Γλωσσική Επαφή
Θεόδωρος Μαρκόπουλος
Το μάθημα αποτελεί μία εισαγωγή στο φαινόμενο της γλωσσικής επαφής, και φιλοδοξεί να δώσει μία εποπτική εικόνα των ποικίλων πλευρών του, τόσο σε αμιγώς γλωσσικό όσο και σε κοινωνιογλωσσικό επίπεδο. Βασικές ενότητες:
1. Αποτελέσματα γλωσσικής επαφής (λεξιλογικός και δομικός δανεισμός)
2. Γλωσσική διατήρηση και γλωσσική μετατόπιση (γλωσσικός θάνατος)
3. Πολυγλωσσία / Ατομικά και κοινοτικά χαρακτηριστικά: Είδη ατομικής και κοινοτικής διγλωσσίας, γλωσσικά ρεπερτόρια πολύγλωσσων, γλωσσικές 'μείξεις΄
4. Πολυγλωσσία και εκπαίδευση
ΛιγότεραΤο μάθημα αποτελεί μία εισαγωγή στο φαινόμενο της γλωσσικής επαφής, και φιλοδοξεί να δώσει μία εποπτική εικόνα των ποικίλων πλευρών του, τόσο σε αμιγώς γλωσσικό όσο και σε κοινωνιογλωσσικό επίπεδο. Βασικές ενότητες:
1. Αποτελέσματα γλωσσικής επαφής (λεξιλογικός και δομικός δανεισμός)
2. Γλωσσική διατήρηση και γλωσσική μετατόπιση (γλωσσικός θάνατος)
3. Πολυγλωσσία / Ατομικά και κοινοτικά χαρακτηριστικά: Είδη ατομικής και κοινοτικής διγλωσσίας, γλωσσικά ρεπερτόρια πολύγλωσσων, γλωσσικές 'μείξεις΄
4. Πολυγλωσσία και εκπαίδευση
Το μάθημα αποτελεί μία εισαγωγή στο φαινόμενο της γλωσσικής επαφής, και φιλοδοξεί να δώσει μία εποπτική εικόνα των ποικίλων πλευρών του, τόσο σε αμιγώς γλωσσικό όσο και σε κοινωνιογλωσσικό επίπεδο. Βασικές ενότητες:
1. Αποτελέσματα γλωσσικής επαφής (λεξιλογικός και δομικός δανεισμός)
2. Γλωσσική διατήρηση και γλωσσική μετατόπιση (γλωσσικός θάνατος)
3. Πολυγλωσσία / Ατομικά και κοινοτικά χαρακτηριστικά: Είδη ατομικής και κοινοτικής διγλωσσίας, γλωσσικά ρεπερτόρια πολύγλωσσων, γλωσσικές 'μείξεις΄
4. Πολυγλωσσία και εκπαίδευση
Περίγραμμα
Μέθοδοι αξιολόγησης
1. Τρίωρη τελική εξέταση με ερωτήσεις σωστού / λάθους και κριτικού σχολιασμού φαινομένων γλωσσικής επαφής (ατομικό και κοινωνικό επίπεδο): 80%
2. Ατομική ή ομαδική εργασία σχετική με το φαινόμενο της πολυγλωσσίας / γλωσσικής επαφής: 20%
1. Τρίωρη τελική εξέταση με ερωτήσεις σωστού / λάθους και κριτικού σχολιασμού φαινομένων γλωσσικής επαφής (ατομικό και κοινωνικό επίπεδο): 80%
2. Ατομική ή ομαδική εργασία σχετική με το φαινόμενο της πολυγλωσσίας / γλωσσικής επαφής: 20%