Ανάλυση του δεύτερου επιχειρήματος υπέρ της αθανασίας της ψυχής: το επιχείρημα από τη θέση ότι η γνώση είναι ανάμνηση. Το επιχείρημα αποδεικνύει μόνο την προύπαρξη της ψυχής. Η θέση της αθανασίας προκύπτει, σύμφωνα με τον Σωκράτη, από το συνδυασμό των δύο πρώτων επιχειρημάτων.
Ενότητα 4Α: Το επιχείρημα από τη θέση ότι η γνώση είναι ανάμνηση | ||
Ενότητα 4Β: το επιχείρημα από τη θέση ότι η γνώση είναι ανάμνηση | ||
Ενότητα 4Γ: Το επίχειρημα απο τη θέση ότι η γνώση είναι ανάμνηση | ||
Ενότητα 4Δ: Το επιχείρημα από τη θέση ότι η γνώση είναι ανάμνηση | ||
Ενότητα 4Ε: Ο συνδυασμός των δύο πρώτων επιχειρημάτων | ||
Mάθημα 4- Πλάτων Φαίδων 2.pptx | ||
Ενότητα 4- Ασκήσεις Ερωτήματα.docx | ||
Ενότητα 4 Ασκηση 1 3. Ποια είναι τα βήματα της απόδειξης για την προΰπαρξη της ψυχής στο επιχείρημα από την ανάμνηση, στην παρέμβαση του Κέβη στους στίχους 72e2-73b1; |
||
Ενότητα 4 Άσκηση 2 Όπως είδαμε στον Φαίδωνα στίχοι 72e2-74d1 ο Σωκράτης δίνει ένα επιχείρημα για τη θέση ότι η μάθηση είναι ανάμνηση (γιατί στη θέση αυτή θα στηριχτεί ένα νέο επιχείρημα για την αθανασία της ψυχής). Οι συνομιλητές αναφέρονται σε έναν λόγο (επιχείρημα, αιτιολόγηση) με τον οποίο έχει στηρίξει άλλοτε ο Σωκράτης τη θέση αυτή. Ένας τέτοιος λόγος μας παραδίδεται στον διάλογο Μένων στίχοι 81b1-86c1. ΄ Συγκρίνετε τον λόγο αυτόν στα δύο χωρία. Διακρίνετε κάποια ή κάποιες διαφορές; Π.χ. σε σχέση με τον τρόπο που αιτιολογείται η θέση ή σε σχέση με τους όρους και τα παραδείγματα που χρησιμοποιούνται ή σε σχέση με τη διατύπωση του συμπεράσματος; Επιλέξτε μία-δύο από τις διαφορές που διακρίνατε και γράψτε δυο λόγια για το πώς τις αντιλαμβάνεστα και για το κατά πόσον νομίζετε ότι επηρρεάζουν ό,τι επιχειρεί να δείξει ο Σωκράτης στους συνομιλητές του. ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Στο Μένωνα χρησιμοποιείται ένα παράδειγμα από τη γεωμετρία. Μην απονθαρυνθείτε αν δεν καταλαβαίνετε τις λεπτομέρειες του παραδείγματος. |