Διεξοδική μελέτη και ολοκλήρωση του 11ου κεφαλαίου, πραγμάτευση και ολοκλήρωση του 12ου κεφαλαίου της πραγματείας του Πλωτίνου Περί αιώνος καί χρόνου (ΙΙΙ 7 [45] 11-12). Προς την ολοκλήρωση της διερεύνησης με σκοπό την αποσαφήνιση της έννοιας χρόνος.
Διεξοδική μελέτη και ολοκλήρωση του 11ου κεφαλαίου, πραγμάτευση και ολοκλήρωση του 12ου κεφαλαίου της πραγματείας του Πλωτίνου Περί αιώνος καί χρόνου (ΙΙΙ 7 [45] 11-12). Προς την ολοκλήρωση της διερεύνησης με σκοπό την αποσαφήνιση της έννοιας χρόνος.
Με ποια έννοια η Ψυχή αυτοπαράγει τον εαυτό της ως χρονικό (Δύσκολη);
Πώς μπορεί η Ψυχή να γνωρίσει τον νοητό κόσμο;
Πώς μπορούμε, σύμφωνα με τον Πλωτίνο, να εκλάβουμε τη ζωή της Ψυχής;
Πώς αρθρώνονται τα νοητά στον Νου και πώς αυτά αρθρώνονται στην Ψυχή;
Πώς περιγράφει ο Πλωτίνος τη ζωή της Ψυχής;
Γιατί η Ψυχή δεν έχει την ικανότητα να τα γνωρίσει όλα μαζί τα περιεχόμενα του Νου;
Σύμφωνα με τον Πλωτίνο για να έχω αυτονόηση πρέπει κατ' ανάγκη να μπορώ να νοήσω τον εαυτό μου, και άρα πρέπει κατ' ανάγκη ο εαυτός μου να μού ανήκει. Πότε μου ανήκει ο εαυτός μου;
Τι προϋποθέτει η προσπάθεια οικειοποίησης των περιεχόμενων του Νου από την Ψυχή;
Προσπάθησε να εξηγήσεις τι εννοεί ο Πλωτίνος με τη ζωή εν στάσει;
Ποιοι είναι οι δύο τρόποι ύπαρξης που αντιστοιχούν στις δύο βαθμίδες του είναι;
Συσχέτισε τη σκέψη της Ψυχής με τον χρόνο.
Εξήγησε τη διαφορά μεταξύ της εκεί και της εδώ ζωής;
Ανάλυσε την κοσμολογική συνέχεια του χρόνου (Δύσκολη).
Γιατί ο Πλωτίνος λέει ότι στην εδώ Ζωή έχουμε ένα είδωλο της ενότητας;
Γιατί τον αισθητό κόσμο δεν μπορούμε να τον παραστήσουμε ως κύκλο;
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ του ποιοτικού και του μαθηματικού απείρου για τον Πλωτίνο; Τι είδους άπειρο είναι η αιωνιότητα, τι είδους άπειρο είναι ο χρόνος (Δύσκολη);
Ποια είναι για τον Πλωτίνο η σχέση των νοητών προς τον Νου;
Προσπάθησε να εξηγήσεις τη βασική αντίστιξη μεταξύ αιωνιότητας και χρόνου (Δύσκολη).
Αντιπαρέβαλε την ενότητα του Νου με την ενότητα στο επίπεδο της Ψυχής.
Ο Πλωτίνος ισχυρίζεται ότι η κίνηση είναι εικόνα της στάσης. Πώς θα μπορούσαμε να φανταστούμε κάτι τέτοιο;
Πώς μπορεί, σύμφωνα με τον Πλωτίνο, να νοηθεί το σύνολο της ουσίας της Ψυχής (Δύσκολη);
Τι υποδεικνύει ο Πλωτίνος, στο 12ο κεφάλαιο της πραγματείας Περί αιώνος και χρόνου, με τη χρήση των ομαλό και αθόρυβο;
«Αν τώρα αντιστρέφαμε με τη σκέψη μας τη δύναμη αυτή...», είναι κάτι που θα πει ο Πλωτίνος στο 12ο κεφάλαιο της πραγματείας για την αιωνιότητα και τον χρόνο. Γιατί ο Πλωτίνος προτείνει κάτι τέτοιο; Ποιος είναι ο σκοπός του;
Ποιος είναι για τον Πλωτίνο ο στόχος της Ψυχής;
Ας κάνουμε ένα νοητικό πείραμα και ας σκεφτούμε ότι η Ψυχή επιστρέφει πραγματικά στον Νου, τι θα γινόταν τότε;
Ποιο πρόβλημα φαίνεται να δημιουργείται όταν ο Πλωτίνος λέει ότι η Ψυχή γέννησε [τον χρόνο] μαζί με το εδώ σύμπαν (ΙΙΙ 7 [45] 12. 21-23) (Δύσκολη);
Τι επιφέρει η αυτοσυγκρότηση της Ψυχής;
Εξήγησε το γεγονός της αντιστροφής από τον Πλωτίνο του τρόπου με τον οποίο κατανοούν οι προγενέστεροι τον χρόνο;
Τι είναι οι διάφορες κινήσεις που παλαιότερα είχαμε νομίσει, βάσει των προγενέστερων Θεωριών περί χρόνου, ότι είναι ο χρόνος;
Τι είναι η ημέρα για τον Πλωτίνο;
Επιχείρησε να εξηγήσεις την αντιστροφή από τον Πλωτίνο της εξίσωσης χρόνος = χρονικό διάστημα της κίνησης.
Πώς φανερώνεται σε εμάς ο χρόνος ως ο τρόπος, ως η ζωή της Ψυχής;
Προσπάθησε να εξηγήσεις το ότι τον χρόνο μπορούμε να τον καταλάβουμε με δύο τρόπους: ως μετρούν και ως μετρούμενο (Δύσκολη).
Επιχειρώντας να εξηγήσουμε τον χρόνο, θεωρείς ότι θα ήταν αρκετό να πούμε ότι ο χρόνος είναι ένα τόσο διάστημα ή ένας τόσος αριθμός;