ΜΕ ΕΙΔΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΑΕΙΦΟΡΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ(ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ 2015 -2016)
Αικατερίνη Λιάπη ,Ευφροσύνη Τριάντη
Το μάθημα αποτελεί συνέχεια του υποχρεωτικού μαθήματος Αειφορικού Σχεδιασμού του 7ου εξαμήνου και στοχεύει στην εμβάθυνση σε θέματα θεωρίας και τεχνολογίας μεγαλύτερης κλίμακας και πολυπλοκότητας, που προϋποθέτουν την κατανόηση των αρχών του βιώσιμου σχεδιασμού σε επίπεδο πόλης και ευρύτερης περιφέρειας ,καθώς και την εξέταση της εφαρμογής τους σε υπάρχοντα κτήρια και κτηριακά συγκροτήματα..
Η δομή του μαθήματος είναι παρόμοια με αυτήν του Α? εξαμήνου ,όπου οι διαλέξεις, παρουσιάσεις, ασκήσεις και θέματα οργανώνονται σε ενότητες που αφορούν τόσο στην ποιοτική όσο και στην ποσοτική προσέγγιση κάθε αντικειμένου και καταλήγουν στην εκπόνηση σχεδιαστικού ομαδικού θέματος όπου γίνεται χρήση των εργαλείων ανάλυσης και σχεδιασμού που αναπτύσσονται στις άλλες δύο ενότητες και των δύο εξαμήνων.
Το μάθημα περιλαμβάνει συνοπτικά τα εξής:
- Περιβαλλοντική άνεση στο δομημένο περιβάλλον: Διερεύνηση των εννοιών της θερμικής και οπτικής άνεσης των κατοίκων και ενσωμάτωσή τους στο σχεδιασμό.
- Αειφορία και πόλη: Σχηματισμοί πόλης και περιβάλλον- αστικός σχεδιασμός και σύγχρονες θεωρήσεις- οικογειτονιές-συμμετοχικός σχεδιασμός
- Εφαρμογές ΑΠΕ στα κτήρια - μηδενικής κατανάλωσης κτήρια και οικισμοί
- Φυτεμένα δώματα-φυτεμένοι τοίχοι-επιρροή στο μικρόκλιμα
- Αειφορικός σχεδιασμός σε υπάρχοντα κτήρια και οικισμούς
- Πιλοτικές εφαρμογές αειφορικού σχεδιασμού
- Διαχείριση νερού και αποβλήτων στο δομημένο περιβάλλον
- Mετρήσεις ενεργειακών χαρακτηριστικών κτηρίων και ανοικτών χώρων και ένταξή τους στο σχεδιασμό: Ανάπτυξη απλών μεθόδων καταγραφής της θερμικής και οπτικής συμπεριφοράς ενός χώρου , με χρήση οργάνων μέτρησης που θα μάθουν να χειρίζονται οι φοιτητές και του αντίστοιχου software
Το μάθημα αποτελεί συνέχεια του υποχρεωτικού μαθήματος Αειφορικού Σχεδιασμού του 7ου εξαμήνου και στοχεύει στην εμβάθυνση σε θέματα θεωρίας και τεχνολογίας μεγαλύτερης κλίμακας και πολυπλοκότητας, που προϋποθέτουν την κατανόηση των αρχών του βιώσιμου σχεδιασμού σε επίπεδο πόλης και ευρύτερης περιφέρειας ,καθώς και την εξέταση της εφαρμογής τους σε υπάρχοντα κτήρια και κτηριακά συγκροτήματα..
Η δομή του μαθήματος είναι παρόμοια με αυτήν του Α? εξαμήνου ,όπου οι διαλέξεις, παρουσιάσεις, ασκήσεις και θέματα οργανώνονται σε ενότητες που αφορούν τόσο στην ποιοτική όσο και στην ποσοτική προσέγγιση κάθε αντικειμένου και καταλήγουν στην εκπόνηση σχεδιαστικού ομαδικού θέματος όπου γίνεται χρήση των εργαλείων ανάλυσης και σχεδιασμού που αναπτύσσονται στις άλλες δύο ενότητες και των δύο εξαμήνων.
Το μάθημα περιλαμβάνει συνοπτικά τα εξής:
- Περιβαλλοντική άνεση στο δομημένο περιβάλλον: Διερεύνηση των εννοιών της θερμικής και οπτικής άνεσης των κατοίκων και ενσωμάτωσή
Το μάθημα αποτελεί συνέχεια του υποχρεωτικού μαθήματος Αειφορικού Σχεδιασμού του 7ου εξαμήνου και στοχεύει στην εμβάθυνση σε θέματα θεωρίας και τεχνολογίας μεγαλύτερης κλίμακας και πολυπλοκότητας, που προϋποθέτουν την κατανόηση των αρχών του βιώσιμου σχεδιασμού σε επίπεδο πόλης και ευρύτερης περιφέρειας ,καθώς και την εξέταση της εφαρμογής τους σε υπάρχοντα κτήρια και κτηριακά συγκροτήματα..
Η δομή του μαθήματος είναι παρόμοια με αυτήν του Α? εξαμήνου ,όπου οι διαλέξεις, παρουσιάσεις, ασκήσεις και θέματα οργανώνονται σε ενότητες που αφορούν τόσο στην ποιοτική όσο και στην ποσοτική προσέγγιση κάθε αντικειμένου και καταλήγουν στην εκπόνηση σχεδιαστικού ομαδικού θέματος όπου γίνεται χρήση των εργαλείων ανάλυσης και σχεδιασμού που αναπτύσσονται στις άλλες δύο ενότητες και των δύο εξαμήνων.
Το μάθημα περιλαμβάνει συνοπτικά τα εξής:
- Περιβαλλοντική άνεση στο δομημένο περιβάλλον: Διερεύνηση των εννοιών της θερμικής και οπτικής άνεσης των κατοίκων και ενσωμάτωσή
Περίγραμμα
Περιεχόμενο μαθήματος
Το μάθημα αποτελεί συνέχεια του υποχρεωτικού μαθήματος Αειφορικού Σχεδιασμού του 7ου εξαμήνου και στοχεύει στην εμβάθυνση σε θέματα θεωρίας και τεχνολογίας μεγαλύτερης κλίμακας και πολυπλοκότητας, που προϋποθέτουν την κατανόηση των αρχών του βιώσιμου σχεδιασμού σε επίπεδο πόλης και ευρύτερης περιφέρειας ,καθώς και την εξέταση της εφαρμογής τους σε υπάρχοντα κτήρια και κτηριακά συγκροτήματα..
Η δομή του μαθήματος είναι παρόμοια με αυτήν του Α? εξαμήνου ,όπου οι διαλέξεις, παρουσιάσεις, ασκήσεις και θέματα οργανώνονται σε ενότητες που αφορούν τόσο στην ποιοτική όσο και στην ποσοτική προσέγγιση κάθε αντικειμένου και καταλήγουν στην εκπόνηση σχεδιαστικού ομαδικού θέματος όπου γίνεται χρήση των εργαλείων ανάλυσης και σχεδιασμού που αναπτύσσονται στις άλλες δύο ενότητες και των δύο εξαμήνων.
Το μάθημα περιλαμβάνει συνοπτικά τα εξής:
- Περιβαλλοντική άνεση στο δομημένο περιβάλλον: Διερεύνηση των εννοιών της θερμικής και οπτικής άνεσης των κατοίκων και ενσωμάτωσή τους στο σχεδιασμό.
- Αειφορία και πόλη: Σχηματισμοί πόλης και περιβάλλον- αστικός σχεδιασμός και σύγχρονες θεωρήσεις- οικογειτονιές-συμμετοχικός σχεδιασμός
- Εφαρμογές ΑΠΕ στα κτήρια - μηδενικής κατανάλωσης κτήρια και οικισμοί
- Φυτεμένα δώματα-φυτεμένοι τοίχοι-επιρροή στο μικρόκλιμα
- Αειφορικός σχεδιασμός σε υπάρχοντα κτήρια και οικισμούς
- Πιλοτικές εφαρμογές αειφορικού σχεδιασμού
- Διαχείριση νερού και αποβλήτων στο δομημένο περιβάλλον
- Mετρήσεις ενεργειακών χαρακτηριστικών κτηρίων και ανοικτών χώρων και ένταξή τους στο σχεδιασμό: Ανάπτυξη απλών μεθόδων καταγραφής της θερμικής και οπτικής συμπεριφοράς ενός χώρου , με χρήση οργάνων μέτρησης που θα μάθουν να χειρίζονται οι φοιτητές και του αντίστοιχου software
Το μάθημα αποτελεί συνέχεια του υποχρεωτικού μαθήματος Αειφορικού Σχεδιασμού του 7ου εξαμήνου και στοχεύει στην εμβάθυνση σε θέματα θεωρίας και τεχνολογίας μεγαλύτερης κλίμακας και πολυπλοκότητας, που προϋποθέτουν την κατανόηση των αρχών του βιώσιμου σχεδιασμού σε επίπεδο πόλης και ευρύτερης περιφέρειας ,καθώς και την εξέταση της εφαρμογής τους σε υπάρχοντα κτήρια και κτηριακά συγκροτήματα..
Η δομή του μαθήματος είναι παρόμοια με αυτήν του Α? εξαμήνου ,όπου οι διαλέξεις, παρουσιάσεις, ασκήσεις και θέματα οργανώνονται σε ενότητες που αφορούν τόσο στην ποιοτική όσο και στην ποσοτική προσέγγιση κάθε αντικειμένου και καταλήγουν στην εκπόνηση σχεδιαστικού ομαδικού θέματος όπου γίνεται χρήση των εργαλείων ανάλυσης και σχεδιασμού που αναπτύσσονται στις άλλες δύο ενότητες και των δύο εξαμήνων.
Το μάθημα περιλαμβάνει συνοπτικά τα εξής:
- Περιβαλλοντική άνεση στο δομημένο περιβάλλον: Διερεύνηση των εννοιών της θερμικής και οπτικής άνεσης των κατοίκων και ενσωμάτωσή τους στο σχεδιασμό.
- Αειφορία και πόλη: Σχηματισμοί πόλης και περιβάλλον- αστικός σχεδιασμός και σύγχρονες θεωρήσεις- οικογειτονιές-συμμετοχικός σχεδιασμός
- Εφαρμογές ΑΠΕ στα κτήρια - μηδενικής κατανάλωσης κτήρια και οικισμοί
- Φυτεμένα δώματα-φυτεμένοι τοίχοι-επιρροή στο μικρόκλιμα
- Αειφορικός σχεδιασμός σε υπάρχοντα κτήρια και οικισμούς
- Πιλοτικές εφαρμογές αειφορικού σχεδιασμού
- Διαχείριση νερού και αποβλήτων στο δομημένο περιβάλλον
- Mετρήσεις ενεργειακών χαρακτηριστικών κτηρίων και ανοικτών χώρων και ένταξή τους στο σχεδιασμό: Ανάπτυξη απλών μεθόδων καταγραφής της θερμικής και οπτικής συμπεριφοράς ενός χώρου , με χρήση οργάνων μέτρησης που θα μάθουν να χειρίζονται οι φοιτητές και του αντίστοιχου software