Ενότητα 3η - Αιωνιότητα Ι

Εκτενής ανάλυση του 1ου και του 2ου κεφαλαίου της πραγματείας του Πλωτίνου Περί αιώνος καί χρόνου (ΙΙΙ 7 [45] 1-2.) με σκοπό την ανίχνευση της φύσης της αιωνιωτητας.

Ενότητα 03 - Υλικό
Ενότητα 3η - Αιωνιότητα Ι

Εκτενής ανάλυση του 1ου και του 2ου κεφαλαίου της πραγματείας του Πλωτίνου Περί αιώνος καί χρόνου (ΙΙΙ 7 [45] 1-2.) με σκοπό την ανίχνευση της φύσης της αιωνιότητας.

Αιωνιότητα Ι
Ασκήσεις - Ερωτήσεις για την Ενότητα 3
Οδηγός Μελέτης - Λέξεις Κλειδιά για την Ενότητα 3
Αιωνιότητα Ι
Ενότητα 3η - Ασκήσεις
  1. Περιέγραψε τη βασική «οικεία» διάκριση αιώνος και χρόνου;
  2. Ποια φιλοσοφική παράδοση έχει δημιουργήσει ο Τίμαιος του Πλάτωνα;
  3. Πώς χρησιμοποιεί ο Πλωτίνος τον όρο επιβολή;
  4. Πώς θα χαρακτήριζες την έννοια της αιωνιότητας και του χρόνου που έχεις εσύ ο ίδιος;
  5. Πώς αντιμετωπίζει ο Πλωτίνος τις θεωρίες των προγενέστερών του;
  6. Από ποια θέση εκκινεί ο Πλωτίνος τη δική του πραγμάτευση για την αιωνιότητα και τον χρόνο;
  7. Γιατί εδώ, στην αρχή της πραγμάτευσής του, ο Πλωτίνος προτιμά την καθοδική πορεία από την αιωνιότητα στον χρόνο και όχι τη μέθοδο της αναγωγής;
  8. Με ποιον τρόπο ο Πλωτίνος χρησιμοποιεί τον όρο ανάμνησις;
  9. Γιατί η αιωνιότητα είναι περιεκτικό πράγμα;
  10. Τι σχέση έχουν τα αιώνια πράγματα, όπως αυτά τα εννοεί ένας φιλόσοφος, με τα περιεχόμενα του νοητού κόσμου;
  11. Ποιοι είναι οι τρεις τρόποι με τους οποίους μπορούμε να θεωρήσουμε ότι μία ιδιότητα ενυπάρχει σε ένα πράγμα;
  12. Ποια είναι η σχέση που θεωρεί ο Πλωτίνος ανάμεσα στον Νου και τα νοητά;
  13. Ποια είναι η πρώτη σημαντική διαφορά που εντοπίζει ο Πλωτίνος μεταξύ του Νου και της αιωνιότητας;
  14. Ποια είναι τα είδη στάσεων που έχουμε;
  15. Για ποιους λόγους ο Πλωτίνος δεν ταυτίζει την αιωνιότητα με τη στάση;
  16. Τι κάνει ο Πλάτων στον Σοφιστή για να θεμελιώσει τη δυνατότητα να υπάρχει ψεύδος, άρα και αλήθεια;
  17. Για ποιον λόγο ο Σοφιστής θεωρείται κομβικό έργο στην ιστορία της σκέψης;
  18. Πώς φθάνει σε ένα νέο ορισμό του όντος ο Πλάτων;
  19. Έχοντας κατά νου τον παραπάνω νέο ορισμό του όντος και του μή όντος, θεωρείς ότι δύο αντιφατικές έννοιες όπως η κίνηση και η στάση θα μπορούσαν να συνυπάρχουν;
  20. Πώς κατανοείς τη δύναμη κοινωνίας;
  21. Ανέφερε τις δύο θεωρήσεις μέσω των οποίων ορίζουμε τα όντα ως υλικά πράγματα; Μπορούμε να αποφύγουμε αυτό το λάθος;
  22. Ποια είναι τα μέγιστα γένη και τι μάς επιτρέπουν να κάνουμε;
  23. Ποιο νόημα αποκτούν τα μέγιστα γένη στην σκέψη του Πλωτίνου;
  24. Ποια είναι η σημασία των εννοιών της ταυτότητας και της ετερότητας σε σχέση με τη διάκριση των πραγμάτων;
  25. Υπάρχει εντέλει δυνατότητα συσχέτισης της αιωνιότητας με τη στάση;
  26. Με ποιον τρόπο, σύμφωνα, με τον Πλωτίνο έχουμε κίνηση στον νοητό κόσμο;
  27. Ο Πλωτίνος στο τέλος του 2ου κεφαλαίου της πραγματείας του για την αιωνιότητα και τον χρόνο θα πει ότι «...στην αιωνιότητα αποδίδουμε ως κατηγόρημα ότι «παραμένει μέσα σε ενότητα»...., πώς κατανοείς εδώ το παραμένει;