Δραστηριότητα 1. Αναζητήστε πληροφορίες στο Διαδίκτυο για την τεχνική της αναδρομικής εξέτασης (retrospective think aloud). Ζητήστε από έναν φίλο σας να αλληλεπιδράσει με μία εφαρμογή που δεν γνωρίζει για να εκτελέσει μία αντιπροσωπευτική εργασία που έχετε επιλέξει. Καταγράψτε την αλληλεπίδραση του σε βίντεο αφού πρώτα τον έχετε ενημερώσει σχετικώς (αναζητήστε δωρεάν εφαρμογές που επιτρέπουν την καταγραφή της οθόνης του χρήστη με λέξεις-κλειδιά όπως “screen recording”). Στη συνέχεια εφαρμόστε την τεχνική της αναδρομικής εξέτασης χρησιμοποιώντας το βίντεο που έχετε καταγράψει.

Δραστηριότητα 2. Διαβάστε τα παρακάτω σενάρια σχεδιασμού ενός πειράματος αξιολόγησης ευχρηστίας κάποιου συστήματος. Για κάθε σενάριο, εντοπίστε τυχόν ενέργειες ή συνθήκες που ενδέχεται να επηρεάσουν τα δεδομένα αξιολόγησης, και εξηγήστε ποια ακριβώς θα είναι η επίδραση τους.

Δραστηριότητα 3. Μια ενδιαφέρουσα μετρική που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εκτίμηση της ποιότητας του μοντέλου πλοήγησης σε ένα δικτυακό τόπο  είναι η μετρική Lostness, η οποία αποτυπώνει την επιπλέον προσπάθεια εύρεσης μιας ζητούμενης σελίδας σε σχέση με την «ιδεατή» διαδρομή που θα απαιτούσε τον ελάχιστο αριθμό μεταβάσεων (Smith, 1996). Η μετρική Lostness υπολογίζεται με βάση τον τύπο: L=sqrt((N/S-1)^2+(R/N-1)^2 ), όπου Ν ο αριθμός των διαφορετικών σελίδων που επισκέφθηκε ο χρήστης κατά τη διάρκεια εκτέλεσης της εργασίας, S ο συνολικός αριθμός των σελίδων που επισκέφθηκε προσμετρώντας και τις επανεπισκέψεις, και R ο ελάχιστος (βέλτιστος) αριθμός σελίδων που χρειαζόταν ιδεατά ο χρήστης για να βρει την επιθυμητή πληροφορία. Σύμφωνα με το Smith (1996) τιμές L μικρότερες του 0.4 υποδεικνύουν ότι δεν υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα κατά τη διάρκεια πλοήγησης ενώ τιμές μεγαλύτερες του 0.5 δείχνουν ότι οι χρήστες αντιμετωπίζουν προβλήματα πλοήγησης.

Για την παρακάτω δομή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, έστω χρήστης που επιθυμεί να βρει πληροφορίες για το προϊόν C1 (Product Page C1), ο οποίος ξεκινά την αλληλεπίδραση του με τον ιστότοπο από την αρχική σελίδα (Home Page) και ακολουθεί την πορεία που φαίνεται στο παρακάτω σχήμα (1 έως 8). Ζητείται: α) Να υπολογίσετε τη μετρική L που προκύπτει από την πορεία που ακολούθησε ο χρήστης. β) Να περιγράψετε με μία πρόταση το συμπέρασμα που προκύπτει για το βαθμό σύγχυσης του χρήστη γ) Έστω ότι η πλοήγηση αυτή παρατηρείται για το 80% των χρηστών του ηλεκτρονικού καταστήματος που αναζητούν το προϊόν C1. Θα κάνατε κάποια πρόταση επανασχεδιασμού; Αν ναι, διατυπώστε την με μία πρόταση που να την τεκμηριώνει καταλλήλως.

Πηγή: Smith, P. A. (1996). Towards a practical measure of hypertext usability. Interacting with Computers, 8(4), 365–381. doi:10.1016/S0953-5438(97)83779-4