Ενότητα 5η - Αιωνιότητα ΙΙΙ

Ολοκλήρωση του 3ου κεφαλαίου και έναρξη της διεξοδικής μελέτης του  4ου κεφαλαίου της πραγματείας του Πλωτίνου Περί αιώνος καί χρόνου (ΙΙΙ 7 [45] 3-4.) με σκοπό τη συνέχεια του εγχειρήματος της διερεύνησης από τον Πλωτίνο της φύσης της  αιωνιότητας.

Ενότητα 05 - Υλικό
Ενότητα 5η - Αιωνιότητα ΙΙΙ

Ολοκλήρωση του 3ου κεφαλαίου και έναρξη της διεξοδικής μελέτης του 4ου κεφαλαίου της πραγματείας του Πλωτίνου Περί αιώνος καί χρόνου (ΙΙΙ 7 [45] 3-4.) με σκοπό τη συνέχεια του εγχειρήματος της διερεύνησης από τον Πλωτίνο της φύσης της αιωνιότητας.

Αιωνιότητα ΙΙΙ
Ασκήσεις - Ερωτήσεις για την Ενότητα 5
Οδηγός Μελέτης - Λέξεις Κλειδιά για την Ενότητα 5
Αιωνιότητα ΙΙΙ
Ενότητα 5η - Ασκήσεις
  1. Χωρίζονται μεταξύ τους τα πέντε μέγιστα γένη, που για τον Πλωτίνο είναι πρωταρχικά, ή ο χωρισμός τους οφείλεται στον παρατηρητή; Δικαιολόγησε την απάντησή σου.
  2. Πώς ονομάζεται πλωτινικά η ενότητα στην οποία συνθέτουμε τα πέντε γένη;
  3. Πού εδράζεται η αλήθεια για τον Πλωτίνο;
  4. Μπορείς να συσχετίσεις την αλήθεια του Πλωτίνου με τον κλασικό ορισμό της αλήθειας του Αριστοτέλη;
  5. Αν θελήσουμε να διατυπώσουμε σε μία πρόταση την αλήθεια, τι θα πούμε ότι είναι;
  6. Πώς κατανοεί ο Πλωτίνος τη ζωή;
  7. Ποια καινοτόμα, για την αρχαία σκέψη, ερμηνεία της απειρίας εισάγει ο Πλωτίνος;
  8. Ποια είναι η έννοια της ποιοτικής απειρίας;
  9. Η ζωή εννοημένη από τον Πλωτίνο ως ενέργεια τι δηλώνει για τον Νου;
  10. Πώς αυτοπαράγεται ο Νους;
  11. Τι σημαίνει ο όρος αδιαστάτως;
  12. Τι εννοεί ο Πλωτίνος όταν ισχυρίζεται ότι ο Νους είναι μία αμερής πολλαπλότητα;
  13. Γιατί ο Πλωτίνος αντικαθιστά τη βασική διάκριση που έχουμε στον Πλάτωνα που είναι η διάκριση μεταξύ είναι και γίγνεσθαι από τη διάκριση μεταξύ αμέρειας και συνόλου μερών;
  14. Ποιες είναι οι διαφορές της οργανικής ενότητας στον αισθητό από τον νοητό κόσμο;
  15. Ποια είναι η θεμελιώδης οντολογική διάκριση στον Πλωτίνο που εξηγεί τη διαφορά νοητού και αισθητού;
  16. Έχουμε γένη του όντος στο Εν; Ανάλυσε την απάντησή σου.
  17. Τι δηλώνει η έκφραση του Πλωτίνου άμα τα πάντα;
  18. Γιατί το Εν είναι αιώνιο;
  19. Γιατί δεν πρέπει να κατανοούμε την αιωνιότητα ως μία άπειρη χρονική διάρκεια;
  20. Τι είναι αυτό το πράγμα ο αιών ως κάτι που είναι σύμφυτο με την ουσία του Νου;
  21. Εξήγησε με ένα παράδειγμα τη χρήση του όρου εκλάμπον από τον Πλωτίνο.
  22. Τι περιγράφει ο Πλωτίνος στην πρόταση: «Αφού τι μπορεί να τού συμβεί μετά, που δεν είναι τώρα;» (ΙΙΙ 7 [45] 3. 27-29);
  23. Γιατί ο τρόπος με τον οποίο κατανοούμε την αιωνιότητα είναι χρονικός;
  24. Τι δυσκολίες επιφέρει η χρήση της γλώσσας στην προσπάθεια αποσαφήνισης των όρων που σχετίζονται με την αιωνιότητα και τον χρόνο;
  25. Ανακαλύπτοντας την ταυτότητα του όντος και της νόησης, τι μπορώ εγώ ο ίδιος να ψάξω; Πώς σχετίζεται αυτό με την κατανόηση του φιλοσοφικού προγράμματος του Πλωτίνου (Δύσκολη);
  26. Ποια είναι η ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στο σύνολο και το σύστημα; Επιχείρησε να το εξηγήσεις.
  27. Ανάλυσε το ότι πρέπει να κατανοήσουμε τη συγχρονικότητα των νοητών και των μεταξύ τους σχέσεων ως συστηματική πληρότητα.
  28. Πώς έψαξε να ορίσει τον εαυτό του ο Πλωτίνος;
  29. Τι εννοεί ο Πλωτίνος όταν λέει ότι η αιωνιότητα δεν ταυτίζεται με τη νοητή ουσία;
  30. Με ποιόν τρόπο είναι η αιωνιότητα σύμφυτη της ουσίας; Επιχείρησε να αναλύσεις τους τρεις τρόπους.
  31. Τι θέλει να μάς πει ο Πλωτίνος επιμένοντας στην πληρότητα και τη συγχρονικότητα;
  32. Πώς θα μπορούσες να εξηγήσεις ότι μπορούμε να δούμε τη συγκρότηση, τη διάρθρωση του Νου ως αιωνιότητα. μπορούμε να την καταλάβουμε ως αλήθεια, μπορούμε να την εννοήσουμε ως κάλλος, μπορούμε να την εννοήσουμε ως δικαιοσύνη (Δύσκολη);
  33. Γιατί ο νοητός κόσμος δεν είναι άθροισμα μερών;
  34. Περιέγραψε τα στάδια της διαδικασίας γένεσης του Νου.
  35. Γιατί είναι άμορφη η αρχική ετερότητα;
  36. Τι κάνει αυτή η άμορφη ετερότητα;
  37. Θα μπορούσες στο σημείο αυτό, στο τέλος της 1ης παραγράφου του 4ου κεφαλαίου της πραγματείας Περί αιώνος και χρόνου να κατανοήσεις τον προσδιορισμό του Νου, από τον Πλωτίνο, ως την ενότητα της ταυτότητας και της διαφοράς (Δύσκολη);
  38. Δικαιολόγησε τη θέση του Πλωτίνου σχετικά με το ότι η αιωνιότητα δεν είναι ιδιότητα.