Ενότητα - Unit 1 : Εισαγωγή στην Θεωρία της Πρόσληψης - Introduction to Reception Theory

Όροι και ερμηνεία της έννοιας της Πρόσληψης - Reception: basic terms and concepts.

1. Βιντεοδιάλεξη
1. Σημειώσεις Ενότητας
1. Ερωτήσεις Αυτοαξιολόγησης

 

1. Ορισμός της έννοιας της Πρόσληψης. 

 

2. Τι σημαίνει ο όρος «κλασική παράδοση» και πώς συντάσσεται με την παραγωγή ενός «σαφούς νοήματος» των κλασικών κειμένων; 

 

3. Δώστε τρεις μηχανισμούς πρόσληψης.

 

4. Τι είναι ο «ορίζοντας προσδοκιών» (Jauss) 

 

5. Πώς ορίζονται οι όροι «παραγωγή νοήματος» και «αναγνώστης / θεατής» κατά τον Iser; 

 

6. Πώς ορίζεται η «συγχώνευση οριζόντων» του δημιουργού και του θεατή / αναγνώστη κατά τον Gadamer; 

1.1. Εισαγωγή στην Θεωρία της κλασικής Πρόσληψης και Σύγχρονες Θεωρητικές Προσεγγίσεις.

Διδασκαλία και παρουσίαση του άρθρου του CMartindale ''Redeeming the Text: The Validity of Comparisons of Classical and Postclassical Literature'' (1991) από την Ευσταθία - Μαρία Αθανασοπούλου, υποψήφια διδάκτορα του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών, BA in Classics (U of Patras, 2010), MA in Classics (U of Patras, 2010-2012), MA in the Reception of the Classical World  (UCL, 2012-2013/2014).

1.1. Βιντεοδιάλεξη
1.1. Ερωτήσεις Αυτοαξιολόγησης

 

1. Πώς θεμελιώνεται θεωρητικά η κλασική πρόσληψη; Αναφερθείτε σε συγκεκριμένες ερμηνευτικές προσεγγίσεις και συζητείστε πως γονιμοποίησαν την θεωρία της κλασικής πρόσληψης.

 

2. Τι σημαίνουν οι όροι «νόημα», «κείμενο», «ιστορία», «αυθεντικότητα»  και «αξία» και πώς ανανοηματοδοτούνται στο πλαίσιο της θεωρίας της κλασικής πρόσληψης; Δώστε ένα παράδειγμα για κάθε έναν από τους παραπάνω όρους. 

 

3. Είναι η πρόσληψη ένας επιμέρους κλάδος της κλασικής φιλολογίας, μια ξεχωριστή επιστήμη με διακριτά χωροχρονικά όρια ή μια νέα μεθοδολογική ερμηνευτική προσέγγιση των κλασικών κειμένων; Για να απαντήσετε παρακαλείστε να λάβετε υπόψη σας εκτός από το ανατεθέν υλικό τον υπερσύνδεσμο http://jocasta.upatras.gr/objectives/ και το άρθρο σε συλλογικό τόμο Leonard, M., «Reception» in G. Boys-Stones, B. Graziosi and P. Vasunia (eds.) The Oxford Handbook of Hellenic Studies, Oxford University Press 2009, p. 835-845.