Ολοκλήρωση του 4ου κεφαλαίου, έναρξη και ολοκλήρωση της διεξοδικής μελέτης του 5ου και του 6ου κεφαλαίου της πραγματείας του Πλωτίνου Περί αιώνος καί χρόνου (ΙΙΙ 7 [45] 4-6) με σκοπό τη συνέχεια του εγχειρήματος της διερεύνησης από τον Πλωτίνο της φύσης της αιωνιότητας.
Ολοκλήρωση του 4ου κεφαλαίου, έναρξη και ολοκλήρωση της διεξοδικής μελέτης του 5ου και του 6ου κεφαλαίου της πραγματείας του Πλωτίνου Περί αιώνος καί χρόνου (ΙΙΙ 7 [45] 4-6) με σκοπό τη συνέχεια του εγχειρήματος της διερεύνησης από τον Πλωτίνο της φύσης της αιωνιότητας.
Τα νοητά, τα «μέρη» του Νου εκτός από οντολογική έχουν και γνωσιολογική προτεραιότητα, πώς το αιτιολογεί αυτό ο Πλωτίνος;
Τι προϋποθέτει το γνωστικό ενέργημα του Νου;
Περιέγραψε τη μεταβολή στον νοητό κόσμο. Πώς αυτή διαφέρει από τη μεταβολή στον αισθητό κόσμο;
Τι σημαίνει σκέφτομαι;
Τι σημαίνει ότι ο Νους σκέφτεται τα νοητά;
Όταν προσπαθώ να περιγράψω την αιωνιότητα μέσα από μία γλώσσα που είναι χρονική, τι προσπαθώ να κάνω;
Όταν ο Πλωτίνος λέει το παν τούτο το αληθινόν δε σημαίνει ότι το αισθητό σύμπαν είναι ψευδές, ποια είναι ωστόσο η βασική διαφορά του νοητού από τον αισθητό κόσμο;
Τι σημαίνει ότι το αισθητό σύμπαν είναι καθ' ομωνυμίαν σύμπαν; Χρησιμοποίησε τον ορισμό που δίνει ο Αριστοτέλης.
Πού διαφέρει ο τρόπος διάρθρωσης του αισθητού από τον τρόπο διάρθρωσης του νοητού;
Εξήγησε τον ισχυρισμό του Πλωτίνου ότι είμαι έλλειψη διάρκειας ή έλλειψη μονιμότητας.
Θεωρείς ότι η ιδιότητα ενός κοντού ή ενός ψηλού ατόμου αλλάζει;
Πώς σχετίζονται τα αισθητά με το μέλλον;
Πώς προκύπτει για τον Πλωτίνο η χρονικότητα του αισθητού σύμπαντος (Δύσκολη);
Με ποιον τρόπο διαφέρει ο τρόπος με τον οποίο νοεί ο Νους από τον τρόπο με τον οποίο νοεί η Ψυχή;
Σε τι ανάγεται, στο ύστερο έργο του Πλωτίνου (η πραγματεία Περί αιώνος και χρόνου είναι η 45η), η διαφορά ανάμεσα στον Νου και την Ψυχή;
Τι είναι ένα επίκτητο χαρακτηριστικό σε σύγκριση με ένα σύμφυτο;
Με ποιον τρόπο εξαρτάται ο Νους από το Εν;
Ποια είναι τα δύο χαρακτηριστικά της Ψυχής;
Επάνω σε ποιο δίπολο ο Πλωτίνος θα κτίσει τη διαφορά ανάμεσα στην αιωνιότητα και στον χρόνο;
Στην πραγματεία V 8 4. 11-επόμενοι στίχοι, ο Πλωτίνος μιλάει για μία κίνησις καθαρά που είναι η κίνηση του Νου. Σε τι συνίσταται αυτή η κίνησις;
Πώς μπορούμε εμείς που δεν είμαστε αιώνιοι να μιλήσουμε για την αιωνιότητα, να σκεφτούμε την αιωνιότητα και να κατανοήσουμε την αιωνιότητα;
Γιατί μπορώ να γνωρίσω τα νοητά αντικείμενα;
Όταν παρατηρώ κάτι με την ψυχή μου, αυτό θα είναι και αιώνιο;
Πώς χρησιμοποιεί ο Πλωτίνος τον όρο ομοίωσις, διαφέρει από τη χρήση του όρου από τον Πλάτωνα στον Θεαίτητο;
Γιατί στο επίπεδο του νοητού δεν υπάρχει τίποτα δυνάμει;
Προσπάθησε να εξηγήσεις το ότι μέσω της φιλοσοφίας δε γίνεσαι βέβαια αιώνιος σωματικά, αλλά μπορείς να εξομοιωθείς με την αιωνιότητα του νοητού κόσμου.
Όπως την κατανοεί την πολλαπλότητα ο Πλωτίνος, θεωρείς ότι αυτή αποτελεί κίνδυνο για την ενότητα;
Ως πολλαπλός ο Νους, σύμφωνα με τον Πλωτίνο, υπόκειται σε γένεση και φθορά;
Γιατί είναι εφικτή η συνύπαρξη της πολλαπλότητας με την ενότητα;
Η έννοια του απείρου στην περίπτωση του Νου δηλώνει τη δύναμή του και όχι το δυνάμει. Δικαιολόγησέ το.
Στο τέλος του 5ου κεφαλαίου της πραγματείας Περί αιώνος και χρόνου, ο Πλωτίνος δίνει τον τελικό ορισμό της αιωνιότητας ως άπειρης ζωής. Πώς αναλύει ο Πλωτίνος τον ορισμό αυτό μέσω τριών κεντρικών εννοιών;
Στην αρχή του 6ου κεφαλαίου της πραγματείας για την αιωνιότητα και τον χρόνο, ο Πλωτίνος θα πει: «...αλλά παραμένοντας πάντα γύρω από εκείνο και μέσα σε εκείνο, και ζει σύμφωνα με εκείνο...». Τι επιχειρεί ο Πλωτίνος παρουσιάζοντας τους διαφόρους τρόπους εξάρτησης του Νου από το Εν (Δύσκολη);
Μέσω του πλωτινικού ισχυρισμού: αληθινό είναι αυτό που είναι πράγματι είναι, σε αντίθεση με το μη αληθινό είναι, επιχείρησε να ορίσεις το αισθητό.