9. Αποτελεσματική διαπολιτισμική επικοινωνία
 Στόχοι:
? Να εντοπίζετε παγκόσμιες και τοπικές διαστάσεις του πολιτισμού.
? Να εξηγείτε τη διαλεκτική της ομογενοποίησης και του κατακερματισμού των πολιτισμών.
? Να περιγράφετε παράγοντες που συμβάλλουν στην πολιτισμική διάχυση, στη σύγκλιση και στον υβριδισμό.

 
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
? Η ροή πολλών παγκόσμιων πολιτισμικών προϊόντων, όπως οι ταινίες, τα τηλεοπτικά προγράμματα, η μουσική, τα αυτοκίνητα, οι ηλεκτρικές συσκευές και το φαγητό, δεν έχει απλώς μεταδώσει πολιτισμικές αξίες από τη μία χώρα στην άλλη, αλλά έχει μεταμορφώσει και τον τρόπο ζωής των ανθρώπων.
? Η πολιτισμική ομογενοποίηση και διάσπαση λειτουργούν διαλεκτικά. Η αυξανόμενη οικονομική και πολιτική αλληλεξάρτηση, καθώς και η εξάπλωση της τεχνολογίας των μεταφορών και των επικοινωνιών ομογενοποιούν τους πολιτισμούς. Από την άλλη, οι ίδιες αυτές τάσεις γεννούν μοναδικές και ιδιαίτερες πολιτισμικά αντιδράσεις και ευκαιρίες για έκφραση και κυκλοφορία πολιτισμικά συγκεκριμένων προϊόντων.
? Η πολιτισμική αποικιοκρατία, η ηγεμονία, η διάχυση, η σύγκλιση, ο υβριδισμός και οι μάρκες (branding) αποτελούν προϊόντα και διαδικασίες της επαφής μεταξύ πολιτισμών. Η παγκοσμιοποίηση προτείνει πολλούς τρόπους διάρθρωσης της παγκόσμιας και της τοπικής πολιτισμικής σφαίρας.