Γνωστική/Ψυχολογική Θεώρηση της Γλωσσικής Ανάπτυξης-Μεθοδολογία έρευνας

Η δεύτερη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με τη γνωστική/ψυχολογική θεώρηση της γλωσσικής ανάπτυξης καθώς και με τη μεθοδολογία της έρευνας για τη γλωσσική κατάκτηση. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στα 4 στάδια γνωστικής ανάπτυξης του ατόμου σύμφωνα με τον Piaget και στη διαφοροποίησή του με τον Chomsky για τον μηχανισμό κατάκτησης της γλώσσας. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση  των πειραματικών μεθόδων που χρησιμοποιούνται για τη συλλογή δεδομένων και την παρατήρηση του αυθόρμητου παιδικού λόγου. Τέλος, θα παρουσιαστει η βάση γλωσσικών δεδομένων Childes.

2η διάλεξη_κατάκτηση γλώσσας
Γνωστική/Ψυχολογική Θεώρηση της Γλωσσικής Ανάπτυξης-Μεθοδολογία έρευνας

Η δεύτερη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με τη γνωστική/ψυχολογική θεώρηση της γλωσσικής ανάπτυξης καθώς και με τη μεθοδολογία της έρευνας για τη γλωσσική κατάκτηση. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στα 4 στάδια γνωστικής ανάπτυξης του ατόμου σύμφωνα με τον Piaget και στη διαφοροποίησή του με τον Chomsky για τον μηχανισμό κατάκτησης της γλώσσας. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση των πειραματικών μεθόδων που χρησιμοποιούνται για τη συλλογή δεδομένων και την παρατήρηση του αυθόρμητου παιδικού λόγου. Τέλος, θα παρουσιαστει η βάση γλωσσικών δεδομένων Childes.