5. Κατηγοριοποίηση, υπο-ομάδες και ταυτότητες

Στόχοι:

? Να ορίζετε τους διαφορετικούς τύπους ταυτότητας.
? Να εξηγείτε τις πηγές και τα χαρακτηριστικά των ταυτοτήτων.
? Να εξηγείτε τις θεωρίες των ταυτοτήτων και της διαπραγμάτευσης ταυτοτήτων.
? Να αναλύετε τις ταυτότητες εντός του ιστορικού, οικονομικού και πολιτικού πλαισίου.

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

? Η κοινωνική κατηγοριοποίηση οδηγεί στον σχηματισμό εσω-ομάδων και εξω-ομάδων, καθώς και στον σχηματισμό μελών ομάδας με βάση το φύλο, τη φυλή, την εθνοτικότητα, τη θρησκεία, τον πολιτισμό και την εθνικότητα.
? Η κατηγοριοποίηση μας βοηθά να κατανοήσουμε τον κόσμο δίνοντάς του δομή? από την άλλη, δημιουργεί και ενισχύει στερεότυπα για τους ανθρώπους, ειδικά όσους ανήκουν σε εξω-ομάδες.
? Οι άνθρωποι ζουν με πολλές ταυτότητες οι οποίες αλλάζουν κατά τη διάρκεια της ζωής τους. Οι ταυτότητες μπορούν να μελετηθούν τόσο σε προσωπικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο. Η ταυτότητα αναπτύσσεται μέσα από διάφορα στάδια.
? Το Αναπτυξιακό Μοντέλο Διαπολιτισμικής Ευαισθητοποίησης (DMIS), που δημιουργήθηκε από τον Milton Bennett, λειτουργεί ως πλαίσιο για να εξηγηθούν οι αντιδράσεις των ανθρώπων στις πολιτισμικές διαφορές.
? Η διαπολιτισμική ταυτότητα μπορεί να αναπτυχθεί μέσω της ανοιχτότητας σε πολιτισμικά διαφορετικούς ανθρώπους και της προθυμίας να διαπραγματευθεί κανείς τις διαφορές. Ο σημερινός κόσμος καθιστά αναγκαίες τις διαδικασίες κατασκευής και διαπραγμάτευσης της ταυτότητας, σε αντιδιαστολή με τις πιο παραδοσιακές διαδικασίες της διαμόρφωσης ταυτότητας.