Θεωρία, Ανάπτυξη & Εφαρμογή Αναλυτικών Προγραμμάτων

Ιουλία-Αθηνά Σπινθουράκη

Περιγραφή
Στόχος του μαθήματος αυτού είναι η συστηματική εξέταση όλων των στοιχείων που συνδιαπλέκονται στη διαδικασία κατασκευής και υλοποίησης των Αναλυτικών Προγραμμάτων, θεωρητικά και πρακτικά. Ειδικότερα αντιμετωπίζονται: α) Το πρόβλημα της στοχοθεσίας, β) Το πρόβλημα της επιλογής περιεχομένου, γ) Ζητήματα σχετικά με την επιλογή αλλά και την εξειδίκευση των διαδικασιών μάθησης, δ) Το πρό­βλημα της επιλογής κατάλληλων ρυθμών μετάβασης, ε) Το πρόβλημα της επιλογής μεθόδων αξιολόγησης και, (ζ) Μία σειρά διδακτικών μοντέλων και προσεγγίσεις στη δημιουργία μαθησιακών περιβαλλόντων στις κοινωνικές επιστήμες. Πρέπει να σημειωθεί ότι για τη συζήτηση των παραπάνω ζητημάτων λαμβάνονται υπόψη οι φιλοσοφικές, κοινωνιολογικές και ψυχολογικές τους διαστάσεις.  Το μάθημα επίσης περιλαμβάνει θέματα που σχετίζονται με τους σκοπούς και τους στόχους της γνωστικής ανάπτυξης στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού σχεδιασμού και την ανάπτυξη σχεδίων μάθησης. Έχει υποχρεωτική πρακτική άσκηση.
Συμπληρωματικά Στοιχεία:
Συνιστώμενη βιβλιογραφία: Barrow, R. (1984) Giving Teaching back to Teachers. A critical introduction to curriculum theory. Brighton: Wheatsheaf Books. Blenkin, G. M. et al (1992) Change and the Curriculum. London: Paul Chapman. Bobbitt, F. (1918) The Curriculum. Boston: Houghton Mifflin Bobbitt, F. (1928) How to Make a Curriculum. Boston: Houghton Mifflin Cornbleth, C. (1990) Curriculum in Context. Basingstoke: Falmer Press. Dewey, J. (1902) The Child and the Curriculum. Chicago: University of Chicago Press. Dewey, J. (1938) Experience and Education. New York: Macmillan. Doll, R. (1996). Curriculum improvement: Decision making and process. Boston, MA: Allyn and Bacon. Drake, S. (1993). Planning integrated curriculum: The call to adventure. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development. Eisner, EW (1985). The Art of Educational Evaluation, Lewes: Falmer Press. Erickson, H. Lynn. (1998). Concept-Based Curriculum and Instruction: Teaching Beyond the Facts. New York, NY: Corwin Press. Φλουρής, Γ. (1991) Αναλυτικά προγράμματα για μια νέα εποχή στην εκπαίδευση. Εκδόσεις Γρηγόρης Freire, P. (1972) Pedagogy of the Oppressed. Harmondsworth: Penguin. Grundy, S. (1987) Curriculum: product or praxis? Lewes: Falmer Press. Jacobs, H. (1989). Interdisciplinary curriculum: Design and implementation. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development. Joseph, P. B., Bravmann, S. L., Windschitl, M. A., Mikel, E. R., & Green, N. S. (2000). Cultures of curriculum. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. Kelly, AV (1999). The Curriculum. Theory and practice (4th ed.). London: Paul Chapman. Ornstein, A. & Behar-Horenstein, L. (1999). Contemporary issues in curriculum. 2nd Ed. Boston, MA: Allyn & Bacon. Ornstein, A. & Hunkins, F. P. (1998). Curriculum: Foundations, principles, and issues. Boston, MA: Allyn and Bacon. Νικολάου, Γ. (2004). Διαπολιτισμική διδακτική. Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα Stenhouse, L. (1975). An introduction to Curriculum Research and Development. London: Heineman. Taba, H. (1962). Curriculum Development: Theory and practice. New York: Harcourt Brace and World Press. Τόμλινσον Κ.Ά. (Tomilson, Carol Ann) (2004). Διαφοροποίηση της εργασίας στην αίθουσα διδασκαλίας. Εκδόσεις Γρηγόρης. Tyler, RW (1949) Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago: University of Chicago. Χατζηγεωργίου, Γ .(2001, 2η έκδοση 2004). (Γνώθι το Curriculum). Εκδόσεις Ατραπός.

Ημερολόγιο