1. Εισαγωγή στο μάθημα: Παγκοσμιοποιημένο πλαίσιο

 

ΣΤΟΧΟΙ

  • Να αναγνωρίζετε διαφορετικούς παράγοντες πολιτισμικής διαφορετικότητας στην κοινωνία μας.
  • Να αναλύετε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε ζώντας σε ένα παγκόσμιο χωριό.
  • Να εντοπίζετε την ενότητα και την αρμονία μέσα στη διαφορετικότητα.
  • Να αναγνωρίζετε τη σπουδαιότητα του να αναπτύξει κανείς στέρεες γνώσεις και ικανότητες διαπολιτισμικής επικοινωνίας.

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

? Η πρόοδος των τεχνολογιών επικοινωνίας, των σύγχρονων συστημάτων μεταφορών, της παγκόσμιας οικονομίας, της διεθνούς επιχειρηματικότητας, της μαζικής μετανάστευσης και της διεθνούς ανταλλαγής είναι κύριοι παράγοντες πολιτισμικής διαφορετικότητας στην κοινωνία μας.
? Καθώς τα γεωγραφικά σύνορα, τα οποία άλλοτε χώριζαν τους λαούς και τις χώρες μεταξύ τους, υποχωρούν, υπάρχουν διάφορα θέματα σχετικά με την παγκοσμιοποίηση και προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε ζώντας σε ένα παγκόσμιο χωριό, που τονίζουν την αναγκαιότητα να αποκτήσουμε ικανότητες στη διαπολιτισμική επικοινωνία.
? Ο πολιτισμός μας καθορίζει τη συμπεριφορά μας? ωστόσο, ο τρόπος που πράττουμε μπορεί να μην είναι ούτε ο μόνος ούτε και ο πιο σωστός. Διαφορετικά πολιτισμικά έθιμα και πρακτικές πρέπει να ερμηνευτούν μέσα στα δικά τους πλαίσια.
? Για να επωφεληθούμε από τα οφέλη της πολιτισμικής διαφορετικότητας στην κοινωνία μας, είναι ανάγκη να αναπτύξουμε στέρεη γνώση και ικανότητες στην επικοινωνία με ανθρώπους διαφορετικών πολιτισμών.
? Η μελέτη της διαπολιτισμικής επικοινωνίας μάς εξοπλίζει με την απαραίτητη γνώση και τις δυναμικές ικανότητες για να διαχειριστούμε τις διαφορές αποτελεσματικά και ουσιαστικά.

 

Τέλος, συζητιούνται εισαγωγικά στοιχεία για τη διεξαγωγή και την αξιολόγηση του μαθήματος.