies, SEE, pp.7-42. on line doc http://www2.fmg.uva.nl/imes/VERMEULEN.HTM