Ιστορική Γραμματική της Αρχαίας Ελληνικής
Θεόδωρος Μαρκόπουλος
Το μάθημα στοχεύει στην γνωριμία με την Αρχαία Ελληνική τόσο από γραμματική (φωνολογική / μορφολογική / συντακτική) όσο και από κοινωνιογλωσσική πλευρά. Φιλοδοξεί να αναδείξει πτυχές της γλωσσικής πραγματικότητας κατά την κλασική περίοδο που δεν είναι τόσο κατανοητές / γνωστές:
1. Συστηματικότητα στα φωνολογικά φαινόμενα και στα μορφολογικά παραδείγματα της Αττικής διαλέκτου
2. Κοινωνιογλωσσική ποικιλία (κυρίως στην Αττική)
3. Γεωγραφική ποικιλία (Αρχαίες ελληνικές διάλεκτοι)
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα μπορούν να συνειδητοποιήσουν τον κυρίαρχο ρόλο της γλωσσικής ποικιλίας στην αρχαία γλωσσική πραγματικότητα, ενώ ταυτόχρονα θα συστηματοποιήσουν και θα διευρύνουν τις γνώσεις τους σε γραμματικές πτυχές της Αττικής διαλέκτου.
Για πρακτικές πληροφορίες για το μάθημα (διδασκαλία, αξιολόγηση) παρακαλώ δείτε την ενότητα "Πληροφορίες"
ΛιγότεραΤο μάθημα στοχεύει στην γνωριμία με την Αρχαία Ελληνική τόσο από γραμματική (φωνολογική / μορφολογική / συντακτική) όσο και από κοινωνιογλωσσική πλευρά. Φιλοδοξεί να αναδείξει πτυχές της γλωσσικής πραγματικότητας κατά την κλασική περίοδο που δεν είναι τόσο κατανοητές / γνωστές:
1. Συστηματικότητα στα φωνολογικά φαινόμενα και στα μορφολογικά παραδείγματα της Αττικής διαλέκτου
2. Κοινωνιογλωσσική ποικιλία (κυρίως στην Αττική)
3. Γεωγραφική ποικιλία (Αρχαίες ελληνικές διάλεκτοι)
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα μπορούν να συνειδητοποιήσουν τον κυρίαρχο ρόλο της γλωσσικής ποικιλίας στην αρχαία γλωσσική πραγματικότητα, ενώ ταυτόχρονα θα συστηματοποιήσουν και θα διευρύνουν τις γνώσεις τους σε γραμματικές πτυχές της Αττικής διαλέκτου.
Για πρακτικές πληροφορίες για το μάθημα (διδασκαλία, αξιολόγηση) παρακαλώ δείτε την ενότητα "Πληροφορίες"
Το μάθημα στοχεύει στην γνωριμία με την Αρχαία Ελληνική τόσο από γραμματική (φωνολογική / μορφολογική / συντακτική) όσο και από κοινωνιογλωσσική πλευρά. Φιλοδοξεί να αναδείξει πτυχές της γλωσσικής πραγματικότητας κατά την κλασική περίοδο που δεν είναι τόσο κατανοητές / γνωστές:
1. Συστηματικότητα στα φωνολογικά φαινόμενα και στα μορφολογικά παραδείγματα της Αττικής διαλέκτου
2. Κοινωνιογλωσσική ποικιλία (κυρίως στην Αττική)
3. Γεωγραφική ποικιλία (Αρχαίες ελληνικές διάλεκτοι)
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα μπορούν να συνειδητοποιήσουν τον κυρίαρχο ρόλο της γλωσσικής ποικιλίας στην αρχαία γλωσσική πραγματικότητα, ενώ ταυτόχρονα θα συστηματοποιήσουν και θα διευρύνουν τις γνώσεις τους σε γραμματικές πτυχές της Αττικής διαλέκτου.
Για πρακτικές πληροφορίες για το μάθημα (διδασκαλία, αξιολόγηση) παρακαλώ δείτε την ενότητα "Πληροφορίες"
Περίγραμμα
Διδασκαλία δια ζώσης
Οι παραδόσεις του μαθήματος θα γίνονται κάθε Τετάρτη 9-12 π.μ. στην αίθουσα 'Όλγα Βαρτζιώτη' και θα ξεκινήσουν την Τετάρτη 05/10, σύμφωνα με το πρόγραμμα.
Εξετάσεις
Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται μέσω της τελικής εξέτασης, η οποία περιλαμβάνει:
1. Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή / και ερώτηση Σωστού-Λάθους (με αιτιολόγηση)
2. Άσκηση αναγνώρισης διαλεκτικής ποικιλίας σε αρχαίο κείμενο
Οι παραδόσεις του μαθήματος θα γίνονται κάθε Τετάρτη 9-12 π.μ. στην αίθουσα 'Όλγα Βαρτζιώτη' και θα ξεκινήσουν την Τετάρτη 05/10, σύμφωνα με το πρόγραμμα.
Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται μέσω της τελικής εξέτασης, η οποία περιλαμβάνει:
1. Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή / και ερώτηση Σωστού-Λάθους (με αιτιολόγηση)
2. Άσκηση αναγνώρισης διαλεκτικής ποικιλίας σε αρχαίο κείμενο